השגנו לידים, עכשיו מה? המדריך לטיפול בלידים

טיפול בלידים שנכנסים מאתר האינטרנט של עסק הוא תהליך שדורש ידע ומיומנות, לידים איכותיים נדרשים להתפתחותו הכלכלית והשיווקית כמעט של כל עסק. הלידים מסמנים לקוחות רלוונטיים אשר מתעניינים בשירות או במוצר שלכם כתוצאה מחשיפה ברשת.

בעולם הדיגיטלי מקובל לאסוף לידים במספר דרכים כמו פרסום שיווקי ברשתות החברתיות, קמפיינים ממומנים במנועי החיפוש, רכישת רשימות לידים מספקים חיצוניים ועוד. בנושא של קניית לידים חשוב לדעת שישנם לידים איכותיים ולידים פחות איכותיים שעלולים להגיע לידיכם, כמו כן לידים קרים וחמים, מה ההבדל אתם שואלים? ההבדל הוא גדול מאוד, בעיקר בנושא הטיפול והדחיפות. התפיסה המקצועית של GPS לעסקים בנושא זה היא טיפול מותאם אישית ללידים קרים או חמים. ללא ספק הלידים החמים יהיו בעדיפות גבוהה כי זה הטיימינג הנכון אך הטיפול בלידים הקרים לא יוזנח ויזכה לטיפול מלטף ומקיף לא פחות מהליד החם. בל נשכח שגם הליד הקר הוא לקוח פוטנציאלי.

סוגי לידים

לידים חמים: לקוחות פוטנציאליים אשר השאירו פרטים בדף נחיתה או באתר שלכם בזמן אמת, הכוונה היא שקיבלתם את הליד ישירות ללא עיכובים או גורם מתווך שכבר דיבר עם הלקוח לפניכם, דבר שעלול להוריד את סיכויי המכירה, הלידים החמים הם הלידים האיכותיים ביותר עם סיכויי ההצלחה הגדולים ביותר, ואותם תוכלו להשיג מפרסום או "שיווק ישיר" (לינק לקישור שלנו). החיסרון: אדם שהשאיר פרטים אצלנו השאיר את פרטיו גם בעוד מספר אתרים, ועכשיו אנו ועוד מספר אנשי מכירות מנסים להתחרות על ליבו של הלקוח. או שהוא יסגור עסקה ויבצע רכישה בשיחת הטלפון הראשונה שיקבל או שיתבלבל מעודף ההיצע ויזדקק לזמן לחשוב על רכישת המוצר או השירות, לכן חשוב להזדרז וליצור אתו קשר כמה שיותר מהר, הליד הוא בעדיפות ראשונה.

לידים קרים: פרטי לקוחות פוטנציאליים שלא הביעו התעניינות ישירה במוצר או בשירות שלכם, למשל רשימות של לקוחות שהתעניינו במוצר דומה ואתם יכולים לספק להם את המוצר שלכם במקום, לדוגמא אתם בעלי רשת למרפאות שיניים, תוכלו לשים ידכם על פרטי לקוחות אשר התעניינו ביישור שיניים או טיפול אורתודנטי, אתם מתקשרים אליהם ומוכרים להם את שירותי המרפאה שלכם, וכך יש סיכוי גדול יותר שזה יסתיים בעסקה.                                                                                        החיסרון: לעיתים הם כבר רכשו את המוצר או השירות והליד איננו רלוונטי כרגע.

הימנעות משגיאות נפוצות וטיפול נכון בלידים הנכנסים

התייחסות ללידים החמים בלבד: זאת שגיאה כיוון שרוב הלידים הנכנסים שיהיו לנו יכולים להיות לידים קרים והם צריכים טיפול ארוך יותר מהליד החם, נכון הליד החם הוא בעל סיכויי סגירת עסקה גדולים יותר, ובגלל זה אנשי המכירות מעדיפים לדבר דווקא עם לקוחות הליד החם, אך הזנחת הלידים הקרים היא שגיאה, בייחוד לאור העובדה שרוב הלידים שלנו יהיו כנראה קרים ויצריכו טיפול שונה מזבנג וגמרנו.

לא בונים מערכת יחסים: התפיסה המקצועית של GPS לעסקים היא בניית מערכת יחסים הדדית, כך שבכל סוגי הלידים אנו נצטרך אנשי מכירות אשר יודעים לפתח מערכת יחסים עם הלקוח, נכון זה דורש זמן ולעיתים סבלנות ומיומנות מיוחדת אך זהו הבסיס להקמת מערך לקוחות יציב ונאמן, ולשם כך הדרכה נכונה של אנשי המכירות שלנו בדגש על אמפתיה ומחויבות בעלת ערך היא חשובה. אנו רוצים שלאחר הסגירה יקרו שני דברים, האחד הלקוח לא יתחרט ויבטל את העסקה, והשני אנו רוצים שאותו לקוח יהיה לקוח חוזר, ישכור את שירותינו בשנית ויהיה שגריר טוב שלנו, כזה שממליץ לחבריו על המוצר או השירות הטוב והמקצועי אשר קיבל דרכנו.

לפעול בכמה ערוצי שיווק: בדרך כלל הטיפול בלידים נסגר דרך הטלפון אך חשוב לפעול בכמה ערוצים שונים לשם הגדלת סיכויי המכירה והעלאת המכירות הספציפית של העסק כולו, לדוגמא, לאחר שיחת טלפון ממש טובה עם לקוח פוטנציאלי אנו משחררים אותו לחשוב על ההצעה שנתנו לו, בזמן זה הוא נרשם לעוד מספר אתרים אשר נותנים את אותם שירותים כמונו, אסור לנו לנוח על זרי הדפנה אלא לשלוח לו חומר נוסף במייל בנושא המוצר או השירות או על שיחת הטלפון הטובה שהייתה לנו, זה משפר את חווית הלקוח ואת תשומת הלב הרבה שהוא מקבל מאתנו, לפני שאיש מכירות עקשן לא פחות מאתנו יסגור אתו את העסקה. מחקרים וסקירות מהשנים האחרונות מראים בבירור כי הדואר האלקטרוני וה-SMS הם תומכי מכירות מעולים, אם יודעים לעבוד איתם בצורה נכונה כחלק ממספר ערוצי תקשורת שהעסק מפעיל.

ליווי מקצועי המתמחה בטיפול בלידים

ב- GPS לעסקים היועצים העסקיים שלנו ואנשי השיווק יכולים לעזור לך בנושא טיפול נכון בלידים, הגדלת מספר הלידים החמים והקרים הנכנסים והגדלת סיכויי הסגירה של העסקה, נעניק לעסק את הכלים לניתוח הלידים הנכנסים באמצעות דרכים ושיטות עבודה נכונות שפשוט עובדות, כלים שצברנו במהלך השנים בזכות הניסיון שלנו כחברה אשר מלווה מאות עסקים מרוצים ויחד עם זאת מבינים את החשיבות שיש ללקוחות חדשים בעסק והגדלת שביעות רצונם.

כל עסק בשבילנו הוא נכס בעל חשיבות ההשראה שלנו להצלחה שלך, האנשים אשר מרכיבים את העסק שלך הם חוד החנית והדבר הראשון שהלקוח פוגש פיזית או טלפונית לכן חשוב לדעת לטפח אותם וללמד אותם על סוגי הלידים השונים ועל אופן טיפולם, "כל ליד לגופו" מה שנקרא, וזאת לשם יצירת מערכת שיודעת להגדיל את מספר הלקוחות שלה ושימורם בצורה נכונה, דבר שישתלם לכם ולעסק בסופו של יום, בהצלחה!

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט