דוברות ויחסי ציבור

  1. ראשי
  2. דוברות ויחסי ציבור

דוברות ויחסי ציבור – עיתונות ישראלית

דמות הדובר לרוב מצטיירת כחצופה, כריזמטית ומלאת ביטחון עצמי, כזה שיודע איך ולמי לפנות על מנת שתופיע ידיעה בעיתון שהוא רוצה ובזמן שהוא רוצה. אז כן, נחוצה חוצפה ובטחון אבל לא חייבים להיעזר במשרד מקצועי בעל קשרים לשם כך. כל עסק שרוצה להיראות יכול לעשות זאת בעצמו.

אז איך מגיעים לעיתונים ומקומונים?

העניין הוא פשוט לשלוח! לכתוב מדריך למשתמש, מוצרים חדשניים, שירות מעניין כל מה שהוא מעולם התוכן של העסק שלכם ויכול לעניין מישהו לקרוא ויש דוגמאות רבות לכך.
למשל: איך תמנעו מעובש בחדר האמבטיה כאשר מדובר בעסק המספק חומרי ניקוי.
עיתונות מקומית, עלונים מקצועיים ואף עיתוני חדשות אוהבים סיפורים מעניינים, ידיעות על מוצר חדשני או על עסק מקומי שנפתח באזור (באם מדובר על עיתון מקומי)
כל העיתונות המודפסת (מעריב, ידיעות, ישראל היום והארץ) מצויה גם ברשת. ניתן לשלוח אליהם כתבה או ידיעה בכל נושא שתחפצו, כאשר אם יחליטו שזה מספיק חדשותי ומעניין יפרסמו באחד ממדורי העיתון.
Ynet, Walla ודומיו גם אוהבים סיפורים מעניינים, כתבות נוסח המדריך למשתמש, או מוצר חדשני. ואז כמובן ששם העסק יופיע בתחתית הכתבה או הידיעה – דרך טובה לדריסת רגל.
ובכן, כן אתרי ועיתוני החדשות הגדולים עמוסים בכתבות וידיעות, אבל אי אפשר לדעת באילו יבחרו, וייתכן שגם כתבה שלכם תפורסם באחד מהאתרים הללו ושמכם יתנוסס בכתבה, הנה דרך אחת לעסוק בדוברות ויחסי ציבור לעסק שלכם.

ברומא התנהג כרומאי – ביחסי ציבור התנהג כדובר

אז החלטתם לשלוח ידיעות חדשותיות, והכוונה למשהו חדש, מעניין, כתבה שיכולה לחדש למישהו משהו, משהו שמתאים לרוח התקופה (למשל מהי הדרך היעילה והחסכונית לחמם את הבית בחורף) או למקום בו אתם פועלים – נהדר!
רק כדאי שתלמדו את הדרך הנכונה לדוברות ויחסי ציבור, הדרך שתמשוך את עין העורך והוא ירצה להכניס את הידיעה שלכם לאתר או לעיתון שלו.

1. בחרו כותרת מושכת את העין לכתבה שלכם! ("סניף של פיצריה נפתח בשכונת X" למשל, אינו מסקרן כמו :"היישר מרומא לשכונת…).
2. בכתבה או בידיעה שאתם מפרסמים חשוב שיהיה משהו חדש ומעניין לספר, אך אל תחרגו מעמוד אחד. לא לחפור לקורא…
3. נתונים ועובדות מעניינות אודות המוצר החדש שהגיע, או השירות החדש שהעסק מספק, למשל: "הידעתם?! 80 אחוז מהנשים מעדיפות לקבל תכשיט במתנה מבני זוגן". 
4. ציטוטים מעניינים של בעל העסק או מנהלו, למה הם מצפים, כמה עבודה הושקעה בהקמת העסק וכו'.                                                                                        5. תמונה שתמשוך את העין! אין כמו תמונה מושכת אחת כדי למשוך את הקורא לקרוא את הידיעה. חשוב לשלוח את התמונה כקובץ נפרד ובאיכות טובה.                      6. חשוב לספק פרטים ליצירת קשר עם העסק! טלפון, כתובת או אתר.

דוברות ויחסי ציבור – עשה זאת בעצמך או כדאי להיעזר במומחים?

זאת אינה שאלה של כדאי או לא, משום שהדבר תלוי בתקציב שיש ברשותכם. אם בחרתם לעבוד עם משרד דוברות ויחסי ציבור, אז דאגו שהם יפרסמו את פעילות העסק שלכם, בכל מקום אליו הוא יכול להגיע, בעיתונות הכתובה, ברשת האינטרנטית, ואם אפשר אז גם ברדיו ובטלוויזיה. דאגו שיבינו היטב מה אתם מספקים, מה ייחודי בכם ומדוע דווקא אתם צריכים להיות בלב העניינים.
במידה ואין די תקציב לכך, דוברות ויחסי ציבור טובים יכולים להיעשות מהעסק עצמו, נדרשת לכך סבלנות, אמונה במוצר או השירות שלכם, לא לפחד ליצור קשרים עם עיתונאים שעלולים לנפנף אתכם, להיות יצירתיים לגבי הדמויות אליהם פונים,  לדעת לנדנד וללחוץ, להכיר את העיתונות המקומית, את העלונים המקצועיים, את הירחונים הרלבנטיים ולדאוג להיות שם.
היה ואתם סבורים כי ישנן תכניות ברדיו או בטלוויזיה שיכולות להביע עניין בפעילות העסקית שלכם, ניתן לפנות לחברות ההפקה שאחראיות עליהן (חיפוש מהיר בגוגל אודות התכנית הרלבנטית תניב את שם חברת ההפקה שאחראית עליה), להיפגש עם אנשי הקשר בהפקה, ולנסות לעניין אותם להביא אתכם לשידור.

ברגע שמבינים כי דוברות ויחסי ציבור נכונים יכולים להרים את העסק שלכם ולהביא אליו לקוחות רבים, רוצים מיד להתחיל, אולם, אנחנו ממליצים לא לוותר על ייעוץ עם אחד מהיועצים העסקיים של GPS לעסקים, יועצים שראו, שליוו, שסייעו ושיקמו מאות רבות של עסקים ויכולים להציג בפניכם תמונה רחבה וכוללת של הדברים שתעזור לכם לבדוק מהו התקציב העומד לרשותכם ואילו אנשים מתוך הארגון, אם בכלל, יכולים לעסוק בדוברות ויחסי ציבור של העסק.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט