יחסי ציבור באינטרנט

  1. ראשי
  2. יחסי ציבור באינטרנט

יחסי ציבור באינטרנט  – תכירו את היחצ"ן שלכם

למעלה מ-4 מיליון גולשים בגילאי 12 ומעלה גולשים ברשת מדי יום! תחשבו כמה כוח ועוצמה יש לנתון הזה ואיך העובדה הזאת יכולה לסייע לעסק שלכם לצמוח, לשגשג ולהתפתח.

הרשת מנגישה ומגישה לבעלי העסקים מגוון כלים ואפשרויות לקידום העסק דרך יחסי ציבור באינטרנט, הכלים והאופציות משתכללים, מתפתחים ואף יכולים להתאים עצמם לכל נישה ותחום.
התחרות על ליבו של הלקוח רק מתעצמת, כך שכדאי מאוד ללמוד את הדרכים ליחסי ציבור באינטרנט בעצמכם אם תחליטו לחסוך בעלויות ולעשות זאת ללא תיווך, וכדי להבין את מעשיו של היחצ"ן אם בחרתם להיעזר במשרד יח"צ.

השלבים המובילים לאותה מטרה

כידוע, אתר אינטרנט הוא התחלה מצוינת, הוא כלי חשוב ומהותי באמצעותו ניתן לחשוף את הפעילות שלכם ללקוחות חדשים. אך קיומו של אתר איכותי ויפה אינו מספיק ולא די ביצירת קשרים. כדי שיראו ויחשפו אליו יש לחשוף אותו בצורה כלשהי.

השלב השני הוא לקדם את האתר על מנת שמיקומו בתוצאות החיפוש יהיה גבוה וכך ייחשפו אליכם עוד לקוחות פוטנציאלים. הקידום יכול להיות אורגני ויכול להיות ממומן, החשיבות היא לקחת את האתר צעד נוסף קדימה.

השלב השלישי הוא ביצירת פרופיל ברשתות החברתיות וע"י כך ולהיות קרובים ללקוחות יום יום ושעה שעה, לפנות למי שזקוק לעזרה, להציע שירות או מוצר למי שמחפש, להגיע לעוד קהלים ממוקדים ולמשוך את עיניהם של מי שאולי יתעניין בעתיד.

השלב הרביעי הוא להיות חברים בקבוצות של אנשים בפייסבוק, שיכולים להפוך בכל רגע ללקוחות, פרסום בלוג בנושא, כתיבת מאמרים ופרסומם באתרי מאמרים שונים בחינם.
אולם, הכי חשוב, מומלץ ורצוי לטובת יחסי הציבור באינטרנט הוא להתברג באופן כלשהו לאחד מהאתרים החדשותיים הגדולים והמובילים, כדוגמת Ynet, Walla, Mako וכן הלאה, מדובר באתרים שנחשפים אליהם עשרות אלפי גולשים מדי יום והכוח שלהם הוא רב. לשלוח אליהם מדי יום תגובות, כתבות, ידיעות מעניינות למקרה בו הם יחליטו להשתמש בזה.
משרדי יח"צ יעשו כל שביכולתם לפרסם ידיעות בהן שם העסק שלכם, השירות או המוצר אותו אתם מספקים, יופיע וישתרבב באחת הכתבות – והנה הדרך שלכם נסללה.

השלב החמישי הוא ביצירת קשרים עם כתבים, עיתונאים ומובילי דעת קהל.
הרשת חשפה בפנינו את האפשרות ליצור קשרים מבלי שנזדקק לתיווך. לעיתים זה אומר שניאלץ להתאמץ עד מאוד כדי להגיע לאותם בעלי עניין, אך הניסיון והמאמץ ישתלמו מאוד כאשר תצליחו ביצירת הקשרים.
שליחת מייל או הודעה בפייסבוק אודותיכם בצירוף הדגמה חינמית של המוצר או הזמנה לדגום מהשירות יכולים מאוד לסייע. ראוי לציין שכתבים ועיתונאים מקבלים עשרות מיילים והודעות ביום, כך שאם לשירות או המוצר שלכם יש ייחודיות, הרי שחשוב להדגיש זאת. תזכרו שעליכם לעניין את הכתב/מוביל דעת הקהל במוצר או השירות שמספק העסק שלכם, חשבו טוב מה תרצו לקדם.  
הדרכים ביצירת יחסי ציבור באינטרנט הן רבות, גם במידה ותרצו לקדם את העסק שלכם בעצמכם ללא תיווך יחצ"ני, חשוב שתבינו מה זה כולל ועל אילו דברים שווה לשים דגש.
על מנת למצוא את מה שמייחד אתכם, וכדי שתדייקו את המשאבים שלכם ביחסי הציבור באינטרנט, מומלץ להתחבר לליווי עסקי מיומן ומנוסה ב-GPS לעסקים, אשר יוכל דווקא בשל היותו גורם חיצוני למקד אתכם טוב יותר ולהביא אתכם לתוצאות טובות יותר.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט