מהו החזון הארגוני

חזון ארגוני הינו תמונה עתידית מיטבית הניתנת למימוש של איך אתה רואה את הארגון שלך בעיני רוחך, חזון ארגוני הינו משפט או פסקה בו משולב הדי אן אי של הארגון, חזון שמסביר לעובדים וללקוחות את הסיבה לקיומו של העסק ומה מעודד ומניע את פעולותיו.

חזון ארגוני צריך להיות קצר, ברור, קולע, בעל ערכים, מטרה ויעדים, חזון אשר יכול לסחוף אחריו את עובדי הארגון וליצור מחויבות של עובדי העסק לבעלי העניין אשר באינטראקציה עם הארגון, חזון מוצלח מגביר את תחושת הלויאליות בארגון ועוזר לתכנן את צעדיו קדימה בזירה העסקית. "מאחורי ארגונים מוצלחים עומד חזון מוצלח".

איך חזון ארגוני תורם לעסק שלי?

חזון ארגוני אשר נכתב בצורה מקצועית ויעילה בעזרת מנהל עסקי עשוי לרתום את אנשיך לעשייה ואפקטיביות, כמו כן היכולת והניסיון לכתוב את החזון צריך לעזור לחברי הארגון להסתכל אל עבר המטרות באותה המשקפת מה שעוזר לאחד את כולם אל עבר מטרות משותפות. החזון שנכתב בצורה מקצועית ועל ידי בעל ניסיון ומומחים בתחום, מעלה באופן אוטומטי את רמת המחויבות הכללית של העסק, החזון של העסק שלך צריך לעודד אותך, את ההנהלה והעובדים להסתכל למעלה ולהצליח להיות בראש הרשימה המובילה בשוק.

החזון צריך ויכול לעזור לכם להנהיג את הארגון ולכן חשוב שיכתב בצורה חכמה ומקצועית, מוכוונת להצלחת הארגון ומותאמת לסביבה התחרותית המשתנה במהירות. הצלחת הארגון הינה הצלחתכם.

בעולם העסקי החזון הארגוני הוא כמו חוקת-העל אשר מכוונת את הארגון גם בימים מעוננים ונותנת לך את האור והדרך להמשיך הלאה ולהתגבר על משברים.

למשל החזון של ענקית הטכנולוגיה גוגל: "המשימה שלנו היא לארגן את המידע של העולם ולהפוך אותו נגיש אוניברסלית ושימושי" החזון של ענקית הטכנולוגיה גוגל היא הרצון לעזור ולארגן את המידע של העולם, גוגל בבעלות פרטית ומטרותיה בין היתר הן כלכלית, אך החזון שמנחה אותה היא ארגון הידע בעולם והגשתו לכלל האנשים. החזון של הארגון שלך לא צריך לכלול מונחים עסקיים או סביבה עסקית, אלא קשת של ערכים אנושיים מה שיצור זיקה אצל הלקוחות ואצל עובדיך.

כללי אצבע לכתיבת חזון ארגוני מוצלח לעסק שלך

  • הכיוון והעתיד הרצוי, אמור לבטא שאיפה חושית, להצביע.
  • חזון ארגוני מוצלח מעביר מסר הן לעובדים והן ללקוחות.
  • החזון הארגוני הינו תעודת הזהות שלך ומגדיר מי אתה ומה הייחודיות שלך.
  • הצהרה פומבית של ההבטחה שלך ללקוחות, לעובדים ולעצמך.

טיפים לכתיבת החזון הארגוני

לפני ניסוח החזון הארגוני חשוב טוב מה מאפיין אותך, מייחד אותך מאחרים, מה יכול ליצור אצלך עליונות מבחינת המתחרים האחרים בשוק? אילו דברים יוצאי דופן אתה יכול להבטיח ולא פחות חשוב מכך גם לקיים.

החזון הארגוני צריך להיות קליט, שגור ובעל מסר אך בעל מטרות מושגות.

חזון ארגוני אשר נכתב בצורה לא נכונה ולא מובנת לא יצעיד את הארגון שלך קדימה ואפילו להפך.

תבחר לך מודל לחיקוי, אדם, קבוצה או חברה, לכיוון זה תשאף ותציב מטרות ריאליות.

 

היועצים העסקיים שלנו ב-GPS לעסקים, מומחים בכתיבת ויצירת חזון ארגוני ועסקי בצורה מקצועית, יעילה ומוכוונת מטרה, הניסיון שלנו כחברה אשר מלווה מאות עסקים מרוצים ובו בזמן מדברים לכולם בגובה העיניים מעניק לנו יתרון בכתיבת וסחיפת האנשים אחרי החזון הארגוני והעסקי, יתרון אשר נרצה להעביר גם לך!

ב-GPS לעסקים, כל עסק בשבילנו הוא נכס בעל חשיבות! וכמו כן בכל עסק עובדים אנשים!  האנשים העובדים בו הם הדרך שלך להצלחה! עזרה וליווי טובים לעסק הינו נר לרגלנו, חשוב לנו שהעסק שלך יתחיל כבר  היום לחשוב ולפעול על פי החזון הארגוני והעסקי אשר ניצור יחד לטובת הצלחה משותפת, חזון ארגוני ועסקי אשר נבנה יחד בעזרת שיתוף פעולה של כלל העסק יניע את העסק קדימה, מניסיון!

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט