בניית עסק-הוראות הפעלה..

בניית עסק – הקדמה

מזל טוב! החלטת להקים עסק בישראל. איך ממשיכים מכאן? קבלת ההחלטה האישית להקים עסק קלה ופשוטה, מול היכולת ליישם אותה. בניית עסק היא לא דבר פשוט. עצם הביטוי בניית עסק מעיד כבר על עשיית חצי מהעבודה. טרם הבנייה עצמה, יש לתכנן, להבין להפנים את כל המהלכים קדימה. ללא הכנה מוקדמת תהליך בניית עסק יהיה קשה, מפותל ובעייתי.

בניית עסק – שלב ראשון

בראש ובראשונה בניית עסק דרושה חזון מוצק ואמיתי. חשוב לזכור שעסק זה קודם כל אנשים. לפני העניינים היבשים כולם עובדים עבור לקוחות. תהליך בניית עסק מתחיל בבחירת הלקוחות הפוטנציאלים שלי. את מי אני רוצה להביא? למה? מי הספקים שיעזרו לי? מי העובדים שיהיו לי?
כל השאלות הללו חייבות להיענות בתחילת הבנייה. בנוסף יש להבין דפוסי ניהול, ומנהיגות. עסק טוב יהיה בעל מנהל טוב. בניית עסק נעשית על ידך. בעל העסק יהיה המחליט הסופי, לטוב ולרע. יש להבין במיתוג העסק העתידי.

בניית עסק – שלב שני

לאחר שהובנו הנושאים התשתיתיים, יש להתחיל ולבנות את העסק בצורה "פיזית". הדבר הראשון והחשוב בתחילת הליך זה יהיה מתן דגש בנושא הכספים. יש להבין מהו ההון העצמי איתו העסק מתחיל, כיצד לעבוד מול ספקים, ומהו אשראי לקוחות ועוד. תהליך בניית עסק טוב תמיד יתחיל מול כל המספרים הכספיים, תוך הבנה סבירה בהליכים מול הבנקים, ענייני המיסים מאזנים וכו. כמו כן, יש לדעת, או לעבוד מול רואי חשבון, לצורך הכנת דו"חות רווח והפסד. מאזנים טובים יעזרו בתחילת הדרך ויביאו להתחלה קלה יותר לארגון.

בניית עסק – היבטים נוספים

ההיבט הנוסף והלא פחות חשוב הינו עניין השיווק. בניית עסק חייבת להיות דרך יצירת רעיונות שיווק ומכירות חדשים ומקוריים. ההתחלה תתחיל בביצוע סקרי שוק, ומחקרים. כל עסק חדש חייב לדעת מול מי הוא עומד. מי המתחרים העיקריים שלו וכיצד עליו (תיאורטית לפחות) לגבור עליהם בחשיפה לקהל היעד. כמובן שבתהליך בניית עסק יש לקחת בחשבון את קהל הלקוחות הפוטנציאלים שלי. מי ייקנה ממני? למי אתן את השירותים אותם אני מספק? הבנה כוללת של קהל הלקוחות ושל המתחרים תמצב את העסק במיקום ברור. מצב ברור של בעל עסק שיודע מאיפה הוא מתחיל בעצם יראה לו את הדרך בה הוא הולך ואת המטרה אליה הוא שואף.

הליך השיווק בתהליך בניית עסק יכלול פרסום, על כל רבדיו. פרסום תדמיתי ומעורר הנעה, עם ערוצי הפרסום הקיימים. יש לזכור תמיד כי תחום יחסי ציבור הנו חשוב מאוד ביצירת לידים חדשים וכי קשרים עסקיים תמיד יעזרו ב בניית עסק .

תהליך בניית עסק כולל גם תקופות משבר. בנוסף להחלה שידועה כתקופה לא מניבה, קיימים תקופות קשות בכל התחומים. גם אירועים בלתי צפויים עלולים למצוא את בעל העסק חסר אונים. היכולת לצאת ממשברים או לא להיכנס אליהם כלל דרושה לימוד ועל כל בעל עסק לדעת הדברים הנ"ל בל ייפגע.
לפרטים, יעוץ עסקי ומידע נוסף, פנה כבר עכשיו למומחים של GPS לעסקים, שילוו אותך כבר בצעדך הראשונים ולאורך כל הדרך!
בהצלחה