אסטרטגיה עסקית – מהי ומה מטרתה

  1. ראשי
  2. אסטרטגיה
  3. אסטרטגיה עסקית – מהי ומה מטרתה

מהי אסטרטגיה עסקית? לשם מה היא נועדה? ומה מטרתה. כל השאלות הלא פתורות הללו, יקבלו מענה הולם ומקצועי בפוסט זה. בנוסף, בכל שאלה תמיד תוכלו להתייעץ איתנו.

מהי אסטרטגיה עסקית?

אסטרטגיה עסקית היא בעצם הפעולות אשר נעשה, במטרה להצמיח את העסק ולהגדיל את הכנסותיו.
בעצם, מדובר על מטרות, יעדים, פעולות ליישום, ומאפיינים כמו: קביעת לוחות זמנים, תקציב, וכו'.
האסטרטגיה נועדה גם לקבוע כיצד נפעל, וכיצד נתייחס למכשולים בדרך.
האסטרטגיה נועדה ליישום מטרות העל של העסק. מטרה נוספת היא להגיע לסיכויי הצלחה גבוהים.

מטרת האסטרטגיה העסקית

מטרת האסטרטגיה העסקית, היא להשפיע על גורמים ולהגדיל את סיכוי ההצלחה. המטרה לא רק נוגעת בפן הכלכלי, אלה גם בעסקי ובניהולו של העסק. ויחד עם זה להתחשב בדרישותיהם של הדירקטוריונים (בעלי הזכויות בחברה). בדרך כלל, מדובר בניתוח יסודי ושימוש במודלים חכמים. לדוגמא: המוכר המוכר Swot.

בגדול, המטרה היא להשיג את היעדים והמטרות שהוצבו בעת פיתוח האסטרטגיה. לרוב, מדובר במטרות לטווח הארוך ולא הקצר. האסטרטגיה חייבת להיות עדכנית, ולהיות גמישה בעת שינויים גלובליים.

ממה מורכבת האסטרטגיה?

האסטרטגיה מורכבת מאין ספור משתנים, פרמטרים, ומדדים. חלק מהם:

  1. חזון החברה – החזון הוא מימוש המטרות. למעשה, בכל חברה ישנם מטרות שיש להשיג ב- X זמן. אותה החברה או הארגון מעוניין להשיג את המטרה, ובכך להגדיל את ההכנסות. או לחלופין להשיג מטרת על אחרת. למשל: התפתחות החברה, או הכרת מוצר חדש בפני צרכנים. למעשה, לכל חברה יש חזון מסוים, שעליו להיות חל בעת בניית האסטרטגיה. במילים אחרות – על פיו אנו פועלים.
  2. ערכי החברה – בעת בניית אסטרטגיה, יש להשתמש בערכי החברה. כלומר, העקרונות אשר מנחים את הנפשות הפועלות בחברה לפעול. אפשר לקרוא לזה גם: "מדיניות החברה", או לחלופין דגשים קבועים שעל פיה החברה פועלת. בקיצור, ערכים ועקרונות שהחברה לא תהיה מוכנה לשנות.
  3. מטרות החברה – לכל חברה יש מטרות ויעדים שהיא מציבה. בעת בניית אסטרטגיה, החברה מציגה מטרות ויעדים שאליהם היא מכוונת, ושהיא מעוניינת להשיג באמצעו או בסופו של התהליך. דוגמאות כמו: יותר מכירות, X הכנסות עד השנה הבאה, פיתוח מוצר חדש, וקידומו ברשת האינטרנט, ועוד.
  4. מהלכי החברה – ובגדול, האסטרטגיה מורכבת ממשימות, או ממהלכים אסטרטגיים שהחברה חייבת לנקוט, וזאת במטרה להתקרב להשגת היעד. בכל אסטרטגיה, ניתן יהיה לראות מהלכים שונים ומגוונים. אבל, לאותם המהלכים יש מכנה משותף אחד – המטרה והחזון.

בכל אסטרטגיה, אנו חייבים לקחת בחשבון את 4 המשתנים הללו.

החלטות שנקבעות בעת בניית האסטרטגיה

לא משנה באיזה אסטרטגיה נבחר, ישנם שני כללים שאליהם כל אסטרטגיה מכוונת, ולמעשה כל חברה.
ראשית, תחומי הפעילות – בעת בניית האסטרטגיה או לפניה, נצטרך לשאול את עצמינו לאילו תחומים אנו שואפים להגיע. אילו שירותים או בכלל מוצרים נרצה להציג, ובאיזה שפה נפנה לצרכנים. כמו כן, נצטרך לקחת בחשבון את השווקים הפעילים, ושווקים חדשים. האם מדובר במיקום מסוים? או כללי. ודבר אחרון הוא ענף ההתמחות. האם מדובר בענף המגיע מתחום הייצור? היבוא? ההפצה? או ענף אחר.

ולבסוף, הפעולות שננקוט – לאחר שנבין ונאפיין בצורה מקצועית את תחומי הפעילות, והדברים הנוספים. נצטרך לנקוט איזה שהם פעולות במטרה להגיע להישגים ממשיים. באילו פעולות ננקוט? פיננסיים? ארגוניים? או בכלל שיווקיים? מעבר לכך, אנו נצטרך לאבחן פעולות ולהגדיר את סיכוי ההצלחה של כל פעולה. נצטרך למדוד ולשפר את עמדתנו בקהלים הנבחרים. במילים אחרות – לאגד תוכנית עסקית שתקבע את פעולתנו העסקיים והשיווקיים.

מעוניינים בשירותי אסטרטגיה עסקית מנצחת? התקשרו עוד היום 1-700-700-379

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

תפריט