פיתוח יזמות מנצחת

לרבים מאיתנו רעיונות פורצי דרך אשר באפשרותם לשנות את העולם מקצה לקצה, הרעיונות משני העולם הללו מחכים לנו במגירת העבודה ליום שבו נחליט שאנו רוצים דווקא עכשיו לשנות את העולם, במקרה הטוב הרעיונות כתובים ובמקרה הפחות טוב כלל אינם כתובים, ביזמות עסקית אין מקום לרעיונות במגירה, כל הרעיונות הטובים והפחות טובים נמדדים ומתחרים אחד עם השני ויוצרים אצל היזם סדרי עדיפויות, הוא יודע במה לטפל ראשון ומה יפיק את התוצרים הרצויים. רעיון לא טוב לא נשמר במגירה אלא נגרס והיזם עובר אל הרעיון הבא.

אחוז קטן מבעלי הרעיונות והיזמים לוקחים את הצעד הבא ומוציאים רעיונות אשר נרקמו במוחם אל המציאות מההתחלה ועד הסוף. לרוב רעיונות טובים שכאלה אשר יוצאים אל השוק בצורה מקצועית אכן מצליחים. אך לשם כך צריכים להתקיים מספר גורמים, על המרכזיים שביניהם נדבר במאמר הבא.

הגורמים ליזמות מנצחת

להוציא אל הפועל: הקושי הוא כאמור לקום בבוקר, לעזוב את מה שאני עושה, להאמין ברעיון שלי, לעמוד מול חוסר הוודאות שנמצא באופק, לדעת שכישלונות גם כן עלולים להגיע ולעמוד בהם בנחישות, ולמרות החשש שזה לא יצליח האמונה שזה כן יצליח בוערת בנו והיא מעלה את אחוזי ההצלחה בצורה משמעותית.

תכונות היזם: ביזמות העסקית תכונות היזם הינם משמעותיים ביותר והן מה שיוצרות את ההבדלים בין תוכנית נפלאה במגירה לתוכנית מובילה, להורדת הכפפה ומניע לפעולה. פרופיל היזמים הינו אנשים בעלי מוטיבציה גבוהה, בעלי חשיבה עצמאית ויצירתית, יכולת ניהול עצמי וניהול עובדים, יכולות מקצועיות ויכולת מכירה, אומץ והעזה, כוח רצון ואמונה ביכולת לשנות. כמובן שאת התכוננות הללו מעבר לכך שהן מולדות הן גם ניתנות לרכישה, בעזרת ליווי וייעוץ עסקי על ידי חברה מקצועית ותמיכה ניהולית מלאה לאורך כל הדרך תוכל ליצור ולאמץ לעצמך את תכונות היזם ולפעול על פיהם, וזה עוד צעד בדרך להיות יזם מוצלח. 

ליצור "יש מאין": בתהליך זה היזם יוצר את הקשר בין שלושה גורמים לטובת הצלחת המיזם. האחד, "בעל הצורך", מי שהצורך שלו אינו מסופק, הצורך יכול להיות פיזיולוגי, רוחני, פסיכולוגי, פיננסי, ניהול זמן, ועוד. נוצר אצלו הרצון ההולך וגובר עם הזמן לבטל או להעלים מחסור זה. "בעל רעיון", עשוי להיות ממציא, המפתח מוצר חדש העונה על צורך מסוים, לעיתים הוא מומחה בתחום מסוים שהידע המקצועי שלו מאפשר לו לחשוב על רעיון ולפתח אותו בתחום זה, במקרים אחרים בעל הרעיון איננו המומחה, אך הוא מביא עמו ראיה חדשה מתחומים אחרים שמובילה לרעיונות חדשים. "בעל האמצעים", בדרך כלל הכוונה היא בעיקר לכסף אך לעיתים למשאבים נוספים כמו מקום פיזי, מחשבים, ציוד מסוים, שירותי תקשורת, מומחים ובעלי מקצוע אשר ביכולתו של בעל האמצעים לספק.

אנחנו ב-GPS לעסקים בעזרת המנהלים העסקיים שלנו יכולים לעזור לך בפיתוח תכונות היזם ובדיקת היתכנות למיזמים עסקיים אשר ברצונך להוציא אל הפועל, הניסיון שלנו כחברה אשר מלווה מאות עסקית מרוצים המנהלים עסקים מוצלחים ובעלי החלטות ויוזמות עסקיות מנצחות.

כל עסק בשבילנו הוא בעל חשיבות רבה, עסק קיים ועסק בהקמה התחלתית וכמו כן בכל עסק צריך לדעת לקבל את ההחלטות הנכונות והיוזמות האפשריות ובזמן הנכון, לדעת מה לשמור במגירה ומה באמת בעל היתכנות אשר יצליח לשרוד ולכבוש בהצלחה את השוק הדינאמי בו הוא יפעל.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט