ממה מורכבת אסטרטגיה שיווקית

  1. ראשי
  2. אסטרטגיה
  3. ממה מורכבת אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה נועדה להגדרת מטרות, ולהשגת יעדים בהתאם להנחיות העסקיות. החלק החשוב ביותר בעת הבניה, היא קודם כל לאפיין את השטח. איך נעשה אפיון בצורה מוצלחת? ממה מורכבת אסטרטגיה שיווקית? והאם ישנם טיפים מסוימים? כל זאת ועוד בהמשך.

ממה מורכבת האסטרטגיה

האסטרטגיה השיווקית מורכבת מכמה מאפיינים. הכרת המאפיינים יסייעו לנו לאפיין ולבנות אסטרטגיה מנצחת. בניית האסטרטגיה היא חיונית לשם שיווקו של העסק.

אז ממה היא מורכבת? מכמה דברים:

  1. תקציב – בכל אסטרטגיה, ולא משנה מהי או למי היא מיועדת. יש דבר אחד שנשאר קבוע – התקציב. בשביל לדעת בדיוק לאן נרצה לפעול, ובאיזה משאבים להשתמש, אנו חייבים לדעת מהו התקציב שלנו למשימות, והאם אפשר לחרוג ממנו, ובכמה. אי-וודאות או אי ידיעה, תגרור חיובים שלא נוכל להיערך אליהם, ושלא תכננו להוציא.
  2. קהלי היעד: האסטרטגיה מורכבת מקהלי יעד שאליהם אנו מכוונים. חשוב לאפיין את הקלים בצורה מקצועית ורלוונטית למוצר או השירות שלנו. לדוגמא: אפיון לפי גיל, אזור, תחומי עניין, ועוד.
  3. הערוצים הרלוונטיים: בעצם מדובר בערוצים שיווקיים, שבהם אנו לוקחים את העסק שלנו ונכנסים אליו. זה יכול להיות פרסום ברשתות החברתיות, או פרסום בגוגל ADS, ואפילו האורגני.
  4. טרנדים ומגמות – בעת הבניה או האפיון, אנו ניקח בחשבון טרנדים ומגמות אשר נמצאות בעליה. דיבורים ורעש באינטרנט, עליהם נתפוס את הגל. שימוש במגמה מסוימת או בטרנד חם, יכולים להקפיץ את העסק שלנו לגבהים חדשים. עקב כך, זה דבר שכאן נרצה לקחת בחשבון.

מלבד זאת, ישנם פרמטרים נוספים אשר ירכיבו או יאפיינו את האסטרטגיה שלנו. האמת, שכל ארגון או עסק מלווה אליו מרכיבים שונים. עקב כך, לא נוכל באמת לשים את האצבע על משהו רלוונטי. כל מקרה לגופו…

הטיפים המנצחים לאפיון נכון

  1. חלוקת התקציב – הגדירו את התקציב, ואל תבזבזו אותו על מקום אחד. פזרו אותו בצורה האפקטיבית ביותר. בכך, תוכלו להבטיח שכל האפיקים השיווקיים מקבלים תשומת לב, ושאתם תהיו נמצאים בכל מקום. פיזור התקציב בצורה חכמה, היא פעולה לא פשוטה. לאחר חודשי ניסיון בכמה ערוצי שיווק, תבינו איזה ערוץ שיווק ממיר יותר, ואיזה לא. במילים אחרות – תדעו כיצד לחלק את התקציב במקומות הנכונים.
  2. כתיבה מנצחת – השקיעו בכתיבה כמו שאתם משקיעים בבית, באישה, ובילדים. תנו לכותבי התוכן תקציב שבו הם יוכלו להשקיע בכם קצת יותר. בסופו של דבר, הכל מתחיל ומסתיים בתוכן. תוכן ומסרים טובים, הם אלה שישפיעו על ההכנסות שלכם, וכמובן על פעולותיהם של הגולשים והלקוחות הפוטנציאלים.
  3. סדר בבלגן – בכל אסטרטגיה יש משימות ומטלות שנצטרך לבצע, סדר וארגון הוא כלי חובה בעת האסטרטגיה. עשו לעצמכם סדר עדיפויות והשקיעו בהן ברמה גבוהה, אל תתפזרו, וחלקו את היום שלכם ע"פ סדרי העדיפויות של המשימות החשובות ביותר. למעשה, מדובר בחוק בסיס, והמפתח לאסטרטגיה נכונה טמונה בסדר המשימות הנכון.
  4. נוכחות באינטרנט – אנחנו מניחים ששמעתם את המשפט היפה הזה. הרשו לנו לומר לכם שהוא לא קיים סתם בשביל היופי. נוכחות אינטרנט תעזור לכם לשווק את העסק שלכם בצורה טובה יותר. למשל, נוכחות ברשתות החברתיות ובמיוחד ברשת הפייסבוק. כאשר אתם מראים נוכחות, הגולשים רואים את זה כעסק פעיל, אשר שווה להתעניין בו, וכמובן לרכוש את מוצריו. נוכחות תעזור לכם למשוך לקוחות, וליצור קשרים חברתיים ועסקיים באופן נכון. "תמיד להיות שם בשביל הגולשים", זו הנוכחות שאליה תרצו לכוון.
  5. הציגו את תיק העבודות שלכם – התרשמות נכונה לא מגיעה ממילים, ברגע שתקימו תיק עבודות (Portfolio) תחסכו המון שאלות והצקות בשיחות מכירה. מלבד זאת, תוכלו להעניק ללקוחות חדשים דף התרשמות. בדרך כלל, תיק עבודות עשיר עם חברות גדולות יחסכו לכם את כל הטרחה, ואת כל השכנועים. ולפעמים, גם יעזרו לכם בעת התנגדויות שונות.

לסיכום

במאמר זה, הגשנו לכם בצורה עניינית ומקצועית ממה מורכבת האסטרטגיה השיווקית. בנוסף, הצגנו גם 5 טיפים שימושיים שיעזרו לכם בעת התהליך. כמו כן, התחום מאוד גדול ורצוי להתעמק בנושא ולהבין קצת יותר לעומק את הפרטים הטכניים, את הצרכים שלנו, וכמובן להתאים את האסטרטגיה הטובה ביותר לעסק.

מקווים שעזרנו, צוות GPS לעסקים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

תפריט