תוכנית עסקית

תוכנית עסקית על פי מומחי GPS לעסקים

תוכנית עסקית הינה הצעד הראשון וההכרחי לפני כל מהלך עסקי. על מנת לבנות תוכנית עסקית אפקטיבית חייבים ידע מעמיק במגוון תחומים; כלכלה, אנשים, שיווק, ערוצי הפצה, טכנולוגיות ועוד. הכנת התוכנית  העסקית מחייבת ראייה אסטרטגית ושילוב מהלכים טקטיים.

תוכנית עסקית של GPS לעסקים נבנית על פי 6 המ"מים:

  1. מחקר מקדים – מחקר מקדים של השוק, המתחרים, הבעיות וההזדמנויות.
  2. ממוקדת – תוכנית עסקית בהירה, מדויקת, ברורה וממוקדת על מנת שיהיה נהיר ומובן מה רוצים להשיג באמצעותה.
  3. מדידה – תוכנית עסקית שאת נתוניה ניתן למדוד ולכמת.
  4. מציאותית – תוכנית עסקית שלוקחת בחשבון את כל הסיכויים והסיכונים, גם כאלו שהעדפת להתעלם מהם. ומבטיחה שהתוכנית לא תהיה בבחינת חלום אוטופי, אלא תוכנית רלבנטית.
  5. מעשית – תוכנית עסקית יישומית ומעשית שמתארת את העתיד הרצוי ומציגה את המשאבים הנחוצים כדי להגיע לשם ואת הדרך לגייס אותם.
  6.  מחוץ לקופסא – חשיבה יצירתית. אנחנו מבטיחים להסתכל על הדברים אחרת, לראות מה שאחרים לא רואים, לפעול בעוז, להכיר במגבלות ולפרוץ אותם.

תוכנית עסקית – מידע נוסף

כל אדם זקוק לסדר וארגון בסיסי בחיי היומיום שלו. מטרות ברורות אשר יראו לו את הדרך הנכונה לפעול. קל וחומר עסק פעיל. עסקים רבים פועלים כיום בצורה מבולגנת, ללא דרך ברורה, וללא כל תוכנית עסקית .
צורת עבודה שכזו, עלולה להוביל את העסק לאובדן הדרך, לאיבוד לקוחות קיימים, מחסור בלקוחות חדשים, והפסדים רבים של כספים לשווא. לכן, כל בעל עסק צריך שתהיה לו תוכנית עסקית . תוכנית שעשויה היטב, וללא פשרות.
תוכנית עסקית, גם אם היא נכתבה על פי כל הכללים, לא בהכרח תביא לתוצאות המצופות. לכן, הקפד על בחינת הביצועים, ניתוחם והסקת מסקנות אופרטיביות. כדי להצליח בתכנית שיווק כמו שצריך, יש לתכנן מראש את כל הפרטים הקטנים, ולרדת לרזולוציות הגבוהות ככל שניתן.
החל בהחלטות על יעדים עסקיים, קהל היעד בו יתרכז הליך השיווק, וכלה דרכי חדירה יוצאי דופן אל אותו קהל יעד. כמובן שצריך לקחת בחשבון את כל הגורמים הבירוקרטיים הקיימים במשק, וכיצד עלי להתמודד עמם במהלך היומיום. מעבר להליך הניהולי, קיים גם ההליך השיווקי. תוכנית עסקית נכונה תעבור על כל הסקאלה, ותאגד בחובה את כל הקטגוריות הרלוונטיות לארגון שלי.
תוכנית עסקית מנצחת תיהיה זו בעלת המדיניות הברורה והאיתנה, עם ראייה מערכתית לטווח ארוך.
תוכנית ללא יעד ארוך טווח בעצם תעצור אותי באמצע הדרך. הרי אם אתם מחליטים לנסוע למקום מסוים ומתכננים את המסלול – לא תפסיקו באמצע נכון?
חשוב להבהיר את התמונה הכוללת, ולדעת באופן מובהק, מול מי אני "נאבק"? באיזו זירה? עם אילו כלים אני יוצא לקרב?
ברגע שכל הנושאים הללו ידועים לבעל העסק, ועד לאחרון עובדיו, יוכל העסק ליהנות מפירותיו של תהליך שיווק ומיתוג טוב, אשר יזרים לו לקוחות, וימזער הוצאות. תוכנית עסקית מקצועית תהיה לו לעזר רב
חשוב להדגיש, כי לא כל תוכנית עסקית שיצאה אל הפועל אכן תצלח. קיימים לכך סיבות מגוונות. הדבר הראשון מגיע החל מתמחור שגוי של עלות התוכנית. הקמה ותכנון תוכנית עסקית לוקח זמן ומשאבים. לא כותבים תוכנית בשעה ולא בשעתיים. יש לתכנן את הפרטים לעומק
בנוסף, התוכנית עלולה להיכשל במקרי ם של סיבות סביבתיות כאלו ואחרות (בלתמ"ים), אשר שמו מקלות בגלגלי תוכנית עסקית . נניח שבעל העסק החליט שהוא הולך בכיוון מסויים, אך במשק קרו דברים אשר זעזעו אותו ועכשיו הוא פועל על פי נקודות אחרות. במקרים אלו תוכנית עסקית שנבנתה תיאלץ להשתנות עם הזרם ולהתנהל בהתאם.
לכן מומלץ מאוד להכין תוכניות מיגרה ותוכנית שלב ב', למקרים אלו.
אנו ב GPS לעסקים, מומחי יעוץ עסקי, נדאג להכין כל בעל עסק בצורה הטובה והמקצועית ביותר, ע"פ עיסוקו הייחודי, אל עבר תוכנית שיווקית נכונה לו.  אנו בעלי ידע רב בהכנת תוכניות מסוג זה, ונשמח לשמוע מכם בהקדם!