הלב הפועם של העסק – תרבות ארגונית

גאו כסינג'יאן אמר פעם שהתרבות איננה בגדר מותרות, היא בגדר הכרח.

תרבות ארגונית הינה דבר הכרחי לקיומו של עסק מצליח, שהרי תרבות היא אוסף של הנחות, אמונות ומוסכמות חברתיות המשותפות לכל העובדים וכמובן, לבעל העסק שהטמיעה אותה.

התרבות הארגונית קובעת דפוסי התנהגות, ציפיות הדדיות, מכוונות יעדי ביצוע וכיווני פעולה והיא זאת שמנחה את מקבלי ההחלטות. ככל שהתרבות הארגונית חזקה ויציבה יותר כך תחושת הזדהות העובדים עם מטרות העסק גבוהה יותר ומכאן שגם ביצועיהם.

תרבות ארגונית חשובה לעסק שלך מכמה סיבות, היא מעניקה תחושת ייעוד – יש למה לשאוף, היא מספקת משמעות לכל העובדים ומאפשרת להם להצדיק את מעשיהם, היא מגדירה כללי התנהגות רצויים היא משמשת מנוף להישגיות ויעילות בחברה, היא מפחיתה חוסר ודאות, היא מעודדת עובדים להגדלת ראש ויצירתיות ועוד.

יגידו לא מעט שאינם מבינים כלל איך מתחילים לייצר תרבות ארגונית בעסק אז כמו תמיד, אין הדבר קורה בבת אחת – מדובר בתהליך אשר מהר מאד מוטמע ומתקבל. התחילו בלקיים מפגשים, ימי עיון וסדנאות בהם חזרו והדגישו בפני העובדים מהי המגמה של העסק, לאן פניו מועדות ואיך העובדים משתלבים בכך, תצרו טקסים משותפים (ימי הולדת, חתונות, חגיגות לידה ועוד), תעניקו הכרה פומבית בהישגים אישיים (תעודות הצטיינות ופרסים), תיצרו גיבושים וימי כיף, והכי חשוב שמרו על שקיפות ושיתוף במידע, שיתוף בהצלחות ולעיתים אף שיתוף בקשיים.

תרבות ארגונית שונה מאפיינת עסקים שונים, חברות שונות ועובדים שונים – אבל תבנו לכם תרבות ארגונית והתאימו אותה לסוג העסק שלכם.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט