גיוס עובדים
גיוס עובדים הינו שלב חשוב בתוך שלבי התפתחות העסק, הוא יכול להיות מהנה, כיפי ומלמד מצד אחד, ומצד שני יכול להיות בזבוז זמן ומשאבים קריטיים אשר חשובים מאוד לשמר בתור בעל עסק.
גיוס עובדים מוצלח מוביל את אחד מהתהליכים הקריטיים בעסק אם לא בין החשובים ביותר, גיוס עובדים לרוב מתרחש כאשר עובדים וותיקים עומדים לסיים את תפקידם או לטובת הגדלת והתפתחות העסק. במחשבה על כך, גיוס טוב יכול לעזור לך לשמור על העסק באותה נקודה שבה הוא עומד כיום, גיוס מצוין יכול להניע את העסק לצמיחה קדימה ואתה לא תצטרך לבזבז כל כך הרבה שעות בתוך העסק! הגיוס המצוין שעשית יכול לעשות זאת בשבילך!
האם ידעת שמספר לא מבוטל של בעלי עסקים מפספסים הזדמנויות להעסיק לשורותיהם אנשים איכותיים והמתאימים ביותר רק בגלל חוסר ידע בתהליך המיון והגיוס? עסקים אשר מנסים לעשות זאת בעצמם אך ללא שום ידע וניסיון מוקדם, גם אם זה שיחת ליווי לטובת נושא גיוס עובדים, יכולים למצוא עצמם עם מאות פניות, קורות חיים וראיונות פרונטאליים אשר לא יצאו מהם דבר, והקריטי ביותר ללא גיוס העובדים האיכותיים ביותר שהיו להם כבר על השולחן!
חשוב שתגביר את סיכוייך לגייס את העובדים הטובים והאיכותיים ביותר מתוך מאות הפניות אשר תקבל, ליווי מקצועי יכול לעזור לך לגייס עובדים איכותיים ומקצועיים אשר יתרמו משמעותית לעסק בדרכו להיות מוצלח ומוביל. חובה להקדיש זמן, חשיבה ומאמץ על מנת לגייס עובדים שיענו על הדרישות לתפקיד הספציפי ובו בזמן יהיו אמינים איכותיים עם ראש גדול ובעלי מוטיבציה להצליח בתפקיד המוצע ורצון להתקדם ולהתפתח בעסק.
במידה ותרצה לעשות זאת בעצמך מוצעים לפניך השלבים הרצויים והאפקטיביים ביותר לגיוס עובדים חדשים אותם אנו ב-GPS לעסקים מלמדים ומדריכים, השלבים אותם המנהלים העסקיים שלנו מודדים ומטמיעים עבור לקוחותינו מרגע הגדרת התפקיד ועד קבלת ההחלטה לאיוש המשרה. בהצלחה!
שמונת השלבים שאנו ב-GPS לעסקים משתמשים בהם בגיוס עובדים
הגדרת הצורך שלך והגדרת התפקיד: בשלב הראשון חשוב מהן הדרישות לתפקיד שבו ישנו צורך, מהי המומחיות הנדרשת לתפקיד המוצע, מי הם האנשים המתאימים לכך, מה הרקע המקצועי והתעסוקתי הנדרש מהם, לדוגמא, יכולת לעבוד בצוות, ידע נדרש בתוכנות ה-Office ועוד.
פרמטרים שצריכים להיות במודעת הדרושים: מספר מילים על העסק, היכן תתבצע המשרה ובאיזה היקף, מהם תחומי האחריות בתפקיד, מהם דרישות החובה או במילים אחרות דרישות הסף, ונוסף לכך מהם היתרונות שיכולות להיות למועמד על מנת לקבל את התפקיד כמו ידע מקצועי וניסיון אשר יכולים להגביר את סיכויי המועמד לקבלתו לעבודה. חשוב מאוד לשים לב שבפרסום תוכן המודעה אינך מפלה בין אוכלוסיות שונות והמודעה מנוסחת בלשון זכר ונקבה ופונה לשניהם.
ניסוח המודעה ופרסום המשרה: לאחר הגדרת התפקיד הרצוי יש לפרסם את הודעת פתיחת המשרה לציבור הרחב, ישנם מספר ערוצים לפרסום המודעה, אם ברצונך להגיע למספר האנשים הרב ביותר ובכך להגדיל את הסיכוי שיפנו אליך האנשים האיכותיים ביותר מתוך כל הפניות שתקבל, תפנה במספר הערוצים הרב ביותר בהם תוכל לפעול.
מיון קורות חיים: ישנם עסקים רבים שאינם מצליחים להתמודד עם מספר הפניות אשר מציפות אותם, הם עלולים לאבד משאבים זמניים יקרים ואנשים איכותיים אשר מציעים עצמם למשרה לכן חשוב מאוד לתת דגש על הזמן שהתהליך לוקח, פנה לך זמן ביום בו תמיין ותסנן את קורות החיים, תבחר את הנכונים והאיכותיים ביותר עבור התפקיד, קבע לעצמך פרמטרים שעל פיהם אתה מתכוון לשלול או להעביר את המועמד, ציין לעצמך מהי רמת ההתאמה לתפקיד של המועמד על גבי כל טופס של קורות חיים כמו: לא רלוונטי, רלוונטי, מאוד רלוונטי.
ראיון טלפוני: בגיוס עובדים חשוב ביותר לבצע ראיונות טלפוניים, הם שלב מקדים בדרך לראיון פרונטלי, ראיון טלפוני יכול לחסוך זמן יקר של שני הצדדים, הבנת הדרישות וההתאמה לתפקיד ויכול לחסוך עוגמת נפש של המראיין והמרואיין. ישנה חשיבות רבה לשמוע את האדם העומד מאחורי קורות החיים, לספר לו קצת עלינו ובעיקר לשמוע קצת עליו מעבר לכתוב בקורות החיים. במידה והריאיון הטלפוני היה מוצלח נקבע תאריך ומקום לקביעת ראיון פרונטלי שהוא השלב הבא בדרך לאיוש התפקיד .
שלב הראיונות הפרונטליים: הראיון הפרונטלי הוא השלב הכמעט סופי בדרכו של העובד החדש לקבלת המשרה, לכן ישנם מספר דגשים על אופן העברת הריאיון והסביבה המתאימה לכך, חשוב לבחור סביבה מתאימה, שקטה ולא רועשת להציע כיבוד ושתיה קלה למועמד, כמו כן לבחור לעצמך שעות פחות עמוסות בעבודה בהם אתה פנוי רגשית וקוגניטיבית לשמוע את המועמדים ולהיות קשוב להם ובו בזמן לבחון האם הם מתאימים לעסק שלך.
נפתח את הראיון בהצגה עצמית אישית של המראיין ולאחר מכן נציג את העסק ונעבור בכלליות על דרישות התפקיד המדוברות, זה הזמן לשאול את השאלות אשר נמנענו לשאול בראיון הטלפוני, כמו כן במידה והתעוררו שאלות בקריאת קורות החיים זה הזמן לברר אותם מול המועמד. בנוסף, מה הוא יכול להוסיף לנו מעבר לקורות החיים והריאיון הטלפוני. לאחר ההתרשמות שלנו מהמועמד לטובה או פחות נסביר לו על התהליך שבדרך אם זה להגיע לראיון נוסף או לעבור מבחנים בדרך לתפקיד.
אימות המידע של המועמד: בתהליך גיוס העובדים לא נוכל לנוח על זרי הדפנה, כאמור תהליך הגיוס דורש זמן ומשאבים רבים מאתנו ומהעסק וחשוב שנבחר את העובדים המתאימים ביותר על מנת לא לבזבז משאבים וזמן בעתיד, נעשה בירור מעמיק על דבריו היכן עבד בעבר האם ישנן המלצות, נוכל ליצור קשר עם מעסיקיו הקודמים ולשאול על אמינותו, חריצותו ויכולותיו של המועמד.
קבלת החלטה: קבלת ההחלטה בנושא המועמדים המובילים לאחר פרק זמן מוגדר, לא נוכל למשוך זמן בהחלטותינו לגבי פנייתם של המועמדים, נעשה ניתוח של הממצאים מסיכומי הראיונות פרונטליים והטלפונים, טבלת חסרונות ויתרונות של כל מועמד, אפשר ואף רצוי לשתף את המנהלים הישירים העתידיים של העובד החדש ולשמוע את דעתם. כבדו את המועמדים שלא צלחו את התהליך וספרו להם שהתשובה היא "לא", עשו זאת בצורה יפה, מכבדת ומנומסת, אולי בפעם הבאה יתאימו לנו יותר.
חשוב לדעת!
על פי חוק במידה והחלטת לא לקבל מועמד עליכם למסור למועמד הודעה על אי קבלתו לעבודה עד 14 ימים מרגע איוש המשרה המדוברת על ידי אדם אחר.
אנחנו ב-GPS לעסקים יכולים לתת לך את הכלים וההדרכה הטובה והמקצועית ביותר לאיתור וגיוס מועמדים, משלב הצורך בהגדרת התפקיד ועד שילוב העובד במשרה החדשה והדרכתו, הניסיון שלנו כחברה אשר מלווה מאות עסקים מרוצים ובו בזמן יודעת לדבר לכולם בגובה העיניים מעניק לנו יתרון אשר נרצה להעביר אותו גם לך!
כל עסק בשבילנו הוא נכס בעל חשיבות! וכמו כן בכל עסק עובדים אנשים! האנשים העובדים בו הם הדרך שלך להצלחה! עזרה וליווי טובים לעסק זה מה שחרוט על דגלנו, חשוב לנו שהעסק יתחיל כבר היום לגייס את האנשים הטובים ביותר, ולנו יש את הכלים המקצועיים לכך, חשוב לעשות זאת באנושיות רבה.