מרכיביי תמהיל שיווק

כל מי שלמד על קצה המזלג שיווק בבתי ספר למנהל עסקים או קורסים מקצועיים מתחום המכירות והשיווק, מכיר את ארבעת ה – P : Place, Product, Price, Promotion מקום, מוצר, מחיר וקידום. הסיסמא השגורה בפי אנשי שיווק רבים ומנוסים היא: לשים את המוצר הנכון במקום הנכון במחיר הנכון ובזמן הנכון. אך איך עושים זאת נכון? אחת מהדרכים היא שימוש בחברת ייעוץ אשר משתמשת בראייה מערכתית ובעלת ניסיון כתנאי להצלחה.

מקובל למדוד את תמהיל השיווק על ידי ארבעת ה-P  וה-C

Product-מוצר: מהו המוצר שלנו? מה היתרונות שלו בתור מוצר? איך העיצוב שלו? מהם היתרונות שלו מול המתחרים שלנו?  Customer need and want -customer value: מהם צרכי הלקוחות, ומהו הערך המוסף שאתה נותן ללקוח?

Price-מחיר: מהו המחיר של המוצר שלנו בשוק, האם מתאים לסביבה בה נהוג שהמחירים יהיו זולים או יקרים יותר, האם אנו עושים הנחות ומהם תקופת התשלומים אצלנו בעסק. Cost to the customer: העלות ללקוח כמה זה עולה בסופו של דבר לצרכן?

Place-מקום: באיזו זירה אנו פועלים, מהו המקום שבו אנו מתחרים, בכמה זירות אנו נמצאים, באיזה ערוצי מדיה? האם בשטח? Convenience : נוחות איך המיקום שלנו בא לידי ביטוי בנוחות הלקוחות לגשת אלינו, או שאנו ניגשים אליהם, אולי נוחות היא על ידי אתר אינטרנט ברור וקליל.

Promotion- קידום מכירות: באיזה אופן אנו נקדם את המוצר שלנו, באמצעות פרסום, אנשי מכירות, שיווק ישיר?  Communication: תקשורת, דרך אילו ערוצי תקשורת אנו בוחרים להגיע ללקוחות שלנו, האם באמצעות מסרונים, מיילים, שיחות טלפון, טלמרקטינג וטלמיטינג.

דגשים בתמהיל שיווק נכון

האחת, היא לייצר מוצר ולהניח אותו במקום אסטרטגי, מוצר אשר קבוצה מסוימת של אנשים רוצה והיא מבקרת בסביבת המוצר באופן קבוע והמוצר כבר ימכור את עצמו! תוך כדי התחשבות במחיר וקידומו כמובן. עם זאת, זה מצריך הרבה עבודה, כמו ניתוח שוק, סקרי לקוחות ועוד, אך בהתחלה יש להבין מה הלקוחות רוצים והיכן הם עושים את הקניות שלהם, איך לייצר את הפריט במחיר המייצג ומייצר להם ערך, וכיצד להנגיש זאת בזמן מוגדר וקריטי. בעזרת חברה מנוסה כמו GPS לעסקים אשר יועציה העסקיים מגיעים מעולמות הכלכלה ומנהל העסקים תוכל להעניק לעסק את העצות המועילות ביותר בנושאי חדירה לשוק וסיעור מוחות על כניסת המוצר לשוק בזמן הקריטי והמוגדר היטב למען הצלחה משותפת.

שיווק לא נכון יכול להיות אסון כלכלי אשר זמן התאוששות ממנו יכול לקחת גם שנים, ושיווק נכון ומוצלח יכול להניע קדימה את העסק שלך במהירות וביעילות, לדוגמה, אם תרצה לשווק דלק לרכבים במידה בה מחירי הדלק נמוכים במחיר ממש מעולה, הבעיה היא שהשיווק נעשה במקום הלא נכון, מדינה שבה הדלק זול גם ככה. או שכתבת ועמלת להוציא ספר לימוד לאחר תחילת הלימודים החדשה, הוצאת ושיווק המוצר לשוק נעשה בזמן הלא נכון, אלה הם דוגמאות לתמהיל שיווק לא נכון!

עולם האפשרויות נפתח לכולם

האפשריות כיום הן גדולות בהרבה מאשר היו בעבר כיוון שניתן לפרסם באתרי האינטרנט, ברשתות חברתיות ובמיילים ובעוד ערוצים רבים ומגוונים, לקידום המוצרים או השירותים יכולות להיות סיבות שונות כמו הגדלת נתח שוק, שיפור המיתוג העסקי, השקת מוצר חדש, יצירת מוצרים משלימים, הרחבת המוצרים הקיימים וכניסה לשוק חדש או פנייה לאוכלוסיית יעד שונה.

אנחנו ב- GPS לעסקים בעזרת המנהלים העסקיים שלנו יכולים לעזור לך לייצר תמהיל שיווק נכון לשם הצלחת העסק, ולהביא איתנו לעסק שלך את הניסיון שלנו כחברה אשר מלווה מאות עסקים בעלי יכולת להגדיר תמהיל שיווק להטמיע אותו בעסק שלך ולמדוד אותו ולשפר הישגיות .

כל עסק בשבילנו הוא בעל חשיבות רבה וכמו כן בכל עסק אנו עוסקים באנשים! האנשים אשר מרכיבים את העסק שלך הן מבחינת העובדים והן הלקוחות וטיפול נכון בהם על מנת שיהיו שבעי רצון היא האחריות שלך כבעל עסק כיוון שהינו תנאי להצלחה! ;

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט