ערוצי פרסום – מה נכון ויעיל לעסק שלכם?
הדרכים לפרסם את פעילות העסק שלכם הינן רבות. בטרם נפרט מהם הערוצים הקיימים, היתרונות והחסרונות, ולמי הם מיועדים רצוי שתבדקו לעומק את התקציב שייעדתם לפרסום, מי הם הלקוחות שלכם ומהן המטרות.
כדי לבחור בדרך הנכונה יש לדעת תחילה לאן רוצים להגיע.
ערוצי הפרסום הקיימים כיום הם:
1. פרסום בגוגל (PPC) – אין עוד מנוע חיפוש פופולרי כמו גוגל, ולכן ההשקעה בו כערוץ פרסום תהיה לרוב מצוינת.
מדובר על דרך טובה לקידום העסק, שכן להופיע בתוצאות הראשונות בדף החיפוש זה בהחלט בעל עוצמה והשפעה.
היתרון: מיקוד אידיאלי למי שמחפש את השירות או המוצר שהעסק שלכם מספק! מתאים גם לקידום של מוצר או שירות לתקופת זמן מסוימת.
החיסרון: העלות היקרה של פרסום שכזה. ועם השכלולים שגוגל מכניסה לקידום מדויק וממוקד במילות מפתח, זה רק הולך ומתייקר.
למי מיועד? לכל עסק שהוא! ללא קשר אם יש לכם קידום אורגני.
2. פרסום באנרים באתרים (רכש המדיה דרך גוגל) – מיליוני אתרים מוכרים לגוגל שטחי מדיה, מה שאומר שכל עסק יכול לרכוש באנר פרסומי בשטח אתר שיתופי של גוגל. ניתן לפרסם רק בחלק מהאתרים המשותפים או בכולם.
היתרון: מדובר בערוץ פרסום יעיל וחזק שכן מדובר באתרים בהם יש תנועה ערה, והעלות של פרסום כזה זולה משמעותית מפרסום ישיר בגוגל. כמו כן, ניתן לטרגט ולהגיע ע"י כך לקהל ממוקד יותר, למשל פרסום לאתרים שפונים לאזור גיאוגרפי מסוים, או לפי תחום עניין .
החסרון: ברגע שאנחנו מחפשים את הגולש ולא הגולש אותנו, זה נהיה פחות ממוקד ופחות איכותי.
למי מיועד? מתאים בעיקר לעסקים גדולים, שכבר פרסמו את האתר שלהם בגוגל ומיצו זאת, לאותם עסקים שמחפשים את הקהל שלהם ובורר אותם היטב.
3. רימרקטינג (remarketing) שיווק מחדש – דרך לעקוב אחר הגולש שביקר אצלכם באתר ולשווק לו ישירות.
היתרון: אם בעבר ביקר באתר שלנו מישהו שהתעניין, כפי הנראה הכניסה התבצעה מפרסום כך שהביקור שלו עלה לנו כסף, לכן מן הסתם, האינטרס שלנו הוא להזכיר לו שאנחנו קיימים, ובאמצעות כך ישוב להתעניין בנו. ואז נוצר מצב שיודעים מיהו הלקוח הפוטנציאלי.
חסרון: אין אנו יודעים בוודאות אם הגולש אשר אחריו אנחנו עוקבים כבר לקוח של העסק ואז למעשה מדובר בבזבוז של כסף.
למי מיועד? ערוץ פרסום זה מיועד כמעט לכל בעל עסק! דרך טובה להביא לקוחות תוך דיוק בקהל היעד.
4. פרסום ביוטיוב
– פרסום in search – פרסום של סרטון וידאו שעולה כתוצאה מחיפוש ביוטיוב, נותן המרה ומיקוד מאד טובים, ככלל, וידאו הינו סוג של ערוץ פרסום יעיל ומנצח. – פרסום in display – בזמן שהגולש צופה בוידאו שחיפש מופיעים בצד עוד סרטונים קשורים. מדובר על ערוץ פרסום יעיל ומומלץ שכן מספק תוצאה ממוקדת
– פרסום in slate – מדובר במודעה שעולה במהלך צפייה בסרטון, היה והצופה ימצא לנכון שהמודעה מעניינת אותו, הוא ילחץ על המודעה ויגיע לפרסום העסק שלכם. לעיתים מודעה כזאת מרגיזה את הגולשים שכן, היא קופצת באמצע.
– פרסום in stream – אותה מודעה שמופיעה בתחילת צפייה בוידאו שחיפשתם, מאותן מודעות שניתן לדלג עליהם בתוך מספר שניות (לרוב ללא תשלום אם לא צופים ביותר מחמש שניות) מסוג המודעות שמרגיזות את הגולש, אלא אם המוצר אותו אתם מפרסמים הוא בעל מסר חזק שישאיר את הצופה במשך כל זמן המודעה.
יתרון: באופן כללי, פרסום ביוטיוב הוא מצוין, מדובר על ערוץ פרסום זול יחסית וידוע הוא שוידאו עושה עבודה יעילה בכל הקשור גם לקידום אורגני.
החיסרון: הפקת סרטון יכולה להיות הוצאה יקרה ביחס לכמות הלקוחות שתראו מזה.
למי מיועד: לרוב העסקים, בתנאי שהמוצר או השירות, עוברים טוב בוידאו.
5. פרסום בפייסבוק – רשת חברתית בעלת כוח ועוצמה מאחר שמחוברים אליה מאות אלפי גולשים ברחבי הארץ ובעולם.
ניתן לפרסם הן בדרך של PPC – לבחור קהל יעד ולפרסם רק עבורו.
ניתן לפרסם רק פוסט (boost)– מומלץ ויעיל
ועוד אופציות פרסומיות שפייסבוק מאפשר.
היתרון: ניתן להגיע לקהל מאד מדויק, זה לא בהכרח אותו הקהל שמחפש אתכם בגוגל, ויחסית לגוגל ערוץ פרסום זה אינו יקר כלל. אולם, אם לא תדייקו בקהל היעד, אתם עלולים להוציא כסף לריק.
החיסרון: מדובר בקהל שלא בהכרח מחפש את העסק שלכם, אלא אתם אותו, ולכן שלב המכירה עדיין תלוי בכם, קרי, להביא את הליד למצב של לקוח.
למי מיועד: לרוב בעלי העסקים, עסקים מקומיים, רשתות – (B2C) עסקים שפונים לעסקים, (B2B) אין לרוב טעם לפרסם ברשת חברתית.
ערוצי פרסום נוספים
קיימים עוד ערוצי פרסום כמו: ניוזלטר (פנייה ישירה למיילים של קהל היעד), פרסום באנרים באתרים גדולים, לינקדאין (B2B), אינסטגרם (רשת חברתית המבוססת תמונות וסרטונים קצרים הפונה לקהל צעיר) ועוד. על מנת לדעת לייעל את התוצאות, ולמקסם את ההחזר מההשקעה, עליכם להיות ממוקדים במטרה ולהבין באיזה ערוץ פרסום נכון לעסק שלכם לבחור. מומלץ ורצוי להיעזר ביועץ עסקי מנוסה מבית GPS לעסקים שיעזור לכם למפות את מגוון ערוצי הפרסום הקיימים ולבחור מתוכם את מה שנכון ומתאים לכם בהתאם לתקציב שיש בידכם.