מנוחה נכונה – מיתוג נכון

לפני כחודש חברה טובה של ליהי נפטרה ממחלת הסרטן. האובדן והסתלקות של אדם צעיר עם שלושה ילדים קטנים הנו אכזרי ולא נתפס. המשמעות שזה יכול לקרות לכל אחד  לא חייב להדהד בכל רגע נתון, אך חשוב לדעת להעריך ולמנף את העשייה שלנו לבעלת משמעות ובעלת ערך בשארית חיינו.

מזלנו הגדול שאנו יצור מורם . חיה תישאר סטאטית ביכולותיה השכליות והרגשיות לאורך כל שנות חייה, כבני אדם -רובנו מתפתחים ומנסים לאתגר את נפשנו ואת גופנו למינוף אינסופי ולא משנה מה גילנו, מה עברנו עד כה.  בלוג זה הנו מתייחס למשמעות החיים והמוות אך אשמח לחלוק מחשבות ותעצומות רבות שנוצרו בשנים האחרונות מאירועים שחוויתי על בשרי ומסביבי.

בקרוב אציין שנתיים לתאונה הקשה שעברתי, והמחשבה מה הספקתי, ומה עלי להספיק ידיין היא  המסר האמיתי,  שהנו נר לרגלי כמעט בכל שעות היום והלילה. היכולת לייצר משהו משמעותי דורש מסע שלפעמים לוקח זמן. משהו למעלה בודק אותנו בדרך לשינוי. האם אנו באמת רצינים ודבקים במטרה, מי שיודע לקחת את הרע מכול ולהפוך אותו להזדמנות גדולה בחיינו – ירוויח בגדול. להיתקע במקום לא יעזור למימוש העצמי וליצירת משמעות , יצירת תשוקה ואהבה לסביבה ולחיים שלנו.

 אחזור לסיפורי – לפני כחודש החברה של ליהי נפטרה כאמור, והגענו לבית קברות בשם מנוחה נכונה הנמצא בפאתי כפר סבא. מהרגע הראשון שנכנסו לבית הקברות הרגשנו שהמקום אינו בית קברות רגיל. ניתן לתאר את המקום וייחודו אבל זה לא בהכרח הדבר המשמעותי. לא רק שבית הקברות אינו צפוף כמו יתר בתי העלמין, אלא שהכל עמוס במדשאות ירוקות ונראה הרבה פחות בית קברות אפור ועצוב.

אני רוצה לכתוב על המסרים שמעבירה עמותת בית הקברות, שניכר כי מאד מצליחה מאחר והם פתחו עוד סניפים ברחבי הארץ. הסיסמה שלהם "מנוחה נכונה לכל אדם" תופסת  -  קבורה אזרחית לכל אדם.  המשמעות לכל אדם מבהירה, שיש זכות בחירה, ולא חייבים רק להיקבר רק עם  חברה קדישא .

 להלן העתק המסרים מעמוד הבית של העמותה:

עמותת מנוחה נכונה שומרת על זכותו של כל אדם לחיות, למות ולהיקבר ללא כפיה!

עמותת מנוחה נכונה לכולם הוקמה מתוך מטרה לאפשר לכל אדם, במדינה כולה, להקבר לפי אמונתו ורצונו, ברוח הפלורליזם.

אנשי עמותת מנוחה נכונה מאמינים, כי מדינה פתוחה וליברלית, מתיחסת בכבוד לצוואתם, רצונם ומבוקשם של תושביה ומכבדת את רצונם ומשאלתם האחרונה, לגבי דרך קבורתם.

מנוחה נכונה לכולם מרחיבה את העקרון של "איש באמונתו יחיה" לעיקרון של "איש באמונתו יקבר וינוח לעד".

אנחנו במנוחה נכונה פועלים לפי רצונך:

רצונך להקבר בארון – כך נעשה.

רצונך בטקס מסורתי – כך נעשה.

רצונך בטקס דתי – כך נעשה.

רצונך בטקס חילוני ייחודי משלך – כך נעשה.

רצונך ללא שום טקס – כך נעשה.

עמותת מנוחה נכונה שומרת על זכותו של כל אדם לחיות, למות ולהיקבר ללא כפיה !

 התחושה שהשליטה עוברת לידיים שלנו, גם במידה ובחרנו בקבורה רגילה,  היא כבוד למשפחה וכנראה גם למת. במקרה של החברה של ליהי המשפחה החליטה על קבורה דתית, ועדין עם המון שיקול דעת בבחירת המקום ואופי הטקס בבית הקברות מנוחה נכונה.

 גושפנקא למיתוג קיבלו העמותה מחבר כנסת יואל רזבוזוב  תימוכין למסרים שלהם נכתב באתר:

ח"כ יואל רזבוזוב מצטרף למאבק

ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד) ביקר ופגש את ראשי העמותה, בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא.

ח"כ רזבוזוב פרסם בעמוד הפייסבוק שלו את הדברים הבאים:  "לכל אזרח צריכה להיות האפשרות לבחור היכן ואיך להיקבר, מבלי שיתערבו בכך גופים בעלי אינטרסים.

הדבר חשוב במיוחד למאות אלפי זוגות נשואים של עולים, אשר חלקם אינם יהודים ע״פ ההלכה ולכן לא יוכלו להיקבר לצד בני זוגם היהודים אלא בבתי קברות אחרים, הנמצאים בקצה השני של המדינה.
סיירתי בבית העלמין האזרחי ״מנוחה נכונה״ בכפר סבא, שם שמעתי על מצוקת המקום והקשיים הבירוקרטיים אשר הרשויות מערימות בפני התושבים.
מיד עם פתיחת מושב החורף בכנסת, בכוונתי לקיים ישיבה בוועדת העליה והקליטה בנושא בתי קברות אזרחיים, ולפעול לתיקון החוק כך שלכל אדם תהיה הבחירה כיצד והיכן להיקבר."

 כשהגענו להלוויה עצמה הרגשנו משהו הרבה יותר אישי מכל מקום אחר. חשיבה קצת יותר שירותית שעושה המון הבדל במעמד לא פשוט למשתתפיה. עמדת שתיה וכיבוד קל, אזור עריכת טקס עם כסאות ישיבה לכולם. המקום מו ומגן מפני מזג אוויר חם או קר. כל עובדי המקום היו לבושים עם חולצות ובגדים ממותגים. הם היו מאד קשובים וניסו לעזור ונרתמו לכל דבר שהקל על בני המשפחה והמשתתפים.

חומרים שיווקים נמצאו בכל מקום והלוגו נראה באופן ברור במקומות שונים במתחם בית הקברות.  תחושת הבידול והיתרון היחסי צעקה לשמיים. האם מיתוג של עסק חייב להיות רק לעסקים גדולים בתפיסת בעלי העסקים הקטנים והבינוניים – ממש לא.

 כל בעל עסק חייב לדעת לייצר סיפור לעסק שלו. סיפור מרגש  ומניע לפעולה שיגרום לקהלי יעד שהוגדרו להגיע ולרכוש דוקא מעסק זה. הלקוחות ידעו למה הם קונים כאן ולא במקום אחר ויהיו השוחרים והשגרירים הטובים ביותר של  המותג.

הטיפול בסיפור העסק חייב להיות מידי גם במידה ואנו לא מייצרים תהליך מיתוגי משמעותי. כל אמצעי התקשורת, אלמנטים שיווקים, החומרים בפלטפורמות האינטרנט חייבות להיות משמעותיות ומניעות לפעולה. לציין שהעסק מקצועי ושירותי ותיאורים לקונים הקשורים לתיאור המוצר נכון למאות או אלפי בעלי עסקים נוספים בתחום.

היכולת לקחת תועלות שהנן משמעותיות שהלקוח יחווה, ירגיש, יהנה לאחר הקניה ולנכס לעצמנו. לנכס הכוונה לקחת את אותה תועלת שהוגדרה להטמיע תכנים בעסק הממחישים ובאמת ובתמים מעניקים את האפשרות ליצירת תועלת ללקוח ולאחריה לדעת לספר ולתקשר ללקוח בכל דרך אפשרית כולל מיתוג אנושי באמצעות העובדים שיעבירו מסרים דומים ללקוחות הקיימים והחדשים.