מטרת התכנית העסקית

תכנית עסקית משמשת אותנו בעלי העסק ואת הקוראים של התכנית העסקית להבין וללמוד מהו העסק, באיזו סביבה הוא פועל, איך הוא מתכוון לצמוח ומהם יעדיו. תכנית עסקית טובה נוגעת במספר תחומים, ביניהם אנו נבדוק את כדאיות העסק, תכנון אסטרטגיה נכונה ספציפית לעסק, גיוס משקיעים לטובת גיוס הון, מבחינה שיווקית, טכנולוגית, תפעולית כלכלית. תכנית עסקית אשר כתובה בצורה מקצועית עוזרת לבעלי העסק להסתכל על העסק ממעוף הציפור ולהבין איך הוא פועל ואיך הוא אמור לפעול בזירה בה הוא נמצא, איך ניתן לשפר אותו ואת עמדתו במשחקי השוק ולכן העדיפות היא שהתכנית העסקית תהיה כתובה בעזרת ליווי וייעוץ עסקי על ידי חברה מקצועית ואמינה אשר יכולה לספק תמיכה ניהולית מלאה לאורך כל הדרך תוך הבנה כי תכנית עסקית איננה אחידה לכלל העסקים. לכל עסק תכנית עסקית אשר מתאימה לאופיו. לדוגמא, תכנית עסקית אשר נכתבת לחברת הייטק תהיה שונה מתכנית עסקית אשר נכתבה לעסק בתחום המסעדנות. 

בתכנית עסקית מודגשות שלוש מטרות מוגדרות מראש: לרכז את המידע הספציפי והרלוונטי אודות העסק בקובץ אחד, להגדיר מהן המטרות ותחומי הפעילות הצפויים בעסק ולבצע סקירה ובדיקה מקיפה של ההיתכנות הכלכלית של העסק בעזרת מידע מדויק ככל הניתן.

בזמן כתיבת התכנית העסקית מודגשים מספר תחומים אשר יושפעו מהעסק בהווה ובראייה עתידית. תכנית עסקית באופן גורף צריכה להיות מפורטת ככל האפשר קודם כל עבורנו, שנדע מהם החוקים הפנימיים וסדרי העדיפויות שלנו, דבק שיעזור לנו ויעשה סדר, יגביר את היעילות והאפקטיביות שלנו בתור מנהלי העסק וכמו כן לקוראי התוכנית העסקית בתור לקוחות, עובדים ובעלי הון.

מה מכילה התכנית העסקית?

מה מומלץ שתכנית העסקית תכלול: מהו העסק? מהו המוצר או השירותים אותו אנו מתכוונים לשווק ולמכור תוך כדי התרחבות פיננסית, איך אנחנו אמורים להרוויח מהעסק? כמה עולה לנו, כמה עולה לצרכנים מהי הדלתא? האם אנו משיגים את ההון הראשוני בעזרת כספים אישיים, הלוואות, גיוס משקיעים או שותפים? באיזה שוק אנו פועלים? מיהו קהל היעד שלנו? איך נשמור על לקוחותינו? איך נתרחב לשווקים נוספים? האם זה בעזרת שדרוג מוצר קיים, הכנסת מוצר משלים או חדש? כל זאת ועוד יהיה כתוב בתכנית העסקית בצורה ברורה, בהירה ומפורטת. חשוב לזכור ! תכנית עסקית הינה תכנית עבודה שזמינה לא רק עבורנו, אלא לעוד קוראים אשר יעשו בזאת שימוש שיעזור להם בקבלת ההחלטות, כגון משקיעים פוטנציאליים. 

אנחנו ב-GPS לעסקים בעזרת המנהלים העסקיים שלנו יכולים לעזור לך בכתיבת תכנית עסקית אשר מותאמת לעסק הספציפי שלך, תוך התחשבות בכלל הגורמים והנתונים אשר ייחודים לתחום בו אתה פועל, הניסיון שלנו כחברה אשר מלווה מאות עסקית מרוצים המנהלים עסקים מוצלחים עם אופק תעסוקתי עתידי נרחב.

כל עסק בשבילנו הוא בעל חשיבות רבה, עסק בהקמה או עסק קיים צריך לדעת שיש מישהו שמלווה ונותן לו גב מקצועי ובעל ניסיון של שנים רבות, על מנת לקבל את ההחלטות הנכונות בכל תחום במגוון נושאי העסק, בהצלחה !

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט