ירידה של 5% במספר התיירים שנכנסו לישראל מתחילת השנה

היום במהלך שיטוט בין העיתונות הכלכלית נתקלתי בנתון ובכתבה הבאה. התיירות לארץ ירדה בחמישה אחוזים. כמה הנתון הזה משרת את בעלי העסקים בשוק הקשורים לעולם זה לחיזוק והצדקות למצב הלא משהו שחלקם הגדול.

הרי עם כל השוק יורד, ההצדקה שגם העסק הבודד בתחום ינזק. האם אתם קונים את הסיפור הזה? האם באמת ירידה של חמישה אחוזים אמורה להשפיע על התוצאות של עסק קטן או בינוני שסה"כ מהווה פרומיל קטן מכל השוק. אז אם תמשיכו לקרוא את הכתבה ניתן לראות שעדין כשלושה מיליון תיירים מגיעים לישראל.

נמשיך לקרוא את הכתבה ונגיע למסקנות…

מנתוני הלמ"ס עולה כי מספר התיירים שהגיעו לארץ בנובמבר השנה הוא הנמוך ביותר בחודשי נובמבר מאז 2010.  2.9 מיליון תיירים הגיעו לישראל ב-11 החודשים הראשונים של 2015, ירידה של 5% בהשוואה לאותם חודשים ב-2014 – כך עולה מנתונים שפירסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס).

בנובמבר הגיעו לישראל 234 אלף תיירים, לעומת 243 אלף תיירים בנובמבר בשנה שעברה. בנובמבר 2013, לפני מבצע צוק איתן, הגיעו לישראל 306 אלף תיירים. מנתוני הלמ"ס עולה כי מספר התיירים שהגיעו לארץ בנובמבר השנה הוא הנמוך ביותר בחודשי נובמבר מאז 2010. הסיבה לכך היא המתיחות הביטחונית וגל הטרור, שהתחיל באוקטובר האחרון.

אז מה הפנאץ ליין בכל הסיפור לגבי שוק התיירות לישראל.

השורה התחתונה היא שירידה של מספר אחוזים לא אמורה להשפיע על העסק הקטן. במידה והעסק הקטן ידע לפצות על המצב בשוק ובאופן שיטתי ייזום ויקדם את העסק, ניתן יהיה להגיע לתוצאות הפוכות ממגמה בשוק.

פעילות יזומה הנוגסת בשוק ומפצה הן על ירידה האמורה לקרות בכל השוק ומצד שני גיוס לקוחות חדשים יאפשרו להשיג תוצאות טובות ואפילו צמיחה כלכלית לעסק.