מה עומד מאחורי ניהול עסק מוצלח?

לא מעט צעירים מסיימים את לימודי מנהל העסקים באוניברסיטה או במכללה מובילה, ובטוחים כי בידם התשובה לניהול נכון של עסק. אבל למעשה, ניהול עסק הוא יותר מידע תיאורטי מעמיק, ויותר מרצון ותשוקה. צריך לדעת איך לנהל עסק בצורה יעילה וטובה.

התשובה לגבי מה צריך שיהיה לי על מנת שאדע איך לנהל עסק משגשג ופורח אינה מצויה בכיס של איש. בידינו שלל עצות חכמות, משפטים ואמרות לגבי התפיסה של "איך לנהל עסק". אבל בסופו של דבר, כדאי לבוא מוכן ומצויד בכלים הנכונים ולקחת בחשבון שגם אם אכשל במשימה של איך לנהל עסק, בסופו של דבר, אצבור ניסיון לעתיד.

מאות בעלי עסקים קמים ונופלים מדי שנה, לעומת אותם עשרות עסקים אשר כן מצליחים לעמוד על הרגליים גם בתקופות משבר, וממשיכים כנגד כל הסיכויים ובסופו של דבר רובם גם שורד ואף מצליח – ברור לגמרי שאין נוסחה אחת, יש תמהיל של כמה פרמטרים אשר בלעדיהם אין מה לדון ב-איך לנהל עסק.

לפני הקמת העסק הנחשק, רצוי להבין לעומק מהו המוצר או השירות שלנו, מה מבדל אותו מהמתחרים בשוק, מהי האג'נדה, היעדים והמטרות, קהל היעד, איך אני מגיע לאותו קהל היעד, איך ניתן לשווק ולמכור, עם מי עלינו לייצר שיתופי פעולה, מאין נגייס תקציבים ובאיזה תקציב מדובר, כשהעסק כבר עומד על רגליו ועובד – עלינו לשאול את השאלה איך לנהל עסק ממקום אחר – ממקום פנים ארגוני – תפקידי ניהול, חלוקת אחריות בעסק, קבלת ייעוץ פיננסי נכון,  בחירת ערוצי תקשורת, מיתוג ועוד.

איך לנהל עסק בעידן שבו התחרות מרובה והמציאות משתנה חדשות לבקרים אינו דבר של מה בכך, נדרשת השקעה, חשיבה, ויצירתיות. הדבר אפשרי ובר השגה, אך עלינו להיות מגובשים ומחושבים מאוד.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט