פרסום חוצות

  1. ראשי
  2. פרסום חוצות

פרסום חוצות עובד?

עוד ועוד מכוניות שועטות בכבישי הארץ ואין יום כמעט שאין פקקים בדרך ליעד. רוכבי אופניים בדרכים, נוסעי אוטובוס והולכי רגל – כמעט כולנו נמצאים מרבית מהיום מחוץ לבית בדרכים.   

אין כמעט רחוב או כביש שאין בו פרסום חוצות, החל משילוט קטן לכאורה ושולי, ועד לשלטי ענק שקשה להתעלם מהם. פרסום חוצות מאפשר להעביר הרבה מסרים בקמפיין אחד, כך שהעלות משתלמת והחשיפה היא גדולה ורחבה.
בשל הרחבת התשתיות, הכבישים וגידול במתקני הפרסום הדיגיטליים כך גם גדל שוק פרסום החוצות בצורה ניכרת בשנים האחרונות.

אפקט של פרסום חוצות

כאשר אנחנו חולפים ליד שלט חוצות בין אם הוא קטן או גדול, אנחנו לא תמיד נחשפים במדויק למסר המועבר, אולם כאשר אנחנו חולפים באותו מקום יום אחרי יום, המסר מחלחל לתודעה והתוצאה היא שאנחנו זוכרים מה רצו להעביר לנו. להבדיל מפרסום באנרים באינטרנט למשל, שעליו אנחנו יכולים להתעכב ולהבין גם את הפרטים הקטנים, בפרסום חוצות המסר חייב להיות קצר וקולע שהרי לא הנוסע במכוניתו או הולך הרגל לא יתאמץ להבין מעבר לכך.
יש לזכור שהיום פרסום באינטרנט יכול להגיע לקהל היעד המדויק שאותו מחפש העסק, ואילו פרסום חוצות פונה לקהל רחב, שאינו תמיד עונה להגדרת קהל היעד.

אילו שלטי פרסום קיימים:
1. שלטי ענק בכבישים מהירים וצמתים מרכזיים: פרסום כזה מיועד לקהל רחב וגדול (כמו תוכנית טלוויזיה חדשה או פרסום בנק), האפקט הוא עוצמתי (הגודל במקרה הזה בהחלט קובע), הוא נשאר בזכרון ובתודעה.

2. פרסום אלקטרוני – יופיעו בדרך כלל במקומות ציבוריים, מקומות הומי אדם כמו קניונים. החשיפה ניתנת לשליטה מרחוק ע"י המפרסם, לרוב יועברו המסרים המשמעותיים (בדרך כלל גרסה מקוצרת של פרסומת המשודרת בטלוויזיה) משום שאנשים מצליחים לקלוט את הרעיון של המפרסם.

3. שילוט בתחנות אוטובוס ותחנות רכבת – בשילוט מסוג זה, יש אפשרות להעביר מסרים המיועדים בעיקר לצעירים שנוסעים ברכבת ובאוטובוס, חיילים וסטודנטים לרוב, ובכך להשיג אפקט ממוקד. ניתן גם לפרסם לפי אזור גיאוגרפי בו נמצאת התחנה, פרסום מקומי שבהחלט תופס את העין.
אנשים שמחכים לאוטובוס או לרכבת, לרוב יעיפו מבט בפרסום ואם הוא מושך מספיק – אז גם יזכרו את המסר.

4. שלטים שנתלים בצורה זמנית על קירות או עמודים, נשים לב שלרוב השלט אינו בהכרח מתאים לעמוד עליו נתלה, מה שיכול לתפוס את תשומת לבנו יותר. זה יכול להיות מכוון לנהגים או שלטים על בניינים שנבנים, על עמודים ברחוב. לרוב רק אם השלט באמת מיוחד אנשים יעצרו להביט בו ולהבין מהו המסר.

5. שלטים מעל תמרורים – למעשה אלו הם שלטי הכוונה, מדובר בדרך כלל על פרסום מקומי אשר יכוון את הנוסע או ההולך רגל לעבר בית העסק עצמו. פרסום חוצות כזה מתאים לעסקים מקומיים, עסקים קטנים אשר מעוניינים להפנות את תשומת הלב של הקהל לקיומו.

6. פרסומים או כרזות מברזנט – מדובר לרוב בפרסום חוצות של אירועים גדולים, מסיבות ענק, מתאים גם לפרסום פוליטי בתקופת בחירות. בשל העלות הנמוכה יחסית שלהן, הם נפוצים וניתן לראותם לא מעט, אולם, יש לזכור כי לרוב הן אינן חוקיות וניתן לקבל קנס על תלייתם.
עסקים שרוצים לפרסם עצמם לא ישתמשו בפרסום חוצות זה שכן, הוא לא מקצועי ועלול לפגוע בשמו הטוב של העסק.

מה מתאים לך?

אם החלטתם שפרסום חוצות מתאים לכם, אנחנו ממליצים להיעזר ביועץ עסקי מיומן מבית GPS לעסקים, יועץ שליווה עסקים רבים בבניית קמפיין פרסומי מקיף, תוך התחשבות בתקציב הכולל גם לכל יתר דרישות העסק.
יועץ מקצועי יחשוב ויגבש איתכם את המסרים הפרסומיים, את אופי קהל היעד, את המטרה שאותה תרצו להשיג, ובאם תחליטו שפרסום חוצות הינו מתאים ויעיל עבורכם, אזי הוא יסייע לכם בבחירת חברת הפרסום המתאימה לפרסום שכזה. לחברה המתמחה בפרסום חוצות יש רשיון להצגת שלטי חוצות, הן מיומנות בבניית קמפיין אשר יחשוף אתכם כמה שניתן לקהל היעד שלכם וכן יכוונו את אופי הצגת השלטים כך שיתאים לפעילות של העסק. 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט