פיתוח עסקי

פיתוח עסקי – המקפצה לעסק שלך
עסק חפץ חיים, חייב לפרוץ את גבולות המוכר, לצאת מאזור הנוחות ולעסוק בפיתוח עסקי כדרך קבע. אם בעסקים גדולים יש פונקציה ייעודית העוסקת בתחום באופן ממוקד ועל פי רוב הפיתוח יבוא לידי ביטוי בכיוון של רכישות ומיזוגים בעסק הקטן פיתוח עסקי הוא חלק בלתי נפרד מתחום האחריות של בעל העסק. בניגוד לפיתוח עסקי בארגונים גדולים שנע על הציר של איתור הזדמנויות חוץ ארגוניות, בעסק הקטן עיקר הפיתוח העסקי ינוע על הציר של איתור הזדמנויות פנים ארגוניים ובעסק פנימה. פיתוח עסקי המאתר הזדמנויות פנים ארגוניים יתמקד באפיק אחד, או בכמה אפיקים מבין הבאים: הרחבת קו המוצרים, פיתוח מוצר חדש, העמקת/ חדירה לשווקים וקהלים חדשים, תשתיות וטכנולוגיות חדשות ותהליכי עבודה חדשים. בין אם בחרתם באפיק כזה או אחר, בפיתוח עסקי חייב שתתקיים מתודה סדורה ושיטתית שתהפוך את הרעיון לבר ביצוע, ויתר על כן גם יצליח.
ריכזנו עבורכם את עיקרי השלבים שעסק קטן חייב לנהל בבואו לעשות את פריצת הדרך ולעסוק בפיתוח עסקי:

1.  צא ולמד – בניגוד לעסק חדש, לעסק קיים יש כבר עבר והווה, וכעת עליו לתכנן את העתיד

  • משאבים פיננסיים – ניתוח דוחות כספיים, איתור חסמים, בעיות, הזדמנויות, אפשרויות מימון.
  • ניתוח לקוחות- נתח את הלקוחות הקיימים. מי הם, מה הן ההעדפות שלהן, מי הלקוחות שאינם שלנו אבל יכולים להיות שלנו
  • ניתוח מתחרים – ניתוח השוואתי
  • ניתוח מוצר / שירות- פארטו מוצרים, מה היתרונות היחסיים, רווחיות, פוטנציאל עתידי
  • ניתוח מגמות – מה קורה בכפר הגלובלי, טכנולוגיות, חוקים, משברים, כלכלה ושוק ההון

 

2.  מיפוי האפשרויות לפיתוח עסקי

  • פתיחת נקודות חדשות בבעלות / זכיינות
  • הכנסת שותף
  • פיתוח מוצר חדש
  • הרחבת קו מוצרים
  • כניסה לשווקים חדשים
  • פיתוח תשתיות / טכנולוגיות חדשות
  • פיתוח תהליכים חדשים

 

3.  בדיקת ייתכנות והכנת תוכנית עסקית

 

  • השוואת חלופות
  • תחזית השקעה
  • תחזית רווח והפסד
  • תחזית תזרים מזומנים
  • בחינת השפעת השינוי על ההון האנושי
  • הערכת סיכון סיכוי ועלות תועלת

 

4.  קבלת החלטה
5.  הערכות לשינוי

 

  • הכנת תוכנית עבודת מפורטת כולל מטרות ויעדים לטווח ארוך ולטווח קצר
  • בניית תקציב
  • בניית גנט ולוחות זמנים
  • היערכות פיננסית וגיוס ההון הדרוש
  • הכנת כוח האדם לשינוי

6.  מעקב ובקרה

על מנת שפיתוח עסקי יהיה חלק אינטגראלי מניהול העסק ויהווה מנוע צמיחה קבוע עליך לזכור את הכללים הבאים:

  • פיתוח עסקי דורש פעילות מתמדת , דינאמיות וחדשנות
  • סוף מעשה במחשבה תחילה- תכנון מוקדם יאפשר לך פיתוח עסקי אפקטיבי להשגת המטרות והיעדים
  • לחשוב מהסוף להתחלה- ללוות כל פעולה ותהליך של פיתוח עסקי בידיעת התוצאה הרצויה
  • אסטרטגיה של פיתוח עסקי אינה טקטיקה עסקית או טכניקה ניהולית – זו פילוסופיית חיים.

 

GPS לעסקים, מתמחה בפיתוח עסקי לעסקים קטנים ובינוניים. המנהלים העסקיים שלנו מלווים את העסק החל משלב האבחון והניתוח, דרך השוואת החלופות וקבלת ההחלטה ועד ליישום מלא והטמעה של התהליכים.

לקבלת 3 פרקים מרב המכר GPS לעסקים – השאר פרטיך