2016 לאן?

נכון שנשארו מספר חודשים עד לתחילת שנת 2016, אבל כולנו ללא יוצא מן הכלל נדרשים להתכונן ולהיערך לקראת השנה הבאה ולהתחיל להכין תוכנית מגירה ותשתיות ניהוליות.

מוקדם מידי לחזות  מהן המגמות הכלכליות לשנה הבאה וכנראה זאת לא תהיה הפתעה שאנו לקראת שנה נוספת של האטה, תחרות הולכת וגוברת ברוב התחומים והורדת מחירים המשפיעים על הרווח.

איך בעל עסק יכול להתכונן לשנה הבאה?

התייעלות – הקטנה של 5% בהוצאות

התייעלות היא אחת המנגנונים החשובים לשיפור הרווח בסוף שנה. בדקו היטב את סעיפי ההוצאה והגדירו מה אתם הולכים לצמצם לשנה הבאה. היעד הנו לפחות הפחתה של חמישה אחוזים בהשוואה לשנה הנוכחית.

שיפור הרווח מלקוחות הקיימים

התנהלות יעילה יותר מול הלקוחות הקיימים. מה שנדרש הנו להגדיל את הקניה הממוצעת, שיפור תמהיל המוצרים ומיקוד ברווחיים בתדירות קניה גבוהה יותר והעלאת מחירים קלה.

שיפור בהון עצמי

הגדלת ההון העצמי של העסק שיאפשר ניהול טוב יותר של תזרים המזומנים. תשקלו היטב לפני שאתם מפרישים ומוציאים כספים גם ברמת משיכה אישית של בעל הבית ולעובדי החברה. העסק יזדקק להון בעיקר בתקופות מאתגרות.

ה-X פקטור

העובדים בשנה הבאה יכולים להיות ה-X  פקטור. חשוב להתחיל לחבר אותם לתוכנית עבודה בה יוגדרו היעדים והמטרות של כל אחד  ללא יוצא מן הכלל. העובדים שותפים לאחריות ובמחויבות לביצוע.

 תוכנית עבודה

אל תחכו לדקה התשעים בהכנת תוכנית עבודה. גבשו תוכנית סופית לקראת אמצע הרבעון האחרון, בה יוגדרו מה נדרש לעשות, איך, מתי ומי על מנת  להגיע לתוצאות הרצויות.

מדידה – מה שלא מדיד לא קיים

בשנים הקרובות יותר מתמיד חובה על בעלי העסקים למדוד כל הוצאה ופעילות כדי לבדוק האם אנחנו עובדים ביעילות, ומפיקים את המרב מהמשאבים העומדים לרשותנו.

בעל עסק שבד בבד בניהול העסק היומיומי מתכנן, מפתח, מנהיג את העתיד מעניק ערך אדיר לעסק בהשוואה לעמיתים בשוק.

פיתוח עסקי קדימה והתכוננות מראש  תאפשר להתמקד בהזדמנויות וביתרונות וניסיון בזמן אמת למזער את הסיכונים והחסרונות הן בתוך הארגון והן בשוק.

תגדירו את שנת 2016 כשנת שינוי ושיפור משמעותית והפסקת התגלגלות וכיבוי שריפות. תפעלו מתוך עוצמה ומנהיגות להובלת העסק לחוף המבטחים.