הדרכים להביא אותם לעסק

מעט מאד עסקים קטנים ממנפים את העסק באמצעות שיווק יעיל. אין עוררין בדבר היות השיווק כלי לא ברור דיו מבחינת האופן שבו על העסק להתנהל. ישנם עסקים שאינם עושים דבר שיווקית, ישנם שמבינים את החשיבות השיווק אך אינם עושים זאת באופן יעיל ומתוכנן וכמובן שישנם עסקים שכן דואגים להשקיע בפעילות השיווקית שלהם והם בהחלט רואים תוצאות.

לעיתים רואים זאת בעקומת מכירות לא מאוזנת שממנה ניתן להסיק כי המכירות תלויות זמן אבל גם תלויות בשיווק המוצר או השירות לקהל היעד, המטרה המרכזית של כל עסק היא, לייצר שיטה לפיה תונהג פעילות שיווקית עקבית וברורה אשר תשיג את המטרות בהבאת לקוחות חדשים ויצירת נאמנות בקרב לקוחות קיימים . בעידן המודרני והטכנולוגי קיימים לא מעט ערוצי שיווק, חלקם עולים הרבה חלקם ניתנים בעלות סמלית ויש גם ערוצי שיווקי חינמיים אשר מצריכים זמן, ובעיקר מה שנדרש הוא שיפור וייעול סדרי העבודה.

כאשר מדובר בעסקים קטנים / בינוניים, השיווק היעיל הוא השיווק העקבי השומר על עצמו לאורך זמן, אשר יניב רווח לעסק. ראשית עלינו להתחיל בבניית תכנית שיווקית שנתית אשר תמפה את כל הפעילויות של החברה, התקציבים, כמה זמן נדרש לכל פעילות וכמה כוח אדם יש להקצות לכך. החשיבה היא מעמיקה ומצריכה ירידה לפרטי פרטים.

צמד המילים "שימור לקוחות" מועלה לא מעט כשמדברים על שיווק, השאלה היא מה אתם עושים עם זה. איך אתם שומרים על קשר עם לקוחות קיימים, כיצד אתם מחזקים את תחושת הנאמנות ואת שביעות הרצון. לפעמים נדרשת פעולה קטנה כדי לעשות זאת ולעיתים דבר זה מצריך זמן אולם, בראייה לטווח רחוק- זה בהחלט משתלם! (שליחת סמס של מזל טוב, או חג שמח או במקרים מסוימים כדאי להרים טלפון בסיום של טיפול ולברר האם הכל פועל כשורה, איפה אתם ממוקמים בעידן המרושת? האם יש לכם אתר מעודכן ומקודם? האם יש לכם דף עסקי בפייסבוק? אינסטגרם? יוטיוב? ועוד)  כיום, לא נדרשים סכומי עתק כדי להיות על המפה האינטרנטית ורצוי להיות שם! לקוחות פוטנציאלים מחפשים את השירות או את המוצר שאתם מספקים, וייתכן שיגיעו למתחרים רק משום שלהם יש ערוץ אינטרנטי אחד מעודכן משלכם.

היום קל מאד לחשוב על יצירת שתופי פעולה. אם דרך האינטרנט, אם דרך שכנים (גיאוגרפית) לעסק שלכם אם ע"י מוצר משלים או שירות נוסף שיכול להיות קרש קפיצה לעסק שלכם ולעסק הנוסף ובעצם יצירת שיתוף הפעולה ניתן לייצר חשיפה נוספת לקהלי יעד חדשים. חשוב מאד שתגיעו לכנסים, תערוכות, ימי עיון, השתלמויות, סדנאות וכו'.  תעבירו את כרטיס הביקור לכל אחד שתפגשו במינגלינג הראשוני, תספרו על עצמכם, תשמעו מה חדש ומה כדאי – תהיו בעניינים!

תהפכו את העובדים – לשגרירים! אפשר להעסיק עובדים, לשלם להם משכורת וללכת הביתה ואפשר גם, לתת לעובד להרגיש שהוא חלק, ולא סתם חלק אלא חלק בלתי נפרד וחיוני למערכת! תחושת שייכות חשובה לעובד בכל רובד שהוא, הן כמובן בפן האישי, הן כדי ליצור אצלו תחושת מסירות ונאמנות ולא פחות חשוב שעל ידי כך הוא יכול להפוך לשגריר של העסק. לכתוב עליכם במדיות החברתיות בהם הוא חבר, לספר לחבריו ולמכריו, לגרום לעובד להפיץ את הבשורה ובכך להגדיל חשיפה, ניתן גם כמובן להעניק בונוס לכל עובד אשר דואג ללקוחות חדשים ובכך לתרום למוטיבציה שלו.

האם העסק שלכם זקוק לטלמרקטינג? אם התשובה היא חיובית, אז רצוי מאד לבנות מערך מסודר של טלמרקטינג, לתיאום פגישות, למעקב אחר הלקוח בסיום הפגישה לשליחת תזכורות לפגישות ועוד, דבר זה יעניק נופך רציני לעסק ויחסוך לכם זמן חשוב ופניות לעסוק בנושאים חשובים יותר מתיאומים. .

אנחנו מאמינים כי פעילות שיווקית הנה הכרחית כיום לכל עסק קטן ובינוני. כפי שנכתב, הפעילות חייבת להיות שיטתית, דינמית ועקבית לאורך כל השנה וללא הפסקה. כמובן שיש לקחת בחשבון תקופות שונות, מועדים ועונות, אולם, השיווק בזמנים אלה לא צריך להיות מופחת אלא שונה. יש להכיר את קהל היעד, לעקוב אחר רצונותיו וצרכיו ולהתאים את המוצר או השירות אליו , וכפועל יוצא, את הפעילות השיווקית .

אנחנו ממליצים לבנות תכנית שיווקית המסתמכת על כל אלה, לתעדף משימות ופעילויות, להקצות משאבים, ולזכור מיהו הלקוח בכל רגע נתון. כל אלה ועוד יאפשרו לכם ניהול יעיל. בסופו של דבר, תערכו מדידה ובקרה ותראו האם קלעתם למטרה, האם עמדתם ביעדים והאם נדרשת חשיבה ופעולה שונה.