לעלות שלב בניהול באמצעות אימון ופיתוח מנהלים

מנהלים מצוינים אינם נולדים כאלה אלא הם רוכשים יכולת זאת באמצעות ניסיון, הדרכה, וארגון אשר מעניק להם את האפשרות לפתח את עצמם להיות מנהלים מצוינים ומועילים לארגון.

ברמה המקצועית והניהולית אימון ופיתוח מנהלים קיים על מנת לחשוף אתכם המנהלים ליותר מיומנויות ניהול, מטרות האימון להעצים בפן המקצועי והערכי את המנהל והסובבים אותו ולהעניק לו ידע איך להשתמש בכלים אשר ברשותו ולרכוש כלים נוספים בדרך לניהול מקצועי ומועיל.

ניהול טוב הינו ניהול שבו הארגון מצליח לתפקד בהצלחה מקסימלית במשימות שהוטלו עליו, ניהול מצוין הוא ניהול שחותר קדימה אל עבר המטרות, בעל ראש פתוח ראייה עתידית אשר רוצה להתנסות, מציב לעצמו אתגרים ויודע לעמוד בהם בהצלחה, ובמקרה של כישלון יודע להתמודד עמו ולהשתפר, ובכך להיות מנהל טוב יותר. בעזרת ליווי מקצועי מוכח ובעל ניסיון תוכל להעלות את רמות הניהול האישיות שלך מניהול טוב לניהול מצוין!

הליווי וההדרכה באימון מנהלים יכול לעזור לך כבר בהכרת המושג "ניהול", ניהול הינו מושג המתאר פעילויות בהן קיים מיצוי פוטנציאל של אנשים ומשאבים לשם ביצוע מטרות הארגון. אימון מנהלים יתעל את המשאבים כדי שהמשימות שיבוצעו יהיו ברמת יעילות טובה ובהתאם לתכנון.

"אין דבר שהוא יותר חסר תועלת מאשר לבצע ביעילות משהו שאין בו צורך" פיטר דרוקר. השימוש ביכולות הניתנות באימון מנהלים בצורה נכונה זהו עוד נדבך בדרך בה ניהול מוצלח מתבצע.

חמשת מרכיבי הלמידה באימון מנהלים

  • ידע: למדתי משהו.
  • מיומנות: אני יודע מה למדתי ואיך להשתמש במיומנות זו.
  • יכולת: להציג את מה שלמדתי.
  • ערכים: איך אני משלב את הערכים שלי במה שלמדתי.
  • הון פסיכולוגי: הון פסיכולוגי: ביכולת לדעת מה אני ומה היכולות שלי, לדעת לקום אם נפלתי, להתאושש היטב בזמן משבר, לדעת ולזכור את ההצלחות שלי ולהתרומם לעבר העתיד חזק ובעל חוסן אישי גבוה יותר.

נמחיש זאת בעזרת דוגמה, של ילד שלומד לראשונה לרכב על אופניים- ידע: הוא למד איך רוכבים על אופניים. מיומנות: הוא יודע איך לתפעל את האופניים. יכולת: יש ביכולתו לרכב על האופניים. ערכים איך הוא משלב את ערכיו ברכיבה על אופניים, הוא לא מתפרץ לכביש ונוהג בזהירות. הון פסיכולוגי: מה הוא עושה אם הוא נפל מהאופניים, הוא משליך אותם למחסן ושוכח מהם? לא. וזה ההון הפסיכולוגי, הידיעה שהוא יכול לפול וגם לקום ואפילו חזק ומיומן יותר בדרך לרכיבה ולאתגר הבא.

ארבעת המרכיבים החשובים באימון מנהלים על פי GPS לעסקים

האחד הוא פשוט להחליט! המרכיב השני הוא לדעת להעביר סמכויות ואחריות לכפופים לך, המרכיב השלישי הינו לוודא ביצוע, אם זה לא קיים זה לא קורה, האחרון והחשוב ביותר הינו למידה לפעמים הבאות, איך עושים את כל התהליך זה בפעמים הבאות בצורה מוצלחת, יעילה ואפקטיבית יותר ?

במידה ומעניין אותך מה יש בתוכנית אימון מנהלים אותם אנו מעבירים ב-GPS לעסקים ,איך מלמדים ומשפרים מנהלים על ידי העברת קורסים איכותיים אשר עוזרים להם להשתפר באופן מודע ובאופן לא מודע בדרך להיות מנהלים מובילים! הפסקה הבאה בדיוק עבורך!

מה כולל קורס אימון מנהלים?

לדוגמא- אני בתור מנהל לא מרוצה מאחד מעובדי המחלקה, אני רוצה לדבר איתו על כך ולשפר אותו לפעמים הבאות, באותה השיחה לא ארצה לפגוע בו וכן אפעל להשאיר אותו עובד מרוצה ובעל מוטיבציה, אני בדיסוננס וארצה לעשות זאת בדרך הטובה ביותר, איך אעשה זאת? אחת מהדרכים הינה "ניהול משוב תקין".

משוב: משוב הינו מסר, איזה סוג משוב/מסר ארצה להעביר למקבל המסר? חשוב לשים לב איזה סוג משוב אני רוצה לעביר, האם הוא מחמאה, הצעה לשיפור או ביקורת, אצטרך לשים לב לעצמי באיזה טון דיבור בחרתי להשתמש, שהידיעה שטון קשוח עלול להקשות על מקבל המשוב וטון רך אולי יעבור מאוזן אחת בדרך החוצה מהאוזן השנייה, כמו כן מהי שפת הגוף שלי ושל מקבל המשוב, האם אני שם לב לפרטים הקטנים בזמן נתינת המשוב? אוכל ללמוד המון משפת הגוף של מקבל המשוב האם המשוב מובן וקליט או שהוא נופל על אוזניים ערלות?

האופציה הכי גרועה זה לא לתת משוב, גם משוב ביקורתי הוא משוב, ומשוב חשוב מאוד להמשך העשייה ושיפור ההתנהגות בארגון, בצוות, במחלקה ועוד. חלק גדול מהמנהלים לא מבינים שתפקידם זה לתת משוב כל הזמן, וזה משהו שנלמד ונאמר באימון מנהלים. הקושי הגדול במשוב הוא החשש מפגיעה, מה העובד יחשוב עלי? אז זהו שלא! יש דרך לעשות זאת! משוב הינו חשוב ביותר להתנהלות תקינה של עובדים וגם אם המשוב שלילי הוא עדיף מהתעלמות ואי נתינת המשוב.

טיפים ותרגול באימון מנהלים

בחר אדם במעגל הקרוב אליך ונסה לתת לו משוב, איך הוא הגיב? איך אתה הגבת? האם בחרת במשוב שלילי או חיובי? חשבת על המילים הנאמרות? התחשבת בטון ובשפת הגוף שלך ושל מקבל המשוב? איך זה השפיע עליו ועליך? המשוב התקבל בצורה טובה לדעתך?

תרשום את התובנות שעלו בעקבות ההתנסות הראשונית שלך ב"משוב מודע" וחשוב איך לפעמים הבאות תוכל לשפר את אופן העברת המשוב ויכולת האחר לקבלה ואימוץ המשוב.

ב-GPS לעסקים, היועצים העסקיים שלנו יכולים להעביר אליך את הידע הרב שצברנו בשנים של אימוני מנהלים ובדרך שלך להטמעת הידע הנדרש בעסק, הניסיון שלנו כחברה אשר מלווה מאות עסקים מרוצים ובו בזמן יודעים לאמן מנהלים בצורה מיטבית, זהו ניסיון רב שנרצה להעביר אותו גם לך!

כל עסק בשבילנו הוא נכס בעל חשיבות! וכמו כן בכל עסק עובדים אנשים, ואנשים הינם המפתח להצלחה! אימון מנהלים וליווי במהלך הניהול המקצועי שלך הינו חובה עבורנו על מנת שתצליח, חשוב לנו שכבר בטווח הקרוב תצליח לרכוש ולהשתמש במיומנויות הניהול המקצועיות והטובות ביותר שנוכל להעביר לך!

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט