חשיבות המיתוג העסקי

מי לא מכיר את הסמל של "אפל"? את את "החלונות" של מיקרוסופט? בוודאי שמכירים, שכן, הם נחשבים למותגי על שכולנו נחשפנו אליהם בדרך כזאת או אחרת.
ההגדרה שלהם כמותג עסקי מושפעת באופן טבעי מהיחס שהציבור מגלה כלפיהם ובאופן בו הם נתפסים.
יש מותגים יוקרתיים, מותגים איכותיים, מותגים זולים ויש עוד הרבה מאד סוגים של מותגים, בהתאם לדרך בה העסק עצמו רצה להיתפס בעיני הציבור.

כשמדברים על מיתוג עסקי כיום, בעידן התחרותי, ישנה חשיבות רבה למשקל שאנחנו נותנים לכך. לכן מומלץ לדון, לחשוב, להיעזר ביועץ עסקי ולעסוק בתהליך המיתוג של העסק שלכם, על מנת להפוך את השירות או המוצר אותו אתם מספקים, לבעל תדמית כלשהי. יש את הלקוחות הקיימים והלקוחות העתידיים שחשוב שידעו שאתם קיימים ומה אתם מספקים, חשוב שיהנו מהמוצר או השירות וירצו לחזור אליכם שוב, וכמובן, יש את המתחרים – חשוב שידעו שאתם שם רציניים ומקצועיים.

 אז איך ממתגים עסקית את העסק שלכם?

כשמדברים על מיתוג עסקי חשוב לפעול בצורה מסודרת ויעילה ולתת לנושא הזה את מלוא תשומת הלב. ראשית, חשוב שנבין מיהו קהל היעד שלנו. מהם הצרכים שלו, מה הם מחפשים וכיוב'.

שנית, חשוב להבין כיצד היינו רוצים שאותו הקהל יראה אותנו, מה חשוב לנו שיראו בנו, האם אנחנו מספקים שירות יוקרתי? האם אנחנו מוכרים מוצר כלשהו במחיר שווה לכל כיס? האם העסק מתאים רק לחלק מהאוכלוסייה או לכולה? השאלות הללו אמורות למעשה, לקבוע את זהות ואופי המותג, וממנה תוכלו להתחיל לקבוע מהם האלמנטים שיבנו את המותג העסקי שלכם הכוללים בין היתר:

עיצוב השלט בכניסה לבית העסק.
לוגו של העסק.
פרסום  – איפה כדאי ונכון לפרסם:
  אתר אינטרנט
  דף פייסבוק
  ערוץ יוטיוב
  הפקת ניוזלטר 
  לינקדאין
  פרסום בעיתונים ומקומונים
  שלטי חוצות/ שילוט
  פרסום בטלוויזיה וברדיו

מיתוג עסקי מחדש

יש לא מעט עסקים שהבינו עם הזמן שהם זקוקים למיתוג מחדש על מנת לצבור כוח, לחזק את המוניטין ולחדש קשרים עם הלקוחות. זה קורה כאשר עסק מרגיש ירידה ברווחים, כשהוא מרגיש שהקהל אינו מכיר את המוצר או השירות מספיק, או שקהל היעד אינו מי שחשבתם שהוא ועוד. כל זאת ועוד מצריך חשיבה מעמיקה מחדש על המיתוג העסקי שלכם. ולעיתים יש צורך להתחיל ממש מהתחלה.

דגש אחרון לפני שצוללים

לפני שתתחילו זכרו כי מיתוג עסקי הוא למעשה סוג של הבטחה כלפי ציבור הלקוחות שלכם על קיומכם ועל השירות או המוצר שלכם, ועל כן חשוב ביותר להתייחס לשלב זה ברצינות גדולה שכן זה השם שאתם בונים לעצמכם.
המשימה היא לחבר בין היכולות שלכם לספק מוצר או שירות לקהל לקוחות לבין האילוצים התקציביים.

אז כדי שהכל יעבוד כשורה ולפני שנכנסים למים קחו בחשבון שרצוי לעבור את התהליך המורכב הזה של מיתוג עסקי בליווי יועץ עסקי מיומן ומנוסה מבית GPS לעסקים שליווה מאות עסקים בבניית המיתוג העסקי, שמכיר את התהליכים הנכונים ליצירת מיתוג ויוכל לכוון אתכם ליעד. יועץ עסקי שכזה יתכנן יחד עם העסק את האסטרטגיה השיווקית הנכונה והמתאימה ביותר ולאורך זמן כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט