איך לבחור חברה לייעוץ ארגוני?

ייעוץ ארגוני, ייעוץ עסקי , ליווי ואימון – לא מדובר בסיסמאות ריקות מתוכן – כולם הרי יודעים ומבינים כי כל עסק זקוק לפחות במהלך חייו העסקיים לרענון ולהדרכה, לשינוי פנימי ולסדר שגורם חיצוני טוב ומיומן יכול לחולל במילה אחת: חברה לייעוץ ארגוני.

יש לא מעט חברות לייעוץ ארגוני, חברות שמלוות מאות עסקים ויותר, חברות שיוכיחו ללא כל צל של ספק כי הובילו עסק מנקודה אחת לנקודה אחרת טובה יותר, באיקס זמן. אבל מה שחשוב לנו לבדוק כאשר אנחנו פונים ל-חברה לייעוץ ארגוני הוא שמדובר בחברה עם ניסיון, שמכירה את השוק הישראלי היטב, והכי הכי חשוב – הוא שנוצרת כימיה טובה בין מנהלי העסק  לבין אותה חברה לייעוץ ארגוני, משום שאותה החברה אמורה ללוות את העסק לתקופה לא מבוטלת ולהיכנס לה לתוך הקרביים.

חברה לייעוץ ארגוני תבחן את העסק בכלים אובייקטיבים, המותאמים למציאות בה הוא חי, וביחס למתחרים, על החברה לדבר עם הממונים בעסק, להבין את האני מאמין ולראות כיצד העסק מתייעל הן ביחס לתקציבים והן ביחס להתנהגות הפנים ארגונית. חברה לייעוץ ארגוני שמה לנגד עיניה את הצלחת העסק, מבחינת תקשורת וקשרים בתוך הארגון וכן בהקשר של רווחיות והצלחה כלכלית מדידה.

כיצד היא עושה זאת בפועל? 

כחלק מעבודתה  -חברה לייעוץ ארגוני תבחן אפשרויות של דינמיקה קבוצתית, תבדוק האם העובדים יצירתיים, האם קיים עידוד לחשיבה יצירתית, האם מקשיבים לעובדים, האם מתנהלות שיחות בין הממונים לעובדים על בסיס קבוע? האם יש ישיבות צוות וסיעור מוחות? האם מערבים את העובדים בקבלת ההחלטות? ועוד שאלות רבות הנשאלות ע"י אותה חברה לייעוץ ארגוני בבואה לבחון את מערכת היחסים התוך ארגונית 

חברה לייעוץ ארגוני מקצועית תבדוק האם ההירארכיה הנקבעה בתחילת דרכה עדיין מתאימה ועובדת לטובת העסק? תבחן את התקשורת בין דרג המנהלים , האם מטרות הארגון מחולקות לצוות בלבד או כלל מערכתיות והאם יש תאום בין המחלקות השונות.   

כשעסק כבר מתקדם יפה, לא תמיד יש חשק ומוטיבציה לבדוק את ההתנהלות הכספית שלו, והאם היא נכונה ויעילה שהרי הנה אנחנו מצליחים – אז למה לבדוק מה שמצליח? אבל מניסיונם של  עסקים רבים, מתגלה כי תמיד ניתן לייעל ולשפר גם את ההתנהלות הכספית, אם מדובר בהלוואה מבנקים, אם מדובר בהחלפת הספק מיקר ליקר פחות וכו'. ,  

חברה לייעוץ ארגוני יכולה לעזור לכל בעל עסק בכל רגע נתון ובכל זמן שתבחר. גם בתקופות הטובות והיפות כשאנחנו מזנקים קדימה ומצליחים וקל וחומר כשאנחנו חשים תקועים ורוצים לשפר תהליכים והתנהגויות.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט