קצת על בכלל

חברים וחברות יקרים,

 שבת שלום והמון מנוחה. לקחתי קצת אתנחתא מכתיבת הבלוג השבועי שלי,  הרגשתי שלפני שאני ממשיך – עלי להוכיח את המציאות אותה אני בחזון ובחלום מאד רוצה להגשים ולממש.  אז אני שמח שבימים האחרונים ניתן לראות ניצוצות מטורפות של המציאות החדשה ב-GPS  לעסקים.

 אז מה קרה לנו בימים האחרונים. ביום רביעי עליתי לירושלים ליום פגישות שיווק.

הרגשתי כמו כוח הצנחנים שעלה לירושלים לכבוש את הכותל בששת הימים. אחריות מלאה שמאחורי כל העם המחכה לתוצאה וגם לאופן שבו אני מנהל את הדרך להצלחה. מנהיגות אישית שבמקרה הזה היא רק בכובע של איש מכירות או כמאמן.

כל העם, כל המחלקות בצבא (טלמרקטינג, המשרד) תומכים ומצפים להצלחות עם גיבוי מטורף. כולנו נרתמים בימים אלה באופן מלא. המון תודות לכל המאמנים שעושים ימים ולילות להשתתפות פעילה ומועילה בכל הפגישות.

אז נחזור ליום רביעי האחרון… באותו יום קיימתי חמש פגישות שיווק. מה התוצאות אתם שואלים?

שלוש סגירות ועוד שתי פגישות שתואמו במקום לפגישות סגירה בתאום ציפיות.

ומה קרה ביום חמישי? החברה סגרה שש סגירות!! אורנה שלחה לי משוב  משמח מאד– חשוב מאד לחזק אחד את השני לאורך כל הדרך.

המסע לא פשוט והתמיכה של 75 אנשים מופלאים מעניק עוצמה של טיל בליסטי שאינו קיים באף חברה בשוק המקומי.  ויש את תקרת הזכוכית. התקרה של כל אחד מאיתנו בנויה מצוין. אנו מעולים בפרשנות ומלאים בפחדים מכישלון וגם מהצלחה.

אפשר לדבר עד מחר על מה היה, ומה קורה ומה יקרה בשוק ואצלנו בפרט. אך לפני זה כולנו החלטנו להיות מלווים ומאמנים מקצועיים בחברה הכי ראויה בשוק.

האמירה מחייבת חברים. האמירה של מחוייב להצלחה שלך מתחילה בהצלחה האישית שלי. בצד המקצועי כל אחד משקיע המון משאבים ללמוד, למדנו בבתי ספר, באונברסיטה, במכללות, בקורסים משלימים, בהכשרות והרצאות של גי פי אס לעסקים.

אך כמה אנו משקיעים במאני טיים להפוך את הרעיון למציאות. להפוך את החלום לפרנסה לאגנדה חשובה בחיים שלנו.

 חברים יקרים – ההזדמנות היא כאן. כולנו רוצים בהצלחה ההדדית. העוצמות המשותפות הן תנצחנה במערכה.

 פרשת השבוע – "חוקת"

הפרשה מספרת על פטירת אהרון הכהן, כפי שכתוב "ויבכו את אהרון שלושים יום כל בית ישראל". חז"ל מפרשים – כל בית ישראל, הכוונה לגברים, הנשים, הילדים והטף. ולמה? כידוע, אהרון הכהן איש של אהבה ונתינה אין סופית, של שלום, קירוב לבבות, תמיד ורדף צדק, היה מיישב בין בעלי מריבה, משלים בין שונים ומקרב בן בעל לאישתו. תמיד מוצא ומטיל עליהם לפתור את חילוקי הדעות בינם בדרכי נועם, אהבה ושלום ועל כך עלינו ללמוד וללמד על מידותיו של אהרון. ככתוב: "אוהב שלום, רודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבם". ועל כך תבוא עלינו הברכה.

 וקצת הקבלה למה שקשור לעולם שלנו. בשביל מה לחזור על משפטים או אמרות חשובות. להלן פרשנות מפרשת השבוע – אותות

בכל שיחה ודיבור, יש לשים לב למוסיקה יותר מאשר לתוכן. מי שיודע לדבר אל לב האדם, הוא מי שיודע את סוד הניגון של המילים

מרידת קורח ועדתו טלטלה קשות את העם, עוצמת הטלטלה ניכרת בתגובות אליה. המתבונן מגלה כי ישנן שלוש תגובות, תכלית כל אחת מהן לברר מי הוא הנבחר על ידי ריבונו של עולם.

וַיְדַבֵּר אֶל-קֹרַח וְאֶל-כָּל-עֲדָתוֹ לֵאמֹר בֹּקֶר וְיֹדַע ה' אֶת-אֲשֶׁר-לוֹ וְאֶת-הַקָּדוֹשׁ וְהִקְרִיב אֵלָיו וְאֵת אֲשֶׁר יִבְחַר-בּוֹ יַקְרִיב אֵלָיו. זֹאת עֲשׂוּ קְחוּ-לָכֶם מַחְתּוֹת קֹרַח וְכָל-עֲדָתוֹ. וּתְנוּ בָהֵן אֵשׁ וְשִׂימוּ עֲלֵיהֶן קְטֹרֶת לִפְנֵי ה' מָחָר וְהָיָה הָאִישׁ אֲשֶׁר-יִבְחַר ה' הוּא הַקָּדוֹשׁ רַב-לָכֶם בְּנֵי לֵוִי. (במדבר ט"ז ה'-ז')

וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה בְּזֹאת תֵּדְעוּן כִּי-ה' שְׁלָחַנִי לַעֲשׂוֹת אֵת כָּל-הַמַּעֲשִׂים הָאֵלֶּה כִּי-לֹא מִלִּבִּי. אִם-כְּמוֹת כָּל-הָאָדָם יְמֻתוּן אֵלֶּה וּפְקֻדַּת כָּל-הָאָדָם יִפָּקֵד עֲלֵיהֶם לֹא ה' שְׁלָחָנִי. וְאִם-בְּרִיאָה יִבְרָא ה' וּפָצְתָה הָאֲדָמָה אֶת-פִּיהָ וּבָלְעָה אֹתָם וְאֶת-כָּל-אֲשֶׁר לָהֶם וְיָרְדוּ חַיִּים שְׁאֹלָה וִידַעְתֶּם כִּי נִאֲצוּ הָאֲנָשִׁים הָאֵלֶּה אֶת-ה'. (שם כ"ח-ל')

דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְקַח מֵאִתָּם מַטֶּה מַטֶּה לְבֵית אָב מֵאֵת כָּל-נְשִׂיאֵהֶם לְבֵית אֲבֹתָם שְׁנֵים עָשָׂר מַטּוֹת אִישׁ אֶת-שְׁמוֹ תִּכְתֹּב עַל-מַטֵּהוּ. וְאֵת שֵׁם אַהֲרֹן תִּכְתֹּב עַל-מַטֵּה לֵוִי כִּי מַטֶּה אֶחָד לְרֹאשׁ בֵּית אֲבוֹתָם. וְהִנַּחְתָּם בְּאֹהֶל מוֹעֵד לִפְנֵי הָעֵדוּת אֲשֶׁר אִוָּעֵד לָכֶם שָׁמָּה. וְהָיָה הָאִישׁ אֲשֶׁר אֶבְחַר-בּוֹ מַטֵּהוּ יִפְרָח וַהֲשִׁכֹּתִי מֵעָלַי אֶת-תְּלֻנּוֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר הֵם מַלִּינִם עֲלֵיכֶם. (י"ז י"ז-כ)

מדוע צריך שלוש פעמות של אימות כשהשאלה למעשה היא אחת: במי בחר ה'?

יש אפשרות לתת סיבה לכל אחד מהמופעים, להסביר הסבר שונה כל אחד מהם. אך יש אפשרות להתבונן באופן מערכתי על כל הפרשה. על פי האפשרות השניה, אין משמעות נוספת לכל אחד מהאותות, אלא משמעות צורנית של חזרה שוב ושוב על כל אחד מהם. בני אדם אינם יצורים כל כך רציונאליים, כפי שאולי היינו מעדיפים לדמות. ההרגל נדרש כדי להפנים תובנה, ולאו דווקא ההבנה. שוב ושוב, כפל העניין במילים שונות, תיפוף התוף בתודעה, רק כך מונכחת מנהיגותו של משה ונבחרותו של אהרון. אך מעבר לעיקרון החזרה, קריאה שכזאת חושפת מרכיב חשוב בתורת השיח. שתי תורות שיח הן, הרציונאלית והרגשית. תורת השיח הרציונאלי מורה, כי מטרת השפה היא העברת אינפורמציה. על פי תורה זו, אם אמרת דבר, אין משמעות לחזרה עליו. משל למה הדבר דומה? אם הוכחת משפט בגיאומטריה, אין משמעות להוכיח אותו שוב. להפך. עתה תוכל לבנות משפט מורכב יותר, כשהשני נשען על אדני הראשון. לעומת זאת בתורת השיח הרגשי, יש ערך להוכיח משפט שכבר הוכח. אם אם אומרת לילדה כי היא אוהבת אותו, יש משמעות לאמירה חוזרת המביאה לידי ביטוי את אותה האהבה. לא נאמר: משפט האהבה השני מיותר, כיוון שהילד כבר יודע שאמו אוהבת אותו. בחרנו לקרוא את שלוש פרשיות האותות, על פי תורת השיח הרגשי. לענייננו לא חשובים ההבדלים שבין האותות, אלא המכנה המשותף החוזר ונשנה. אפשר אף להקצין את תורת השיח הרגשי: לא רק שאין משמעות לתוכן החוזר על עצמו בואריאציה זו או אחרת, אלא אפילו למופעו הראשון אין משמעות. הרגש חשוב יותר מאשר התוכן ומשמעות המילים. אילו היתה האם מגרגרת גרגור וממלמלת מלמול, היתה אהבתה עוברת לילד באותה מידה שעובר אליו המשפט: 'אני אוהבת אותך'. יתרה מזו. דווקא המלמול היה מעביר את הרגש טוב יותר, כיוון שהוא מנטרל את המשמעות הרציונאלית של המשפט.

אתמול הייתי באזכרה של חבר מאד טוב שלי – שניאור חשין. שניאור נהרג לפני שלוש שנים והשאיר אחריו שלושה ילדים קטנים ואישה ואלפי חברים – חסידים שאהבו אותו מאד.

שניאור היה מנהיג אמיתי שבהמון עוצמות גרם לכולנו להאמין בעצמנו ולא לפחד לעשות למען המטרה והיעדים שלנו. שניאור איתי גם עכשיו בכל אשר אלך. חברות וקשר מתחילה באנרגיה המשותפת ונמדדת בערך המוסף שניתן לצד השני,  מחזק ומנחה אותי לאורך כל חיי עם בשלות ובגרות רבה יותר בימים אלה. חבל שלא יכול לראות את הפירות של הילד שגדל…

החיים קצרים ומה שנשאר ליהנות עם המון עומק וערכים.

 שלכם בהמון אהבה והערכה רבה על הרצון שלכם לקשר איתי.

 אודי בירקאן