קידום דיגיטלי

  1. ראשי
  2. קידום דיגיטלי

קידום דיגיטלי

פרסום, שיווק וקידום דיגיטלי לא נעשים מהרגע להרגע שהרי מדובר בתהליך מובנה של מכירה והבאת לקוחות, לשם כך יש תחילה להבין מה כולל קידום דיגיטלי וכיצד נכון לפעול.  
יש לקחת בחשבון שקידום דיגיטלי הינו הליך מדוייק ומדיד של המוצר או השירות אותו העסק מספק, המטרה היא אותה מטרה: השגת לידים חדשים שיהפכו בבוא העת ללקוחות החברה.
הקידום הדיגיטלי מתיימר להגיע לקהל היעד המדויק של העסק תוך העברת מסר ברור.

קידום דיגיטלי טוב צריך להיות בר מדידה, הווה אומר, משקיעים כך וכך בקידום ופרסום ואנחנו מצפים לראות יחס החזר והמרה. כדי לבצע את הקידום הדיגיטלי בצורה האפקטיבית ביותר יש לעשות תחילה עבודת מחשבה מעמיקה, מומלץ בשלב הזה להיעזר ביועץ עסקי מבית GPS לעסקים, שידע לכוון את הדרך החל מגיבוש מטרות, דיוק בקהל היעד, היכן כדאי לקדם ועד להחלטה בדבר סך תקציבי, יועץ עסקי שליווה מאות עסקים ובנה איתם מתווה נכון וברור כדי שהעבודה תיעשה בצורה יעילה ואיכותית.

הכוונה בדיגיטל היא פעילות קידומית בכל המרחב האינטרנטי: אתר, רשתות חברתיות, מכשירי מובייל וכן הלאה.  

מאיפה מתחילים ומהם השלבים?

  1. התווית מטרות ויעדים – כדי שתוכלו למדוד את יחס ההמרה והחזר ההשקעה חייבים להבין מהן המטרות. זה נראה אמנם ברור מאליו שהמטרה היא להגדיל את המכירות או את מספר הלקוחות אך עדיין, יכולות להיות עוד מטרות כמו למשל: הגדלת כמות הנכנסים לאתר, לדף הפייסבוק, הגדלת הכנסות, הגדלת כמות הלידים, היכרות עם המוצר או השירות וכן הלאה .
  2. קביעת קהל היעד  – גם אם לכאורה נדמה לנו שכולם הם קהל היעד, לאחר חשיבה מעמיקה תגלו שבכל זאת ישנם מאפיינים מוגדרים לקהל היעד שלכם. ככל שתהיו מדוייקים בהבנה של מיהו הקהל אליו אתם פונים, כך תקלו את עבודת קידום הדיגיטלי באשר להיכן לפרסם ומה לפרסם.
  3. יצירת תוכן שיווקי – אחרי שקבענו מטרות, יעדים וקהל יעד מוגדר, צריך להחליט על התוכן אותו נרצה נקדם בדיגיטל. תוכן שיווקי טוב צריך להיות איכותי מספיק כדי לבלוט מבעד לכמות הגדולה של התוכן הקיים ברשת, כזה שיכוון לקהל היעד ויתחשב בפרמטרים של קידום דיגיטלי איכותי (קידום אתרים אורגני למשל). 
  4. קידום ממומן/אורגני – הקידום הרווח כיום הוא באמצעות קידום האתר לפי מילות מפתח, אם בחרנו בקידום אורגני. מילות המפתח אותם נרצה לקדם ייבחרו בקפידה לאחר ניתוח מעמיק באמצעות כלים שגוגל מספק (גוגל אדוורדס ואנליטיקס). את מילות המפתח (המילים אותן הגולשים מחפשים הכי הרבה במנועי החיפוש ומתאמים לעסק שלכם) שותלים במאמרים, קישורים וכיוב' (את זה עושה טכנאי SEO)
    במידה והלכנו על קידום ממומן – הרי שמשלמים לגוגל לפי מילות מפתח על מנת שהאתר שלנו יופיע בשלוש התוצאות הראשונות של החיפוש. בנוסף, כדי לנתח בצורה טובה ונכונה את ההשקעה שלנו בקידום הדיגיטלי, חשוב להתקין קוד באתר לדוגמא, על מנת שנוכל לעקוב ולראות כמה אנשים נכנסים לאתר, באיזה עמוד מתעכבים והאם הם עוברים לדף יצירת קשר.
    יש המשתמשים במספר טלפון ייחודי ללידים שמגיעים מהאתר או מפייסבוק, על מנת למדוד את כמות פניות. ללא מעקב אחר הלידים – העבודה הקידומית אינה יעילה כלל.  
     
  5. כתיבה וקידום ברשתות החברתיות  – הרשתות החברתיות (יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם ועוד) מקיפות אותנו מכל עבר, וכל רשת מתאימה לתוכן מסוים, ולרוב גם לקהל יעד שונה. פייסבוק למשל ידוע ככזה שלא מתאימה לקידום של מוצר יוקרתי כמו הלינקדאין, ואינסטגרם פונה בעיקר לקהל הצעיר בעזרת תמונות וסרטונים קצרים בלבד.
    המשותף לקידום הדיגיטלי בכל הרשתות החברתיות, הוא שכדי שתיווצר אינטראקציה עם קהל היעד של העסק, חייבים לספק להם תוכן מעניין, איכותי, בעל ערך מוסף, מרגש לעיתים, אסתטי ובעל ערך מקצועי.
    זה מתייחס גם לכתיבת מיילים או שליחת ניוזלטר, התוכן שנשלח צריך להיות כזה שיעניין את הלקוח לקרוא עוד ממנו ולשמור איתכם על קשר.  

קידום דיגיטלי ישיג את המטרה שנציב לעצמנו רק אם נפעל בצורה נכונה ומסודרת, תוך הבנה היכן אנחנו מקדמים, מה מקדמים, למי מקדמים ובכמה כסף.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט