חשיבות הערכת עובדים

אנו מבצעים הערכות שונות ומגוונות בתחומי חיינו, גם בעסק הערכות באות לידי ביטוי בצורה לא מודעת ומודעת, לדוגמא כשאנו מסתכלים על חשבון הבנק של העסק שלנו אנו מסתכלים על הוצאות מול הכנסות, גם זה סוג של הערכה רק שלא יצא לנו לחשוב על כך, ובאופן מודע הערכת עובדים.

הערכת עובדים או בשמה הנוסף הערכת ביצועי עובדים היא השיטה בה נמדדים ומוערכים ביצועי העובדים בעסק. הערכות העובדים מתבצעות לרוב על ידי בדיקת מספר מדדים כמו איכות, כמות, זמן ויעילות. הערכת עובדים מתבצעת לרוב על ידי יועצים ארגוניים, מנהלים או מפקחי עבודה, לשם הערכת העובדים מתבצע תהליך של ניתוח ותיעוד המידע של הערך היחסי של העובד לעסק, ניתוח הצלחותיו וכישלונותיו, מהם נקודות החוזקה והחולשה שלו והתאמתו לקידום והכשרות עתידיות לטובת התפתחותו והתפתחות העסק.

הערכת עובדים הינו פרמטר חשוב מאוד הנותן תמונה מציאותית על מצב העסק בהווה, מטרותיו והשגת יעדיו בעתיד. ישנם מספר דרכים לביצוע הערכות עובדים, במאמר זה נציג חלק מהם הנהוגים כיום בעולם העבודה בנושא הערכת עובדים.

הערכת עובדים הינו כלי חשוב וצריך לדעת להשתמש בו כהלכה, בעזרת ליווי עסקי ופיתוח ארגוני ניתן להגיע לתוצאות האובייקטיביות והמרביות, כמו כן לאחר קבלת התוצאות היכולת והידע מה לעשות עם תוצאות אלו, איך משפרים את הקיים ובאיזה אופן נציע את התערבותנו והערכת תוצאות לאחר מעשה או שינוי.

ישנן מספר מטרות בהערכת הביצוע, חשוב לזהות ולשאול את עצמנו מה הצורך ואיזה מידע מסוים ארצה לקבל בתהליך ההערכה, מטרות אשר צריך להגדיר בזמן הליווי העסקי, והגדרת המטרות יחד עם המלווה עסקי. המידע יכול להיות שונה ומגוון: לדוגמא, אני רוצה להעניק תגמולים, צ'ופרים לעובדים או העלאת שכר וקידום, המטרה יכולה להיות שיפור תפוקותיהם של העובדים, או להעריך את אפקטיביות ההכשרה וההדרכה שנעשו עד כה, אם ארצה לשמר עובדים בעלי פוטנציאל גבוה, וכמו כן שיפור יחסי העבודה בין המנהלים שלי לכפופים להם באמצעות מידע עובדתי .

בעיות בתהליכי הערכת עובדים

ישנם מספר בעיות שיפוט והטיות בתהליך הערכת עובדים, חשוב להכיר אותם ולהתגבר עליהם, אם זה באמצעות ליווי מקצועי או לדאוג להיות ערני מאוד לכך.

אובייקטיביות: חשוב שההערכה תתבצע על ידי בחינה ושיפוט של ביצועי העבודה ולא הערכה שיפוטית של הפרט, ישנם מצבים בהם אנו חוטאים ולא מצליחים לנטרל את הרגשות האישיים שלנו, שופטים את העובד על ידי תחושתי הסובייקטיבית והאישית ולא על פי עבודתו ותפוקותיו.

אפקט ההילה: הנטייה להעריך עובד בצורה דומה בכל תחומי הערכה.

סטריאוטיפים: נטייה להדביק תווית לעובד.

אפקט החנינה: נטייה להעריך גבוה יותר במצב של התלבטות.

מגבלות זיכרון: נטייה לשכוח או לזכור על התנסויות עם העובד באופן סלקטיבי.

השפעת אירוע חריג: נטייה ליצור הערכה על סמך אירוע חריג אחד, חיובי או שלילי.

השפעת הדמיון למעריך: נטייה טבעית להעריך בצורה חיובית אנשים הדומים לנו.

צורך רגשי של המנהל: רצון להיות פופולארי ואהוב בעיני העובדים או רצון לא לפגוע בעובד.

אנחנו ב-GPS לעסקים בעזרת המנהלים העסקיים שלנו יכולים לעזור לך למדוד, לארגן וליצור הערכת עובדים מוצלחת אשר תשרת אותך ואת עובדיך בהווה ובעתיד, ובמידת הצורך לתת לך יכולת וידע אשר תקנה את האפשרות לבצע הערכת ביצועי עובדים בכוחות עצמך, אנחנו מביאים איתנו את הניסיון שלנו כחברה אשר מלווה מאות עסקים מרוצים המנהלים עסקים בעלי יכולת להעריך את ביצועי העובדים ודוחפת אותם ולהשתפר תמיד!

כל עסק בשבילנו הוא בעל חשיבות רבה וכמו כן בכל עסק עובדים אנשים! האנשים אשר מרכיבים את העסק שלך הם פרמטר חשוב מאוד להצלחת העסק, היכולת שלך למדוד ולהעריך את ביצועיהם היא האחריות שלך כבעל עסק! אחריות שניתנת למימוש בעזרת ליוויי מקצוע ואמין!

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט