מציאת האיזון שבין חיי משפחה לעבודה בעסק

כולנו שואפים לאיזון בחיים, לא תמיד זה מתאפשר, אך כאשר מדובר במשפחה – מחובתנו לעשות כל שנדרש!  שמירה על עסק מצליח ומשגשג ועל משפחה שמחה ומלוכדת היא משימה קשה והכרחית.

כידוע לכולנו, ניהול עסק דורש משאבים רבים וכוחות נפש, דבר שפעמים רבות פוגע בחיי המשפחה, בזוגיות ובילדים. לא אחת, אנחנו חוזרים עייפים אחרי שעות עבודה רבות לא פעם אף מוטרדים מפעילות העסק, ולא נותר פנאי, כוח ושלא לדבר על זמן, להקדיש למשפחה. 

חשוב מאוד למצוא נקודת איזון בין ניהול העסק ושמירה על זמן משפחה. איש מיאתנו לא רוצה להגיע לנקודה בה הדברים יהיו בלתי הפיכים.

משפחה תומכת ואוהבת תעניק כוחות להתמודד עם משברים, טרדות, לחצים ותסייע בתקופות בהם נדרשת העזרה. משפחה מלוכדת תתמוך ותגבה ולעיתים אף תשפיע על התוצאות העסקיות! ככל שנשכיל להבין זאת –  רק נרוויח! 

ברור ונהיר הוא שהמחויבות והטוטאליות שלנו היא כלפי העסק, העסק שמספק את פרנסתנו. אבל לעיתים – וכל אחד יודה בכך, זה בא על חשבון המחויבות למשפחה ופוגע בהם וכמובן שגם בבעל העסק עצמו. זה נכון שמה שטוב עבור אחד אינו בהכרח טוב עבור האחר, אבל כל אחד מאיתנו מכיר את עצמו, את קרוביו, את העסק שלו והתשובה של כיצד ניתן לשמור על הרמוניה – נמצאת אצלנו.

אפשר להכליל ולומר, שבני המשפחה של כל בעל עסק דואגים לו, רוצים בטובתו, בטובת העסק, בשקט הנפשי שלו וכו'. לכן כל כך חשוב שנמצא את הזמן להקדיש להם, להיות אמפתי וקשוב, להיות מחויב לאנשים שאהבתם ותמיכתם יעניקו כוחות נפש להתמודד מול  אתגרים הניצבים לפתחנו חדשות לבקרים בניהול העסק.

המחויבות למשפחה ולקרובים שלנו אינה בהכרח מושתתת על הדאגה לצד הכלכלי והחומרי, אלא בראש ובראשונה בזמן המוקדש להם, במציאת זמן איכות יחד. 

בחירת בהקמת משפחה היא בחירה בשותפות, יש חשיבות לכך שתחלקו את הנטל עם בני המשפחה שירגישו מעורבים, שתפו אותם בשיקולים ובכך תן להם משקל בתהליך.

כמו כן, רצוי ליצור הפרדה בין ההון של העסק להון המשפחה – אלו הם הוצאות אחרות ושיקולים שונים.

חשוב לזכור כי מרבית הבעיות של העסק ושל משפחה נובעים מבלבול בנושא קבלת ההחלטות. כשמדובר במשפחה קבלת ההחלטות צריכה להיות מעורבת רגשית ואילו קבלת החלטות העסק צריכה להיות מושתתת על שיקולים קרים וענייניים..

אפשר ליצור את האיזון הזה, קשה ואפשרי ודורש מאיתנו עבודה רבה, השקעה ואמונה בתהליך הזה.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט