עיצוב לוגו

  1. ראשי
  2. עיצוב לוגו

לוגו -משמעותו העסקית ומטרותיו

המשמעות של מותג מנצח היא עסק מנצח. נכון להיום לוגו לעסק הוא תוצר של אותו מיתוג מנצח, ולכל עסק יש לוגו המשויך אליו.

לוגו לעסק, תמיד נשאף שיהיה ייחודי, איכותי, ברור וקל להבנה בקרב כל מי שנחשף אליו. ניתן יהיה להזדהות אתו בקלות מבחינה חווייתית – אמוציונאלית. הוא ישדר פונקציונאליות ויהיה בעל זהות ברורה וערך תדמיתי. עיצוב לוגו לעסקים שנעשה באופן מקצועי תמיד יבליט את ההיבטים החשובים ביותר של העסק או אחד ממוצריו/שירותיו וידבר אל קהל היעד אליו העסק פונה.

על מנת להבין את משמעות הלוגו ואת חשיבותו, כדאי להכיר את שתי מטרותיו המרכזיות:

ראשית, יצירת זיהוי הלוגו וקישור לחברה /למוצר אצל קהל הלקוחות הפוטנציאליים.

שנית, לייצג את רוח החברה, את המסר אותו היא רוצה להעביר. הלוגו הינו חלק מתמהיל פרסומי, הכולל סלוגן, עיצוב אריזות, דרכי שיווק, תמחור ואלמנטים רבים נוספים. חשוב מאוד לייצר שפה אחידה, ללא סתירות בין מרכיבים שונים שלה. סתירות מעין אלה עלולות לעלות לכם בחוסר הצלחה שיווקי.

לוגו מעוצב – תפקידיו

בידול חיובי של העסק שלכם אל מול מתחריו באמצעות עיצוב לוגו המותאם למטרותיכם וקהל היעד שלכם.

בניית לוגו מרשים, מעניין ואינפורמטיבי שיעניק רושם ראשוני חיובי ומסקרן על המותג שאותו אתם משווקים.

לוגו שיאגד את כל הערכים, מסרים, אופי ותועלות של העסק/מוצר/שירות אותו אתם מעוניינים לשווק.

הכנת לוגו יצירתי המותאם באופן אישי לתחום העסקי אליו הוא משויך. לוגו כזה שיגרום ללקוחותיכם הפוטנציאלים להתחבר, להסתקרן ולהתרגש.

עיצוב לוגו – יוקרתי או פשוט ?

המסקנה ברורה: עיצוב לוגו יוקרתי עשוי להיות רעיון נפלא והצלחה מסחררת, אך רק במידה והוא משקף באמת את מהות העסק. לפיכך, לוגו יוקרתי יתאים יותר לחברה העוסקת בתכשיטי יוקרה, בחופשות לאלפיון העליון או במכוניות יוקרה, ופחות למפעל לייצור חטיפים או לרשת חנויות של הכול בדולר. ב- GPS לעסקים נצבר ניסיון רב שנים של ליווי עסקים בתהליך חשוב מסוג זה והטמעתו.

עיצוב לוגו יוקרתי הוא עניין לא פשוט, הדורש ניסיון בעיצוב גרפי, ידע והבנה מלאה של שוק הפרסום בכלל ושוק הלקוחות של אותה חברה או אותו מוצר. כלומר, מעבר ליוקרתיות, חשוב להתאים את הסגנון לקהל שאמור להיחשף אליו ולקבל החלטות בהתאם. היוקרתיות של הלוגו עשויה להתבטא בשלל אלמנטים, ביניהם הצבעים, סגנון הכתב, האלמנט הוויזואלי המצורף , שילוב הצבעים ועוד. בסופו של דבר, לכל פרט, קטן ובלתי מורגש ככל שיהיה, משמעות רבה בהפיכתו של לוגו לכזה המוגדר יוקרתי. תהליך מסוג זה טומן בחובו גם עלויות. מחיר התהליך, מהשלבים הראשונים של זיהוי קהל, מאפיינים, צרכים, דרך התאמה לשפה הפרסומית של החברה ועד ליצירת הלוגו – תלוי בפרמטרים רבים וחשובים להצלחת העסק.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט