שמירה על כושר גופני בעסקים

עד לפני מספר שנים כשאמרנו – אימון (to practice) הכוונה היתה לאימון גופני. אימון בחדר כושר,– אימון הגוף וחיזוקו למראה שרירי ובריא יותר. רק  בעשור האחרון, אימון הפכה להיות מילה הטומנת בחובה עוד כמה משמעויות. מאמנים אישיים (קוואצ'רים) למשל, הופיעו וצצו כמו פטריות אחרי הגשם והציעו מערך "טיפול" שונה ממה שהציעה הפסיכולוגיה. האימון האישי שם דגש למשל, על קביעת מטרה ויעד, בניית תכנית עבודה של מספר מפגשים ועבודה אישית על מנת להשיג את אותו יעד.  

ומכאן הדרך לאימון עסקי היתה רק מתבקשת. כאשר מדמים עסק לאדם הרי שגם עסק כמעט תמיד נולד מאהבה ותשוקה, עטוף בחזון, גדל ומתרחב על ברכיו של מי שלכאורה יצר אותו ואמור לגדול ולהתעצם, לצבור תאוצה ולהרוויח עם השנים, כאשר כל התנאים להצלחתו של העסק מתקיימים הרי שהיא מובטחת.. אך לא כך הם פני הדברים ומכשולים רבים עומדים לפתחו.

למי שהקים ויצר את העסק (הבייבי שלך) יש מטרות, יעדים, שאיפות, רצונות – מעצמך כמנהל וכמובן גם מהעסק, אולם, הרצונות והשאיפות שלך כאדם לא תמיד מתחברות למטרות שיש לעסק שלך.
לעיתים יש לקחת בחשבון כי שותפינו לדרך אינם חולקים אתנו את אותם המטרות/היעדים/השאיפות/הרצונות דבר שעלול להביא לכך שההתחייבות והאמביציה שלהם לא בהכרח תהיה זהה למנהל.
 
כדי להפיק את מירב הפוטנציאל והיכולות שיש למנהל של עסק קטן/בינוני, עליו לזהות מהם הקשיים שעלולים להביא אותו כמנהל, לאבד את השליטה על ההגה, מהם הבעיות שעלולות לצוף ולהוות מכשול והיכן טמונות היתרונות והחסרונות.
במהלך האימון העסקי, לא אחת גולשים גם לפן האישי. שהרי העסק שנבנה לא מעט, הינו בבואתו של מי שיצר אותו. או אז  נעשה נסיון להבין מהו הרעיון שעמד מאחורי העסק, איך רוצים לראות את העסק שלך בעוד אי אליו שנים, מהם היעדים מהעסק, אבל לא פחות חושב מכך, מהם השאיפות הפרטיות של מי שמנהל את העסק? איך ואיפה מנהל העסק רואה את עצמו בעוד פרק זמן מסויים
 
מטרת האימון הינה להביא את העסק לניהול טוב יותר – כזה שנוכל לראות הגדלת הרווחים, שיפור כלי העבודה והמדידה, שביעות רצון ועוד.

אימון עסקי מיועד לעסקים ולחברות שרוצים ללמוד ולהתפתח, לשפר מיומנויות מכירה ולהגדיל את הרווח, הוא מיועד גם ליזמים המקימים עסק חדש , למנהלים בתוך הארגון ולכל מי שבכוונתו להפוך חלום למציאות – ולהקים עסק.
עולם העסקים של ימינו , כמו כל דבר שמתנהל בימנו – נעשה בצורה מהירה, תקתקנית, ללא פשרות ועם המון קיצורי דרך, התחרות בחוץ הינה קשה והדרישות הינן תובעניות. אנחנו חייבים להיות עם היד על הדופק, להיות מוכנים לשינוי, וכדי שנוכל להיות מוכנים לכל זה, עלינו להתאמן.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט