אסטרטגיה

  1. ראשי
  2. אסטרטגיה

שרותי אסטרטגיה עסקית ואסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה עסקית היא גיבוש דרך פעולה של יחידה עסקית תוך התייחסות לסביבה בה היא פועלת ולעצמה. המטרה היא למקד ולסייע לעסק בקביעת מטרותיו העתידיות ובבחירת דרכי הפעולה להשגתן. כל זה מתבצע תוך התחשבות ושמירה על הגדרת חזונו, מטרותיו והתהליכים המתנהלים של העסק. התוצאה היא אסטרטגיה עסקית נכונה והדרך היעילה והאפקטיבית ביותר להשגת מטרות אלו.

תחומי ההתמחות שלנו:

  • בניית אסטרטגיה עסקית
  • הטמעה ויישום של אסטרטגיה עסקית  
  • בניית אסטרטגיה שיווקית
  • יישום והטמעה של אסטרטגיה שיווקית

חשיבות האסטרטגיה העסקית לעסק

אסטרטגיה עסקית ואסטרטגיה בכלל תורמת במספר פרמטרים. היא מכוונת אותנו למטרה מה אנחנו רוצים להשיג? ומהם לוחות הזמנים לטובת כך? מי הם הלקוחות שמעניינים אותנו? איזה מוצר אנחנו רוצים לשווק? אולי נרצה לחדור לשוק חדש או עם מוצר חדש? אסטרטגיה עסקית מחברת את התמונה הגדולה ואת האנשים אליה ויוצרת מחויבות. היא נותנת כיוון ומכוונת את כלל האנשים בעסק להירתם למיקוד במאמץ משותף. היא עקבית ויש לה סדרי עדיפויות ברורים כך שכל אחד יודע מה עדיף ומבטלים את הנטייה לעסוק בדברים פחות חשובים אשר תורמים פחות לקידום העסק.

כל עסק צריך אסטרטגיה אשר מחוברת למודל העסקי, למטרות וליעדים. ללא אסטרטגיה עסקית אנו עלולים לבזבז זמן יקר אשר חשוב לפיתוח וקידום המוצר, העסק או השירותים הייחודים שאנו נותנים.

אנחנו ב- GPS לעסקים יודעים לתת לך את הכלים הנכונים לבניית האסטרטגיה העסקית הנכונה והמתאימה ביותר עבורך, עבור אנשיך ועבור העסק, לתכנן לטווח ארוך את האסטרטגיה העסקית והיכולת להשתמש בה באופן נכון על ידי הגדרת מטרות משמעותיות ויצירת יתרון תחרותי.

בכל עסק עובדים אנשים אשר משפיעים ומושפעים מהאסטרטגיה העסקית, לכן חשוב שתדע לרתום את אנשיך לעשייה, להטמיע אותה וליישם. אל דאגה, אנו מלווים אותך בכל השלבים.

אסטרטגיה שיווקית

לבניית אסטרטגיה שיווקית מתאימה ומדויקת לעסק שלכם ישנה חשיבות גדולה ומטרתה היא לעזור בהשגת המטרות העסקיות ויצירת יתרון תחרותי, וכמובן להשגת הצלחה עסקית שאליה אתם שואפים.
האסטרטגיה השיווקית, הינה נגזרת מהתכנית העסקית של העסק שלכם, מכוונת לטווח הארוך והיא משמשת גם כמפת הדרכים היישומית של העסק.

שלבים מרכזיים ביצירת אסטרטגיה שיווקית:

לפני שניגשים לגיבוש האסטרטגיה השיווקית יש  לבצע מחקר, בחינה  וניתוח פנימי של פעילות העסק. כמו כן, ניתוח לקוחות העסק, קהלי היעד, ניתוח סביבה חיצונית, ניתוח מתחרים  ועוד.

קיימות מגוון שיטות מחקר בהם נעזרים לביצוע הניתוח המנהלים העסקיים של GPS לעסקים, לדוגמא: ניתוח SWOT, ניתוח חמשת הכוחות של פורטר , ניתוח תפיסתי, ניתוח פלח שוק, ניתוח פערים, ניתוח השפעה, ניתוח עקומת הניסיון, ניתוח PEST .

אחרי שלב הניתוח נוכל לעבור לשלב הצבת מטרות מדוייקות וריאליות. חשוב להקפיד להציב יעדים כמותיים ומדידים. בשלב הזה נבחן גם את כל האלטרנטיבות לפעולה אשר עומדות בפנינו. נבחן כל חלופה לפי מספר פרמטרים, כגון : מידת התאמה לפעילות העסק, כמות המשאבים שנצטרך להשקיע, רמת הסיכון ועוד.

לאחר בחינת האלטרנטיבות נעבור לשלב בחירת אלטרנטיבה אשר אותה אנו נפתח לידי תכנית שיווקית אשר תכלול את ערך והערכים של מוצר או השירות שלנו ללקוחות ואת הבידול שלו למול המתחרים. התכנית תכלול גם את נושא מדיניות התמחור, ערוצי ההפצה, אופן בנייה ותפעול של מערך המכירות ולוחות זמנים של ביצוע מהלכי השיווק .

צוות המנהלים העסקיים של GPS לעסקים מלווה את העסק בכל התהליך משלב המחקר, עוזר לגבש אסטרטגיה שיווקית נכונה ומדויקת עבור העסק ומלווה את הלקוח עד ליישומה המלא בכל הערוצים הנבחרים.

ערוצי הפעילות וההפצה של האסטרטגיה השיווקית

בעבר, בעל העסק היה צריך לבחור בין מספר מצומצם של ערוצי פרסום ושיווק שכללו פליירים לחלוקה, רדיו, עיתונות כתובה ולבעלי הממון גם טלוויזיה.
כיום המצב השתנה מהקצה אל הקצה. מספר ערוצי השיווק גדלו בצורה ניכרת בעקבות התפתחותו של התחום הדיגיטלי, וכיום לא ניתן לפסוח עליו כערוץ שיווק מוביל אשר כולל את הרשתות החברתיות , קמפיינים מגוונים ברשת ,שיווק ישיר דיגיטלי באמצעות ניוזלטר ושיווק לנייד.

אז מה עושים בעידן בו ערוצי התקשורת עם קהלי היעד שלנו הם כה רבים, מסועפים ומגוונים?
ראשית,עלינו להיות ממוקדים בבחירת קהל היעד, בבחירת הכלים השיווקיים הנכונים לאותו קהל יעד ולסוג מוצר ו/או שירות אותו אנו מוכרים .

הפוקוס העיקרי העומד במרכז האסטרטגיה השיווקית הוא ביצירת קמפיין שיווקי שיש בו מסר ברור ומזמין, כזה שיפנה בדיוק לאותו לקוח פוטנציאלי ויציג בפניו את הערך של שירות/מוצר שלנו וכמובן יניע אותו לפעולה.

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט