מה שלא מדיד לא קיים

  1. ראשי
  2. מה שלא מדיד לא קיים

השוק הישראלי בכלל ועסקים פרטיים בפרט עוברים טלטלות רבות בשנים האחרונות. השווקים השונים משתנים ומגמות חדשות עולמיות ומקומיות משפיעות מאד על תוצאות של החברות הפרטיות. חברות פרטיות רבות מתמודדות בשנים האחרונות בשחיקה מתמדת של הרווחיות וניסיונות ניהוליים שונים לשפר את המצב.

מהן הסיבות המרכזיות לשחיקה ברווחיות של העסקים הפרטיים?
ההוצאות המתנפחות מידי שנה – שכר דירה, עלות שכר עובדים ועליה הדרגתית בהוצאות המשתנות.
הרווח הגולמי נשחק כתוצאה מתחרות הולכת וגוברת בשווקים השונים.
בנוסף הצורך של עסקים להשקיע בשיווק (מה שעד לאחרונה לא היה חובה..) מצריך תקציב של מספר אחוזים ממחזור הפעילות להבאת לקוחות, לשימור לקוחות וחיזוק פעילות המכירה.
רוב העסקים מידי שנה העסק משקיעים בפיתוח מוצרים חדשים, טכנולוגיה וציוד חדש משמע הוצאות פיתוח מקצועי.
ועוד סיבה הקשורה לצד הרגשי והאישי של בעל העסק והיא עייפות החומר. עייפות שהולכת וגדלה ככל שהזמן עובר הן בגלל הגיל הן יותר מכול מהקושי הגובר לנהל את העסקים בימינו.
המסע לניהול העסק בשנים האחרונות נהפך לקשה ולפעמים לא הכי מענג בלשון המעטה. בעלי עסקים מתמודדים באתגרים יומיים בכיבוי שריפות בכל הקשור לעובדים, לתזרים מזומנים, ללקוחות, לספקים ועוד. הקושי ההישרדותי נהפך לפעמים לחלק מתרבות הארגונית העסקית היומיומית של העסק.
עסקים פרטיים התעסקו בעבר בדרך כלל במתן שירות מגיב ופחות בפעילות יזומה לשימור לקוחות חדשים, גיוס לקוחות חדשים, פיתוח עסקי של מוצרים או שירותים חדשים או הגעה לשווקים חדשים. המציאות הנוכחית מצריכה מבעלי העסקה חשיבה ניהולית אחרת והתנהגות שונה בהתאם.
שיטת ניהול מדויק לעסקים פרטיים משלבת את הפעילות המקצועית של העסק, התפעולית היומיומית עם שפה עסקית חדשה – שפה מסחרית – הכוללת מדדים כמותיים ואיכותיים. משמע שכל תשתיות הניהוליות בעסק יעבורו מיקוד ודיוק לצד הכלכלי והמסחרי. כיום עסקים רבים לא מנהלים את העסק על פי מדדים כמותיים מספרים, ובהתאמה לכך לא משתפים נתונים מספרים את עובדיהם. שיטת GPS לעסקים המבוססת על Indicator Performance Key – KPI מגדירה כל הוצאה והכנסה כמשהו מדיד. הכוונה היא שכל מחלקה ולכל עובד אמור להיות בסוף מרכז רווח. GPS לעסקים מלווה מאות עסקים לבניית שיטה, תהליכים, נהלים, כלים, מדדים, מערכת מעקב ובקרה שעל פיה כול הארגון מבלי יוצא מן הכלל יתנהלו ויתנהגו בהתאם. החזון העסקי הנוכחי והעתידי של העסק יתורגם לתוכנית מעשית לשיפור מתמיד של התוצאות. תוכנית המבוססת על מדדים כמותיים ואיכותיים בכל רובדי הניהול של העסק. חיבור ההון האנושי לחזון, לתוכנית, למדדים ולשיטה המסחרית הכלכלית של ההוצאות והכנסות יאפשרו להתייעלות בהתנהלות העובדים ושיפור ביצועים של כלל העובדים בארגון. בהתאמה יתוכנן מבנה ארגוני והגדרת תפקיד לכל עובד ועובד במטרה למקסם את הפוטנציאל הקיים באמצעות המשאב האנושי. GPS לעסקים מלווה מאות עסקים מזה עשרים שנים למקסום התוצאות והתייעלות כלכלית

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט