תוכנית עסקית

  1. ראשי
  2. תוכנית עסקית

אבן הבסיס של כל עסק – זה התכנית העסקית שלו

מפתיחת עסק דרך פיתוח מערכי שיווק, יצירת שיתופי פעולה, גיוס שותפים, ועד לשינוי מבני בחברה, הוספת מחלקה ועוד, אנחנו מתחילים בראש ובראשונה בבניית תכנית עסקית. אותה תוכנית עסקית מיועדת עבור בעל העסק, בעל החברה, המנהלים. כשהיא מהווה את מפת הדרך העתידית בה העסק מתכוון לצעוד.

תוכנית עסקית בסופו של דבר מחייבת את הנוגעים בדבר לתת דין וחשבון אמיתי לעצמם, להתחייב, להציב יעדים ומטרות ולתכנן דרכי פעולה  על מנת שניתן יהיה לעבוד בצורה מסודרת ולהשיג את התוצאה, היינו להרוויח!

תחומי התמחות שלנו ב – GPS לעסקים:

  • הכנת תוכנית עסקית
  • ניתוחי שוק
  • בניית אסטרטגיה שיווקית
  • בניית מודל עסקי

כעבור זמן מה, אותה תכנית עסקית מהווה מסמך מאניפסטי, תכנית עסקית שמאפיינת את העסק, והיא לכאורה השער של אותה חברה בפני גורמי מימון, בפני העובדים, בפני השותפים העתידיים.

תוכנית עסקית היא למעשה תוצר יסודי כתוב של כל המרכיבים של העסק, היא מהווה את הצדקת קיומו של העסק ואת המשך קיומו העתידי. באותה תכנית עסקית פורטים לפרטים את המוצר או השירות אותו מוכרים, מגדירים מי הם קהל היעד שלנו, כיצד ייראו ערוצי השיווק והמכירה, מי הם המתחרים ומהו היתרון היחסי של העסק שלנו עליהם.
האופן בו יש להתייחס לתכנית עסקית הוא ניהולי-אסטרטגי, כזה אשר מסתכל על כל התמונה ולאורך זמן. תוכנית עסקית מיוחדת ושונה משאר המסמכים שעסק יכול להנפיק אודותיו בכך  שהיא בוחנת את כל רכיבי המוצר או השירות אותו העסק מוכר, עכשיו ובעתיד.

כמו כן, יש להתייחס לתכנית עסקית בהיבט כלכלי – רווחי. עלינו לבחון את כל הגורמים אשר ישפיעו על תרומתו של המוצר/שירות ומידת רווחיותו. לכן בבואנו לעבוד על תכנית עסקית יש לזכור כי היא חייבת להיות דינאמית. תוכנית עסקית אשר אולי נצטרך לעדכן אותה, לשנות אותה / לחדש אותה בהתאם למה שקורה בשוק, בהתאם למשברים כלכליים, בהתאם לסביבה בה העסק חי ונושם. כשם שהכל מתקדם ומשתכלל, כן גם תכנית עסקית ראויה להיות מעודכנת ומותאמת לתקופה.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט