מנהיגות עסקית על קצה המזלג

מנהיגות עסקית הינה כינוי לצורת מנהיגות מתגמלת אשר נועדה למנהיג עסקי להשיג שליטה בביצועי הכפיפים לו. למנהיג עסקי ישנה תרומה רבה לעיצוב התרבות הארגונית בעסק וכדמות מובילה ומודל לחיקוי, מנהיגים צריכים להיות בעלי תפיסה רחבה, ראייה הוליסטית ועם רעיונות יצירתיים ומקוריים.

מנהיגות עסקית כאמור הינה חשובה ביותר וצריכה להיעשות בצורה המקצועית ביותר על ידי ליווי יועצים עסקיים שלהם ידע רב בתחום, ויכולת ההטמעה לכיוון המנהיגות הרצויה, המותאמת לך ולעסק שלך.

"להוביל אנשים לביצוע משימות לאורך זמן לנוכח ואף על כל קושי, במינימום אמצעי כפייה" (צה"ל)

"המנהיגים הם אלה שמעצימים אחרים" (ביל גייטס)

בין מנהיגות עסקית לניהול

ניהול: הצבת יעדים, תקצוב, בניית לוחות זמנים, הנעה לפעולות, בקרה ופתרון בעיות.

מנהיגות עסקית: עמידה ביעדים ומדידתם, קביעת חזון, כיוון עסקי ותרבותי חדש, תקשורת פתוחה, יצירת השראה, פיתוח תרבות ארגונית המעודדת לקיחת סיכונים מבוקרים ועמידה בהם.

כיצד מנהל הופך למנהיג עסקי?

תקשיבו לכפופים לכם: הקדישו זמן להקשיב לעובדים באופן פרטני עד כמה שניתן, לשאול לברר מה טוב לו ומה הוא חושב שטוב לעסק, חשוב בעצמך מה תוכל לעשות על מנת לשפר את רווחת העובד, על מנת לעודד אותו ולהפיק ממנו את המיטב כך שהוא יצעד אחריכם למקומות בהם לא היה צועד לבדו.

תזכירו לעובדים ולכם את הצלחותיכם המשותפות: חשוב להזכיר לעובדים ולעצמכם את הצלחות העבר, זה יעודד אותם להמשיך הלאה ולתת מעצמם מעל ומעבר גם בתקופות קשות, לזכור מי הנהיג אותם בזמנים טובים ובזמני משבר ולהמשיך לנסות להגיע להצלחות דומות שוב בהווה ובעתיד.

המשיכו ללמוד: בתור מנהיגים עסקיים חשוב להעמיק את ידיעותיכם בנושאים שונים ומגוונים, הראו בקיאות בעוד תחומים מלבד העסק שלכם, למדו את הכפופים לכם מה למדתם בצורה נעימה ולא בהתנשאות, זה יגביר בהם את תחושת הלויאליות, יתן להם מוטיבציה להמשיך ללכת אחריכם וייצור בהם אמפתיה לסגנון המנהיגות שלכם.

שתפו את הכפופים לכם בהתלבטויות שלכם: שתפו את העובדים בהתלבטויות אמיתיות הקשורות לעסק, תנו להם להרגיש שייכים, שהעסק שלכם הוא גם שלהם. זה יעלה את תחושת הדמוקרטיה ויתן להם הרגשת שייכות לעסק ולכם כמנהיגים.

תהיו טובים אך בו בזמן כריזמטיים ודעו לקבל החלטות: מעבר לכך שצריך להיות טוב עם העובדים ישנם מצבים בהם ישנו צורך במנהיג חזק וזאת לא רק סיסמא, שמצב זה מגיע חשוב לדעת לקבל החלטה ללא היסוסים ולעמוד בה, זה ישדר לשאר העובדים שאתם לא רק מדברים אלא גם מבצעים וילמד אותם שיעור בדוגמא אישית.

טיפים של GPS לעסקים לפיתוח ושימור מנהיגות עסקית

מנהיג לא יכול לשלוט בהכל בכל רגע נתון– הוא מאציל סמכויות וכך הוא מחזק את מומחיות הצוות.

מנהיג טוב מעודד את שאר הצוות לקחת אחריות להגדיל ראש, להיעזר אחד בשני ויודע לתת לעובדיו תמיכה.

מנהיג טוב תמיד מתכנן תוכנית ב' ומשתף אותה עם שאר הצוות זאת על מנת לשמש להם דוגמה אישית על חשיבה עמוקה ונבונה בכדי שגם הם יאמצו ויעשו זאת.

בעזרת GPS לעסקים, וליווי היועצים העסקיים שלנו נוכל לעזור ולהראות לך כיצד להחליף ולרכוש קשת של כובעים, מכובע המנהל לכובע מנהיג עסקי, אנו מאמינים שמנהיגות הינה יכולת מולדת אך עם זאת נרכשת באמצעות הדרכה נכונה והתנסות מעשית. למנהיג עסקי משמעות רבה בעסק וחשוב לעסק ולו לפתח מנהיגות זאת, בעזרת הליווי של GPS לעסקים אנו מקנים יכולת זאת ועוד למאות הלקוחות הקיימים שלנו, מובילים אותם למנהיגות עסקית מוצלחת, לסחיפת האנשים אחריהם מרצון ולא מכפייה, מלמדים אותם להעצים את עצמם ואת הסובבים אותם ובסופו של דבר להיות מובילים ולא מובלים, בדרך להצלחה עסקית.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט