לונה פארק או בעצם שלל תחנות לילד ולילדה

לפני מספר ימים הלכנו כל המשפחה כולל מספר בני דודים שהצטרפו ללונה פארק שליד פארק הירקון. הלונה פארק היה מקום עליה לרגל לילדים ולנוער במאה הקודמת. שניאור חשין ז"ל ואנכי היינו לוקחים את האוטובוס מירושלים ונוהגים להגיע לעיר הגדולה, תל אביב, למספר בילוים מרכזים ביניהם הלונה פארק, שייט בפארק הירקון, ביקור בים ועוד. הלונה פארק היה גולת כותרת מרכזית במרכז לילדים ובני נוער.

מאז ועד היום הלונה פארק בתל אבי נשאר או נתקע במקום ואולי בעצם הלך אחורה.  עייפות החומר של מוצר שירות שלא ממש התפתח במרוצת השנים ולא מנסה להתאים את הצרכים והרצונות של קהלי היעד בתקופה הנוכחית.

הבילוי שלנו עם ארבעת ילדנו ועוד ספיחים בלונה פארק נמשך כמה שעות טובות. הילדים נהנו ללא עוררין. בשבילם הם הגיעו לממלכה שכולה מקדשת אתם.

כהרגלי הפן הניהולי קופץ אצלי כמו רדאר בכל מקום שאני נמצא. הנושא אותו ברצוני לספר היום מדבר על העובדים בלונה פארק. אני חייב לציין שכל מי שפגשתי היה בסדר ולא נתקלתי בבעיית שירות כזאת או אחרת.

אך האם אנו מצפים במקום כזה למען ילדינו ואולי גם למעננו שנאלצים לשהות במתחם שעות רבות לתקשורת יותר חמה ומתקשרת בגובה העיניים עם הילדים.

הסדרנים בכל המתחם ובכל התחנות היו די עייפים ולא ממש ראו את ילדינו. הם היו שם בגדול מען נושא הבטיחות והסדר בתורים ובנהלים השוטפים.

אבל מלבד היותם סדרנים מדופלמים אין להם שום הכשרה או גישה אמיתית לילדים. שום תרבות וכלים מעשים שישלבו את כוח האדם בחוויה הכוללת.

נעבור במהירות לדיסני וורלד. למען האמת לא הייתי בפארק המקורי באמריקה. הייתי ביורו דיסני פארק קטן בהשוואה לבן דודו בארה"ב.

כנראה שוולט דיסני לא היה מעוניין רק בכסף, הוא באמת רצה להפוך ילדים למאושרים. אפשר לומר זאת גם על סטיב ג'ובס שלא רק התעניין בכסף, הוא שאף

ליצור מוצרים מדהימים. שהקפיטליזם עובד במיטבו, יש קשר הדוק בין יצירת ערך ליצירת עושר.

תאום הציפיות עם העובדים בדיסני וורלד הנו קריטי בהצלחת הפארקים. עובדים חדשים עוברים אודישנים ומבחנים הבוחנים את כישוריהם ויכולותיהם בגישה לילדים ולמשפחות. המעסיקים לא מחפשים סתם עובדים המעוניינים להעביר את הזמן במקום שאולי כיף לעבוד בו. הם מחפשים עובדים פוטנציאלים המבינים שיש להם שליחות בלייצר חווית בילוי אדירה ללקוחות המגיעים מכל העולם למספר ימים בלתי נשכחים. לאחר גיוס העובדים הם עוברים הכשרות קבועות המעניקות להם כלים מעשיים לנהל תקשורת ושירות יוצא דופן עם קהל המטרה.

התרבות הארגונית של דיסני וורלד תומך בענק במטרה המרכזית להענקת חוויה מיוחדת לילדים ולהוריהם המגיעים לפארקים המלאים במתקנים ופעילויות אינסופיות המפעילים את כל חושי האדם. עובדי הפארקים הנם חוד החנית ביצירת החוויה ולא רק המתקנים שווים אולי מיליונים ומושקעים אלה המגע האנושי הנוגע ומחזק את השירות שהלקוחות מקבלים.

אז מה הלונה פארק בתל אביב יכלו לעשות על קצה המזלג.

כל העובדים בלי יוצא מן הכלל כולל השומרים בכניסה יחייכו. כן לחייך ולברך את המבקרים בכל דרך חיובית אפשרית. כל עובד המתחזק מתקן ישתלב בחוויה שהוא אמור לייצר. למשל במתקן הכולל כלי טייס לילדים קטנים העולים ויורדים, העובד יתלבש כטייס ויחלק לכל הילדים כרטיסי טיסה ויברך אותם בטיסה נעימה. מוסיקה מתאימה תברך את הטייסים הצעירים.

העובדים בלונה פארק חייבים להרגיש שתפקידם הנו שליחות ולא להעביר משמרת. המעסיקים נדרשים להפוך את תרבות השירות והחוויה לערך עליון שבו גם העובדים משולבים בגדול. בארגון מדויק יבנו מדדים הבודקים ומבקרים את  העובדים ומעניקים תגמולים למצטיינים.

בתקווה להשראה קטנה שתגרום לשינוי בלונה פארק הקטן שלנו בתל אביב.