תהליך ייעוץ למנהלים

אחד האלמנטים החשובים בתהליך של יעוץ ארגוני הוא ייעוץ למנהלים. 

בואו נדמיין עסק מצליח ומשגשג, עסק שמשקיע במטרות ופועל ללא לאות להשגת היעדים, בונה תכניות ארוכות טווח ואסטרטגיות שיווקיות – אנחנו יכולים להיות בטוחים כי מנהל או מספר מנהלים מנוסים עומדים מאחורי עסק זה.

ייעוץ למנהלים נועד למעשה, לחזק את מעמדו של המנהל בארגון/חברה/עסק. לעבוד עם המנהל על חוזקותיו וחולשותיו ולראות כיצד הוא יכול להפוך את הלימון ללימונדה וכיצד העסק יכול ליהנות מיתרונותיו.  

תהליך של ייעוץ למנהלים יכול רק לעשות טוב לעסק – באמצעות אותו ייעוץ אנחנו מחזקים את הקשר בינו לבין העובדים, בינו לבין בעלי החברה ובעיני הקולגות האחרים. על ידי הייעוץ אנחנו משפרים את אופי העבודה, מכניסים סדר וארגון ומגדילים את תפוקת העסק.   

יועץ עסקי/ יועץ ארגוני/ מאמן עסקי בתהליך הייעוץ לארגון יקדיש ויפנה זמן רב בתהליך כדי לעסוק בייעוץ למנהל עצמו, משום שהוא מתווה את המדיניות לעובדים שמתחתיו. לפיכך חשוב שיהיה קשר הדוק בין אותו יועץ למנהל או למספר מנהלים. בתהליך הזה הכרח הוא להקשיב למנהל, להבין מהן הבעיות והיכן הקושי, דרכו ובאמצעותו מבינים את אופי החברה/העסק ולאן הרוח נושבת. 

בתהליך הייעוץ למעשה, מוענק למנהל ארגז כלי עבודה אשר באמצעותן מגדירים מחדש תפקידים בעסק, בונים משובים, מחליטים איך העסק יתפקד במצב של משבר וחוסר וודאות, קבלת החלטות, עבודה על תקציבים, על שיווק ועוד. ההדרכה הזאת לאותו מנהל היא חשובה מאין כמותה, מאחר ובידיו של המנהל לנתב את העסק, להצעידו קדימה, לשמש דוגמא, להיות אוזן קשבת לעובדים, לדאוג לכל מה שקורה בפנים הארגון ומחוצה לו. המשא הכבד שעל גבו מחייב אותו לקבל ייעוץ למנהלים – ייעוץ וליווי איכותי שבסופו של דבר ירגיש המנהל כי המשא שעל הגב עדיין קיים אך הוא נעשה קל יותר.   

 כל עסק מחויב לייעוץ ארגוני, לליווי עסקי או ייעוץ לפחות פעם אחת במשך חייו העסקיים. ייעוץ למנהלים הוא דבר הכרחי לא פחות כדי למנוע שחיקה מהעומס והלחץ וכדי לעזור לעסק להמשיך לחתור קדימה גם כשקשה!

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט