נתחיל לבנות אסטרטגיה ומשם נמשיך..

עד לא מזמן כשדובר על שיווק הכוונה היתה לפרסם ולשווק במספר מאד מצומצם ערוצים: פלירים לחלוקה, רדיו, עיתנות כתובה ולבעלי הממון גם טלוויזיה.
כיום המצב השתנה מקצה אל הקצה. כידוע, האינטרנט תפס חלק נכבד מאד מערוצי השיווק וכיום לא ניתן לפסוח עליו כאמצעי שיווק מספר אחד. כשבונים אסטרטגיה שיווקית לטווח ארוך מבינים כי ללא אתר/פייסבוק/ערוץ יוטיוב/פרסום בגוגל – אין טעם להיכנס לעולם תחרותי זה.

אז מה עושים בעידן בו ערוצי התקשורת עם קהלי היעד שלנו הוא כה רב, גדול, מסועף ומגוון?
ראשית, כשבונים אסטרטגיה שיווקית חשוב להיות ממוקדים! כל בעלי העסקים נאבקים כדי לשרוד, כל מי שעוסק בשיווק מרגיש את החרב מונפת מעל צווארו – מוטלת עליהם החובה להיות מתוחכמים ומתקדמים על מנת להשיג את המתחרים, לחשוב יצירתית כדי להיות ממותגים אחרת. 
יש שיגידו שהמדד לאסטרטגיה שיווקית טובה היא בכמה יעילה הדרך השיווקית שלך והאם היא עונה למטרות שהצבת.

לכן אנחנו רואים חשיבות גדולה במיקוד המטרות, בהתוויית הדרך בצורה נכונה – בבניית אסטרטגיה שיווקית יעילה לטווח ארוך.

יש מגוון אסכולות ושיטות לבניית אסטרטגיה שיווקית נכונה – בסופו של דבר מה שנדרש מאותה אסטרטגיה שיווקית היא שתייצר מודעות לעסק, שתמכור את המוצר או השירות ושתפנה לעסק עוד ועוד לקוחות פוטנציאליים.

לא מעט אנשים נוטים לטעות בין חדשנות וקדמה לבין אסטרטגיה. חדשנות היא בהחלט מצרך חיוני לעתיד העסק אולם, אסטרטגיה שיווקית אינה חדשנות. אסטרטגיה אמורה לענות על המטרה הספציפית שהוגדרה מראש ולהתאים לאני המאמין של העסק. עלינו להיות ממוקדים בבחירת קהל היעד, בבחירת הכלים השיווקיים הנכונים לאותו קהל יעד ולאותו מוצר אותו אנו מוכרים וכו'.

הפוקוס העיקרי העומד במרכז האסטרטגיה השיווקית הוא ביצירת קמפיין שיווקי שיש בו מסר ברור ומזמין, כזה שיפנה בדיוק לאותו לקוח פוטנציאלי ויעניין אותו  וכמובן יניע אותו לפעולה.