אגד לא לבד

 

בתחילת השבוע התרחשה תאונה מחרידה שגזלה ששה אנשים ועוד פצועים.

שנאספו עד כה מדברות על כך שהנהג עשה בעבר תאונה דומה, נהג במהלך הנסיעה בפראות, כנראה דיבר בטלפון ומידית לאחר התאונה ניסה להסתיר את הקופסא של האוטובוס.

ראשי אגש הגיעו שלשום לכנסת לדיון דחוף בנושא תאונות הדרכים. לא היה ניתן לחוש שמשהו מהנהלת אגד לוקח אחריות וממחיש שיש שיטה לניהול נהגים לעמידה ביעדים המתבקשים. מסתבר שנהגים בעיתים מגיעים לבית הספר של אגד לחיזוקים ושיפורים אך אין בהכרח מנגנון פיטורין וניהול על בסיס מדדי עבודה.

אם הייתי נדרש להגדיר מה היעדים שעל בסיסם הייתי מודד נהגים הייתי מפרט את הנושאים הבאים:

שביעות רצון לקוחות

בעיות שירות

עבירות משמעת

שמירה על האוטובוס

שירות לקוחות

ועוד מדדים נוספים

בניתוח ניהולי של חברת אגד לא ניתן לראות שניהול נהגים להצלחה הנו מדויק ומדיד.

הרי למשל עם היו רוצים למדוד את הנהג בשביעות רצון לקוחות היה אפשר לייצר קמפיין שהנוסעים היו יכולים באון ליין לעדכן על שביעות או אי שביעות רצון של הנהג. מתן כלים מעשיים לנהג להגדלת שביעות רצון, שקיפות לתוצאות המדד, השוואה לאחרים ותגמול בהתאם.

אחד ממנהלי אגד הודה בסוף התחקיר בכנס שלשום שיש קושי לגייס ולשמר נהגים. יתכן מאד כי כתוצאה מניהול בינוני של הנהגים מגיעים לתוחלת נמוכה של הנהגים ונשירה מהירה יחסית.

גם בניהול המשבר לא נשמע בכלל המקום של לקיחת אחריות. גם במודעת האבל של אגד ניתן לראות את חוסר הרגישות במודעה המתייחסת לששת ההורגים אבל בלי