מרכיבי הייעוץ ארגוני

ייעוץ ארגוני הינו מקצוע, יכולת חשיבה בארגונים ובעסקים, היועץ הארגוני יכול להגיע ממספר תחומים כמו כלכלה, סוציולוגיה, פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות, חינוך, הוראה ועוד, הייעוץ הארגוני החל בישראל בשנות ה-70 בזמן הקמת הקיבוצים, שם הבינו שיועצים ארגוניים חשובים לסדר ולארגון של הקמת מערך גדול העוסק בין השאר בבני אדם.

אחת מיכולותיו של היועץ הארגוני הינה להסתכל על העסק ברמת המיקרו והמאקרו, לפתח וליישם שיטות עבודה מוצלחות, לאחר מכן לבחון, למדוד וללמוד מכך על התוכניות להמשך התפתחות העסק.

התחרות ההולכת וגוברת בסביבה העסקית מחייבת את בעל העסק להפשיל שרוולים, לזהות שינויים ולהתאים עצמו ואת העסק בצורה נבונה ונכונה על ידי השקעת המשאבים הנכונים במקומות האפקטיביים ביותר, במידה ולא ישכיל לעשות זאת העסק לא יצליח לעמוד בתחרות, ירד לתחתית הטבלה ואולי יעלם.

"מה שתעשה היום- עשוי לשפר את כל ימי המחר" (ראלף מרסטון)

שינוי נקודת המבט דרך עיניי הייעוץ הארגוני

כמעט תמיד כשאנו נמצאים בבעיה או בצומת דרכים אנו כל כך שקועים בבעיה עצמה עד שאנו לא מצליחים להרים את הראש ולהסתכל סביב, יכול להיות שהפתרון לבעיה שלנו או התשובות לצמתים שאנו עומדים בהם נמצאים ממש מתחת לאף שלנו, היכולת להסתכל על בעיה מבחוץ בתור אדם שלא נמצא בתוך הסחרור, היא יכולת הקיימת בתוך כל אדם, אדם אך היועץ הארגוני מביא איתו ערך מוסף שבו הוא יודע לנתח את הבעיה, הצומת, הרצון להתרחב, גם מהאקדמיה וגם מהניסיון הרב שהוא צובר מתוך הכרת עסקים באופן מקצועי וארגוני ועבודה צמודה איתם. חשוב לקחת את הליווי הכי מקצועי שאפשר על מנת להצליח להתגבר על בעיה נתונה, לבחור לאיזה כיוון ללכת בצומת הדרכים שבפניה אנו עומדים, זה בדיוק מה שיועץ ארגוני מצוין יודע לעשות. בנוסף, לאחר מתן התשובות וההצעה הייעוצית יודע היועץ גם ליישם את הצעתו בפועל ולראות האם הצלחנו ואיפה נכשלנו על מנת שנלמד מכך להמשך לטובת הצלחה משותפת ועתידית.

עבודת הייעוץ הארגוני

היועץ הארגוני מגיע לעסק, שואל שאלות ומתחיל בתהליך האבחון, תהליך האבחון כולל שאלות, משובים כללים וספציפיות לבעל העסק, לעובדים ללקוחות ועוד, היועץ חושב עם בעל העסק על הבעיות העולות, מהן הבעיות הקריטיות ביותר בתור התחלה, איך לפתור אותן בצורה המתאימה לו וליכולותיו הכלכליות והעסקיות ובנוסף, הדרך המקצועית והשירותית שבה מתנהלים הכפופים לו.

בעיה הינה הזדמנות: בעיה הינה הזדמנות ללמוד ללמד ולהצליח להתגבר על מכשולים עתידיים, אם הבעיה לדוגמא היא עם העובדים, זוהי הזדמנות מציינת לריענון כוח העבודה, להשקיע בתהליכי ההדרכה ולשאול את השאלות הנכונות על מנת להבין מה הבעיה ולמה תפוקתם של העובדים בירידה? יחסי עבודה שאינם נוחים? אולי ירידה בתנאי העסקה? כל זאת ועוד אפשר ורצוי לפתור במהרה.

המידע המתקבל מתהליך האבחון עולה על דף למשוב מסודר, המידע יעבור עיבוד על ידי היועץ לפי התחומים החזקים של העסק והיכולת שלו להתמודד עם השינוי, לאחר שיתקבל אישור מההנהלה הוא יקבל חוות דעת גם מהעובדים, מה דעתם על התהליך ואיך הם רואים זאת מזווית עיניהם והאם יש מקום לשיפור התוכנית או החלת התוכנית כמו שהיא, חשוב לא פחות לשלב את כלל העובדים בתהליך על מנת שירצו לקצור הצלחות משותפות יחד עם הבעלים והעסק. לאחר שלב זה, היועץ יגבש תוכנית פעולה ליישום התוכנית הייעוצית בפועל, לאחר יישום התוכנית בודקים את המדדים שהיו לפני התוכנית ומשווים מדדים אלה למדידה לאחר התוכנית ושמים לב לשינויים, האם הצלחנו לעמוד ביעדים והמטרה הושגה.

אנחנו ב-GPS לעסקים בעזרת המנהלים העסקיים והיועצים הארגוניים שלנו יכולים לעזור לך ולקדם אותך כמובן בעזרתך בפן הארגוני, בהנעת עובדים גיוס, הדרכה, פיתוח מחלקות בתוך העסק , יישום תוכניות עבודה ועמידה ביעדים, הניסיון שלנו כחברה אשר מלווה מאות עסקים מרוצים יודעים ומקצועיים בשילוב התרבות הארגונית בעסק שלך על פי תוכנית מובנית שנבנה יחד על איך אתה רואה את העסק שלך בעיני רוחך והיכולת שלנו במאמץ משותף להגשים אותו.

כל עסק בשבילנו הוא בעל חשיבות רבה וכמו כן בכל עסק עובדים אנשים! האנשים המרכיבים את העסק שלך הינם הכלי שלך להצלחה! עזרה וליווי מקצועיים יכולים להזניק קדימה את המותג שלך והיכולת להסתכל על העסק ככלי מצליח ומשגשג בעל מטרות שאיפות ויכולות אשר מורכב מעובדים טובים ומנהלים אשר רוצים לשנות ולהצליח בדרך להישגיות מעשית בסביבה התחרותית!

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט