לפרוץ לשווקים חדשים באמצעות ייצוא

כיום ככל שהתחרות שלנו הולכת וגוברת והמתחרים שלנו מנסים להקדים אותנו במספר צעדים קדימה, ההוצאות שלנו גדלות ומתעורר הצורך להמציא את עצמנו מחדש לטובת הרחבת היריעה הקיימת

ההבנה שבעידן של ימינו בעוד מספר שנים, אם בכלל, הישרדותנו וזכות הקיום בשוק המקומי מוטלת בספק, ככל שנקדים "תרופה למכה" כבר היום ונתרחב לשווקים חדשים בינלאומיים, נכין תכנית מגירה באמצעות חברה מנוסה אשר עושה זאת בשוטף, כך נוכל לדעת שיש לנו פתרון לתקופות פחות זוהרות.

מה צריך לקחת בחשבון לפני שעושים מהלך של ייצוא

כשבעל עסק מחליט לצאת לחו"ל ולייצא את מוצריו או שירותיו חשוב שיבדוק מספר דברים, האחד, הוא הענף אליו הוא נכנס, הכניסה היא לא ראשונית, הרי אנחנו ממש טובים בארץ! נכון, אך כניסה לענף גם אם הוא דומה לשלנו בחו"ל לא בהכרח דומה לארץ. הענף יכול לפעול ולנוע אחרת ממה שאנו מכירים ויודעים, לדוגמה, חוקים ומיסים של המדינה אליה אנו רוצים לייצא, חשוב שנכיר את המיסים וההגבלות של המדינה אליה אנו מנסים להכניס מוצרים או שירותים, ולקבל ייעוץ מחברה מקצועית בעניין הרגולציה וההגבלות השונות, ישנם אנשים שמתחילים את שלב היצוא לצערנו ולצערם הסחורה עומדת בנמלים מחכה לאישורים המתאימים.

האם מיצית את כל הפוטנציאל בארץ לפני הכניסה לשוק אחר? חשוב לשאול את השאלה הזאת, אם עדיין לא מיצינו את כל האפשרויות בארץ צריך לשקול שנית האם כדאי להפליג אל מעבר לים, ההוצאות של פתיחת מערך יצוא הן גדולות ויקרות, צריך בסיס כלכלי טוב ותזרים מזומנים שוטף לשם כך.

קריטי שתהיה תכנית עסקית מפורטת, גם במידת הצורך לגיוס משקיעים אשר ירצו להתרשם וגם עבור בעל העסק על מנת שהדרך שלו תהיה ברורה לו ולעובדים בעסק, כמו ידיעת לוחות הזמנים העסקיים שלנו בהקמת מערך שכזה, חשוב שאת התוכנית תכתוב חברת ייעוץ אשר מלווה עסקים בדרכם להתרחבות נכונה וחכמה לחו"ל. כמו כן בנושא משאבים, האם מעבר למשאבים הכספיים יש לנו מספיק עובדים לשם הייצוא? האם הם הבינו את המהלך ויודעים להתאים את המחשבה לשם שינוי והרחבה? אולי לשם ההתרחבות נהיה זקוקים למשרדים גדולים יותר או שינוי גיאוגרפי של העסק, אולי יהיה עדיף לעסק עדיף להיות קרוב יותר לאזורי השינוע של הסחורות, פתיחת מפעלים בחו"ל גם כן תדרוש משאבים כספיים וכמובן אנשי קשר בחו"ל שיעשו עבודתם נאמנה. בנוסף, במצבים של מכירת שירותים לחו"ל נדמה לנו שנדרשת פחות השקעה והתעסקות, אך לא כך הדבר, וגם בייצוא טכנולוגיה או שירות ספציפי בעל העסק יצטרך לעבור על מספר כללי ברזל בדרך אל הייצוא.

מהם היתרונות והחסרונות של ייצוא לחו"ל?

היתרונות של ייצוא הם רבים, השווקים האינסופיים שנמצאים מעבר לים, התחרות בחלקה היא פחות על נושא המחיר אלא יותר על איכות המוצר וזמינותו, אופן הניהול של ה"מוח הישראלי" אשר עובד ביתר שאת בחו"ל ומביא לתוצאות רבות.

החסרונות של ייצוא קיימים וחשוב להתחשב גם בהם, דברים כגון חוסר ידיעה לזמן התהליך, הכל חדש ודורש הקמה מחודשת- ממש כמו פתיחת עסק חדש, הסיכון החדש, הקמת האופרציה מסביב לייצוא, היכולת להתנהל במדינה אחת או יותר אשר רחוקה ממרכז השליטה, ועוד.

אנחנו ב-GPS לעסקים בעזרת המנהלים העסקיים שלנו יכולים לעזור לך לפתח מערך יעיל, אפקטיבי ובעל היתכנות של ייצוא מוצרים או שירותים לחו"ל. יש לנו ניסיון רב שנים שלנו בליווי מאות עסקים אשר מתעסקים בייצוא ושיווק בחו"ל.

כל עסק בשבילנו הוא נכס בעל חשיבות לכן ההשראה שלנו היא ההצלחה שלך, כמעט בכל עסק אנו עוסקים באנשים! האנשים אשר מרכיבים את העסק שלך הם הבסיס של להצלחה והלקוחות הקיימים והחדשים המרכיבים את ההון של העסק הם היכולת שלך להתקדם קדימה לכן האחריות שלך כבעל עסק לנהוג באחריות ולקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבור העסק!

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט