שירות לקוחות

  1. ראשי
  2. שירות לקוחות

כיצד להפוך שירות לקוחות לטוב יותר

עסקים רבים בארץ ובעולם כבר מזמן הבינו ששירות לקוחות מצוין הוא כזה שבו הלקוח מרגיש שהוא במרכז, אליו מתייחסים ומסבים לו את מלוא תשומת הלב תוך כדי יצירת ההרגשה האמתית כי הלקוח חשוב לנו מאוד, ולדעת שהוא שבע רצון משירותנו הינו פרמטר חשוב בזכות קיומו העתידית של העסק.

לקוח מרוצה הינו לקוח חוזר, במידה ואנו לא מוכרים מוצר חד פעמי של "שגר ושכח" וכנראה שאנו לא כאלה, חשוב לנו המושג של לקוח מרוצה שחוזר, וגם כשהוא חוזר הוא לרוב אינו חוזר לבדו אלא עם בני משפחה וחברים שהם לקוחות פוטנציאליים לעסק שלנו.

התפיסה המקצועית שלנו ב-GPS לעסקים הינה: שלקוח מרוצה ישמש עבורנו כשגריר טוב של העסק שלנו ופרסומות אנושית הכי מוצלחת שאנו יכולים לבקש לעצמנו ולמוצרים והשירותים שאנו נותנים, כיוון שהוא לא יהסס ויספר על השירות הטוב שקיבל אצלנו. וכך גם הפוך, לקוח שאיננו מרוצה, לקוח אשר חווה "שירות לקוחות רע" הוא קטגור של פרסום שלילי, בעידן המודרני שבו לקוח לא מרוצה אחד יכול להשפיע על אלפי אנשים במדיה וברשתות החברתיות והחשיפה יכולה לעשות המון נזק. מעבר לכך שניתן למנוע את זה בעזרת שירות לקוחות שעובד בצורה מיטבית.

שירות לקוחות מעולה הוא איננו מדע מדוויק כיוון שמשולבים בו גם רגשות, לדוגמא אם ניתקל במקרה של לקוח לא מרוצה ונפצה אותו כהלכה, לא בטוח שהפיצוי הוא מה שיהפוך אותו למרוצה, לשגריר וממליץ טוב, השאלה היא מה אנחנו עושים כך שמעבר לפיצוי החומרי הוא יוצא נשכר מבחינת ההרגשה הטובה וזה הבסיס של שירות הלקוחות מעולה, גם אם עשינו טעות, כיצד משפרים ובכל זאת מוציאים את הלקוח מרוצה.

שירות לקוחות – איך נשפר ונשתפר?

1.בניית תוכנית הדרכה לעוסקים במתן השירות והאינטראקציה מול הלקוח, נושא זה הינו עולם ומלואו וכל עסק והתוכנית הספציפית שלו למתן השירות הטוב ביותר, לצורך זה ייעוץ על ידי מומחים בתחום יכול לעזור ולכוון את התוכנית הממוקדת בצורה הטובה ביותר עבור העסק שלך.

  1. השרישו לעובדיכם ערכים כמו: אמינות, אדיבות, יושר, התחשבות, כמו כן דוגמה להתנהגות בפני לקוחות, תנו ללקוח שנכנס אליכם לחנות את התחושה שהוא נכנס למקום אדיב, אמין ומקצועי אשר דובר את שפתו ובו הוא מרגיש רצוי.
  2. גם אם הלקוח אינו קונה הפעם, אל תזעיפו לו פנים או תתייחסו כלפיו בצורה שונה, חשוב לתת לו את מלוא תשומת הלב, אפילו פיצחו בשיחת חולין קצרה, לקוח שלא קנה היום אולי יהיה הלקוח שלנו בשבוע הבא.
  3. GPS לעסקים בעלת ניסיון רב בתחום שירות הלקוחות, מאמינה שתמיד צריך לבחון את עצמו ולשאוף להשתפר, תמיד תבחנו את עצמכם, תחשבו מה אתם יכולים לשפר בחוויית הלקוח ובשירות הלקוחות, קחו לכם לרגע את תפקיד התצפיתן, תסתכלו על לקוח חדש שנכנס לחנות, על מה הוא מסתכל, מה מעניין אותו, איך מתנהלת האינטראקציה שלו מול נותן השירות? האם הוא קנה? האם יצא מרוצה?
  4. לא תמיד העסקה מסתיימת סופית לאחר ביצוע התשלום, לעיתים מערכת היחסים שלנו עם הלקוח ממשיכה לאחר מכן, כמו תיאום הובלה או התקנה של המוצר שלנו, אולי אפילו קבלת ביקורת בונה עם הודעת טקסט על מנת להעלות את המודעות שלנו לאופי המוצר או השירות, האם הוא לשביעות רצונו של הלקוח, נרצה לדעת שגם לאחר התשלום הלקוח זוכה ליחס ויחס טוב, שם בין היתר אנו נמדדים.

אנחנו ב-GPS לעסקים אשר מלווים מאות עסקים יכולים לעזור לך ולעסק שלך בנושא שירות הלקוחות המיטבי ושימור הלקוחות הקיימים, בצורה הנכונה והמתאימה ביותר עבורך ועבור העסק שלך.

כל עסק בשבילנו הוא בעל חשיבות רבה, ובכל עסק עובדים אנשים, האנשים אשר מרכיבים את העסק שלך והם המפתח שלך להצלחה, חשוב לטפח ולהעצים אותם, כיוון שעובד טוב יוצר לקוח טוב ושבע רצון, הניסיון רב השנים שלנו מכתיב ומראה לנו את הדרך על אופן מתן שירות לקוחות מצוין שבו לקוחות העסק הם שגרירים טובים עבורך ועבור העסק.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט