ניהול מערך מכירות

  1. ראשי
  2. ניהול מערך מכירות

ניהול מערך המכירות באופן יעיל

בעולם התחרותי שבו אנו מצויים וכאשר המידע זמין ונגיש לכולם, מנהל המכירות נדרש לגלות בקיאות בענף בו הוא פועל, תוך הכרת המוצרים ו/או השירותים אותם הוא מוכר. יחד עם זאת, נדרש להיות נמרץ בהנעת הצוות תוך גילוי יצירתיות בהחדרת מוטיבציה, על מנת למקסם תוצאות מכירה ועמידה ביעדים של מחלקתו. קיימות מספר שיטות לניהול ולהפעלה של מערך המכירות באופן יעיל. צוות המומחים ב -GPS לעסקים מיומן בגיוס אנשי מכירות, הכשרתם, הטמעת שיטות מכירה, הצבת יעדים, מדידה וליווי ע"פ הצורך.

חשיבות תהליך הגיוס והתגמול במערך המכירות

לרוב ההצלחה טמונה בגיוס אנשי המכירות המתאימים ביותר לתפקידי המכירה השונים. ככל שנקפיד בתהליך הגיוס עצמו, על מנת למצוא את ההון האנושי הדרוש להפקת תוצאות מיטביות עבור הארגון, כך נצליח לגבש "סיירת" מכירות לאורך זמן. מקצוע זה דורש הכשרה מתאימה ולכן שאיפה של כל ארגון הוא להקטין את תחלופת העובדים ולהגדיל את נפח המכירות . חשוב מאד לבנות מערכת תגמולים מוטיבציונית המורכבת משכר בסיס ריאלי פלוס עמלות מכירה בהתאם לתוצאות המכירה. שימו לב, כי איש המכירות מוכוון בהשקעת מאמץ, מפני שהוא פועל על פי שיקולי כדאיות ותועלות אשר הגיוניים עבורו. הציפייה היא להתייחסות זהה בדיוק כפי שהייתם מעוניינים שיתייחסו אליכם. מעט מאוד האנשים שיהיו נאמנים למנהל מעליב ופוגע . יחס טוב והוגן יוצר אוירה טובה בסביבת העבודה, הקפידו על כך !

דגשים ומשמעויות בניהול מכירות – מה נדרש ?

נדרש לבנות תכנית עבודה ברורה הכוללת יעדים אישיים וקבוצתיים אשר ברי השגה. התוכנית תכלול הדרכות בהתאמה למוצרים או השירותים אשר אנשי המכירות נדרשים למכור, תוך סימולציות מכירה הכוללות את כל הסיטואציות האפשריות לפי סדר התהוותן מההכנה לפגישה ועד לסיכומה. כולל טפסים למילוי, דו"חות למסירה, עבודה מול עובדים אחרים בארגון או גורמים חיצוניים, זמני אספקה, אפשרויות תשלום ולוחות זמנים להשגת התוצאות המיטביות. במערכת נוהלי העבודה, נקפיד על שיתוף מידע, יוזמה וחשיבה מנקודת מבטו של הלקוח. שימו לב כי מנהל המשתף את עובדיו ביעדים ובמטרות, מחלק מטלות בהתאם לכישורי העובד, מעדכן את עובדיו על מצב המכירות ובעיקר דואג להעלאת מצב הרוח והמוטיבציה של העובדים ע"י יצירת סביבת עבודה טובה ומפרגנת. אנו ב – GPS לעסקים נסייע לכם בתכנון איכותי, יצירת עבודת צוות יעילה וניהול מקצועי אשר יספקו עבור העסק שלכם תוצאות מכירה טובות יותר.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט