מדוע חשוב לבנות תסריט שיחה?

כיום הלקוחות בררנים וחשדנים יותר מעבר, ואינם בוטחים בכל הצעה שיווקית אשר מגיעה אליהם לטלפון הנייד, הלקוחות שואלים שאלות רבות ומקשים על תהליך המכירה, לכן ישנו צורך לבנות תסריט שיחה, בעזרת חברה מנוסה אשר בנתה תסריטי שיחה לעסקים מובילים במשק. תסריט השיחה צריך לכלול בתוכו הסכמות עם הלקוח, תועלות של הלקוח והבנת הלקוח וצרכיו, טיפול נכון בהתנגדויות העולות תוך כדי תהליך המכירה וסגירת המכירה. 

הכנת ובניית תסריט שיחת מכירה בטלפון היא כלי חשוב לעסקים במכירות טלפוניות ובכלל, תסריט שיחה הינו עזר חשוב לעובדים חדשים, עובדים ותיקים, וגם לעסקים וותיקים וחדשים אשר רוצים למכור מוצר או שירותים, כמובן שתסריט המכירות חשוב גם למוקדי המכירה המעוניינים לשדרג ולהעלות את רמת המכירה ולייצר שפה אחידה לטובת שיטות עבודה יעילות ואפקטיביות.

בטלמרקטינג יש אומנם תסריט שיחה שונה, אך העקרונות בנושאי תסריט השיחה הם עקביים כמעט בכולם, המטרה היא ליצור דיאלוג עם הלקוח, להקנות לו תחושת אמון על מנת לשפר את סיכויי המכירה ( לינק שלנו לתהליך מכירה) GPS לעסקים מאמינה שבסיס תסריט השיחה יכוון לשורה התחתונה, והיא הנעה לפעולה!

תסריט השיחה יוצר אנשי מכירות מקצועיים

  • תסריט השיחה נותן לאיש המכירות ביטחון ועוזר לו להתרכז בדברים החשובים במהלך ביצוע השיחה.
  • תסריט שיחה שהוכן בצורה מקצועית עוזר לאיש המכירות לסגור את העסקה ולגרום ללקוח להרגיש שבע רצון, ואנו רוצים לקוח שבע רצון מכמה סיבות, האחת, הלקוח יכול לבטל את העסקה אחרי מספר שעות, והדבר השני והחשוב יותר, אנחנו באמת רוצים שהוא יהיה שבע רצון ויהיה שגריר טוב שלנו לחברים משפחה ועוד, מה שיגדיל את מספר לקוחות העסק.
  • תסריט השיחה מכין את איש המכירות למגוון התנגדויות שעלולות לעלות בשיחה מצד הלקוח, הוא יודע בעזרת התסריט להקטין את ההתנגדויות ולהתקדם לעבר סגירת העסקה.
  • תסריט השיחה מגדיל את הידע של איש המכירות על המוצר או השירות כך שברגע שלקוח ישאל שאלות מתקילות לנציג המכירות יהיו את התשובות לכל השאלות שעלולות לעלות והוא לא ישלוף מהמותן תשובה, דבר  שעלול לפגום בעסקה, אם לא בטווח הקרוב אז בטווח הארוך.

נקודות חשובות בהכנת תסריט שיחה

התאמת מוצר וקהל היעד: GPS לעסקים חברה בעלת מוניטין רב מאמינה שחשוב שתסריט השיחה והמוצר יהיו מותאמים לקהל היעד שאליו אנו פונים מבחינת עולם תוכן, שפה, מושגים וסגנון. התסריט יכול להיות מעולה אך אם הוא לא משיק לקהל היעד ולמוצר הוא לא יפיק את התועלות המקסימליות מהשיחה וזה עלול להיות בזבוז משאבים וזמן.

התאמת התסריט למוכרן: לעיתים המטלפן אינו מתחבר לתסריט השיחה הכללי, לכן חשוב לשאול אותו מה הוא חושב על תסריט השיחה הזה, במקרים מסוימים ניתן לו את האפשרות לשפץ את התסריט תוך שמירה על הקווים המנחים שלנו בתוך התסריט. זאת על מנת שיהיה לו יותר נוח וטבעי, יש לזכור מוכרן שמרגיש – טבעי מוכר יותר, הרבה יותר!

תרגול תסריט השיחה: חשוב לבצע תרגול של תסריט המכירה על ידי המוכרן, חלק מהשיטה של GPS היא לעבוד ולמדוד באופן פרטני את יכולת המוכרן להציג את התסריט בצורה מושכת עניינית קצרה ומכירתית, תרגול תסריט השיחה הוא חשוב מאוד תוך כדי התקלת המוכרן בהתנגדויות, בשאלות ביכולת שלו ליצירת אמפתיה, קרבה ועוד.

ב-GPS לעסקים היועצים העסקיים והמנוסים שלנו יכולים לעזור לך בבניית תסריט שיחה מושך, אפקטיבי ויעיל לטובת סגירת עסקאות רבות יותר הגדלת מעגל לקוחות, ועל כן חשוב שייעשה בצורה יסודית ומקצועית.

כל עסק בשבילנו הוא נכס בעל חשיבות וכמו כן בכל עסק עובדים אנשים, האנשים המרכיבים את העסק שלך הם חשובים וחיוניים מאוד לעסק, לכן חשוב לתדרך, להסביר וללמד אותם וגם לדעת לתת להם צ'ופרים שהם מגיעים להישגים! הצלחת העובדים היא הצלחתך, והצלחתך חשובה לנו מאוד בתור חברת ייעוץ, בהצלחה!

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט