מהו מיצוב?

מיצוב הוא מושג שנקבע בעולם האסטרטגיה העסקית בשנות ה-70, מיצוב הוא העמדה של חברה אשר משווקת מוצרים או שירותים ובוחרת להציג אותו באופן מסוים ובעל השקעת מחשבה מרובה על אופן הצגתו, מול לקוחות פוטנציאליים.

סוגי מיצוב

ישנם מספר סוגי מיצוב ביניהם מיצוב באופי אסטרטגי והשני מיצוב באופי שיווקי. מיצוב אסטרטגי הינו העמדה של המוצר או השירותים בשוק. "עמדה בשוק" איך אתה מבדל את עצמך בתור בעל עסק משאר בעלי העסקים אשר כולכם נמצאים באותו ענף, ישנם מספר דרכים יעילות ואפקטיביות לעשות זאת, ביניהם שיווק מוצר אשר עונה על צורך או כשל שוק אשר קיים בענף, המיצוב נותן מענה על צורך שאין למתחרים וגם קשה להם לחקות או לעשות זאת בעקבותינו. 

מיצוב באופי שיווקי הוא מיצוב בתודעתו של האדם, התהליך מתחיל עם המוצר או השירותים אבל לא עוסק במה שעושים עם המוצר אלא עוסק בתודעת האוכלוסייה ביחס למוצר, "מיצוב תדמיתי" במושג זה אנו נתקלים הרבה בזמן בחירות, כמו שיפור תדמית של מועמד כזה או אחר. מיצוב עושים גם למוצר ומעצבים תודעה ציבורית כלפיו, לדוגמא, כולם יודעים שקפה של חברת "נס" הוא הטוב ביותר לעומת קפה של חברת "קפאין" שהוא קפה פשוט יותר לא טעים ולא מרענן, המשפט האחרון זוהי דוגמא למיצוב שיווקי שעובד כהלכה, למרות שניתן לאנשים לטעום את הקפה ה"מובחר" ונאמר להם שזה הקפה הפשוט יותר הם יגידו שהוא פחות טעים והם מעדיפים שלא לשתות אותו.

לכן חשוב מאוד להשתמש בכלי המיצוב בחוכמה במספר ערוצים. חברה מנוסה כמו GPS לעסקים אשר מלווה עשרות עסקים ועוזרת בתהליך המיצוב של המוצרים או השירותים אשר העסק מציע ומקנים לו רמה גבוהה יותר פיזית ותודעתית, מה שעוזר להעלות את אחוזי המכירות ואת נפח העבודה ומביא לתוצאות משופרות בעסק.

אילו טעויות יכולות להיות במיצוב שגוי של העסק?

▪תת מיצוב- הלקוחות לא הפנימו את המסר שאתה רוצה להעביר, לדוגמא אתה רוצה להיתפס כבריא אך לא תופסים אותך כבריא.

▪מיצוב יתר- הלקוחות תופסים את המיצוב המעולה שעשית באופן מוגזם, לדוגמא עשינו מיצוב מעולה אך הלקוחות לא מוכנים לקבל שאנחנו יכולים לעשות עוד דברים והם לא נותנים לנו לזוז מהמיצוב הראשוני שעשינו.

▪מיצוב מבלבל- יותר מדי מסרים ולפעמים מסרים סותרים מעודף מוטיבציה, זה גורם לבלבול הלקוחות ולקהל המיצוב, אם לא מבינים את המסר של המיצוב ומבולבלים מהסיסמאות או המסרים.

▪מיצוב מוטל בספק- המיצוב המסוכן ביותר וחשוב להימנע ממנו, מיצוב לא אמין, לקוחות שלא מאמינים לך ולמיצוב שאתה מנסה לעשות.

אנחנו ב-GPS לעסקים בעזרת המנהלים העסקיים שלנו, אנשי השיווק והאסטרטגיה יכולים לעזור לך לייצר את המיצוב הנכון והאמין ביותר לעסק שלך ולשירותים שאתה מפיק, לאחר הבנת השוק, רצונות בעל העסק, וניסיון עסקי יכולים לקדם את העסק משמעותית.

כל עסק בשבילנו הוא נכס בעל חשיבות ולכן ההשראה שלנו היא ההצלחה שלך. כמעט בכל עסק אנו עוסקים באנשים, ובנושא המיצוב שהוא תודעת הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלנו, ומעבר לכך הבנת העובדים של העסק ואמונתם במוצר, הם הבסיס שלך להצלחה ונותנים לך את היכולת להתקדם קדימה בעזרתם ובעזרת לקוחות חדשים ונאמנים, לכן האחריות שלך כבעל עסק היא לחתור תמיד להצלחה!

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט