להשמיץ את המתחרה או להתמקד בעצמי?

בתקופה האחרונה אנו נחשפים יותר ויותר לגורמים בתחומים שונים שבמקום שידברו על עצמם, מתרכזים באחר או יותר נכון במתחרה או העמית שלהם. בשבוע האחרון שני מקרים תפסו את עיני בהם התמקדו עסק לא קטן וקבוצת ספורט בלבקר את המתחרה במקום להתעסק בעצמם. לאורך כל שנותיי בעבודה עם עסקים אחד הערכים העיקרים בהם אני מנסה להנחיל הוא לקחת אחריות ולהתמקד בלחזק את עצמך ולא להישאב למאבקים והשמצות וביקורת על המתחרה. ברגע שהעסק יתעסק במתחרה שלו הוא ייגרר בדרך כלל למאבקים שיפנו את הכוח והאנרגיות הנדרשות לקידום העסק בלהתקוטט ולנסות להשמיד או לפגוע במתחרה שלך. גם בתהליכי מכירה לפעמים אנשים נוטים לדבר על המתחרה במקום לנסות לחזק את המסרים על העסק שלהם. בניתוח של מאות אירועים בעסקים שהפנו מסרים ביקורתיים על המתחרים בדרך כלל ערך הלקוחות הקיים והפוטנציאלי הראה ירידה בהערכה לעסק.

איתן יוחננוף מבעלי רשת המזון דיבר בכתבה לדה מרקר השבוע והשמיץ את רמי לוי.

להלן מספר ציטוטים מהכתבה:

   איתן יוחננוף נגד רמי לוי: "מה שהולך אצלו זה גן חיות. הוא ייעלם"

איתן יוחננוף חושב שרק מתאבד יקנה את מגה, לא מעוניין להיכנס לבורסה "כי יש שם הרבה מחלות" ולא רוצה שישוו אותו לרמי לוי, כי הוא הרבה יותר טוב ■ לוי: "יוחננוף יוצא הכי יקר בכל בדיקת מחירים של המועצה לצרכנות"

זאת החוכמה – למכור לאנשים איכות במחירים נמוכים, לא את הזבל שמוכרים ברוב הרשתות היום

יוחננוף גאה ברשת שלו ובפועלו, אבל פחות מפרגן למרבית השחקנים האחרים בענף.

החנות שלך יפה מאוד, יותר משל רמי לוי שמעבר לכביש. אבל בתכל'ס, למי יש יותר לקוחות – לך או לו?

"ברור שלי יש יותר. התדמית של רמי לוי זה בלוף, הוא ייעלם. אנחנו הרבה יותר מוצלחים. תראו את הסניף שלי לעומת שלו. אצלו אזור פריקת הסחורה והחנייה נמצאים מחוץ לחנות. הוא לא יחזיק עם הגישה הזאת הרבה זמן. עזבו, רמי לוי עבד על כולם, הוא לא יישאר. הוא מעתיק ממני את סידור המדפים, מעתיק ממני מחירים. זה כל מה שהוא עושה – מעתיק – הוא לא מוביל כלום. הוא לא יודע לנהל סחר וגם לא יודע לקבל מחירים טובים מהספקים. היחיד שאני מעריך הוא זכי שלום (מנכ"ל ומבעלי רשת חצי חינם, עד"מ וי"ג). אל תשוו אותי לרמי לוי, הוא לא בליגה שלי בכלל".