מטרת תקציר מנהלים

תקציר מנהלים כשמו כן הוא, מיודע לקריאת מנהלים ולמטרות עסקיות, מסמך קצר או חלק ממסמך אשר כתוב בשפת המנהלים, יכולים להיכלל בו: דוחות, הצעות, חומרי רקע, הצהרה קצרה אודות הבעיה או הפתרון ומסקנות עיקריות. התקציר כתוב באופן כזה שהמנהל יתוודע במהירות לכמות מידע רבה ומועילה מבלי לבזבז על כך זמן חשוב, וכמו כן הוא נועד כאמצעי עזר בדרך לקבלת החלטות ניהולית, לכן חשוב שתקציר המנהלים יהיה טוב, תמציתי וימחיש בצורה מיטבית את הבעיה, הפתרון או דוח מצב מעודכן. המסמך יכול להיות מיועד למשקיעים פוטנציאלים לכן ישנו צורך שיהיה מושקע, מסודר וידע למכור את עצמו. בעזרת ליווי וייעוץ עסקי על ידי חברה מקצועית ותמיכה ניהולית מלאה לאורך כל הדרך נוכל לעזור לך בכתיבת התוכנית העסקית של העסק שלך, בדיקת התוכנית בעיני מנהלים ויועצים אשר מדברים את שפת המנהלים ויודעים למדוד ולהעריך את התקציר.

אז איך כותבים תקציר מנהלים?

את התקציר כותבים רק לאחר הבנה עמוקה של המסמך והפנמה עמוקה של עיקריו העסקיים, לאחר ההבנה של הסוגיה הכוללת נפנה לכתוב את תקציר המנהלים.

מי המנהלים שיקראו את התקציר שלנו? לדוגמא, בהצעת ייעול לבעיה אשר עומדת על הפרק נשאל מי הם הקוראים? האם באים מתחום הכלכלה? שפת המספרים תדבר אליהם? או שהם מגיעים מרקע של הנדסה תעשייה וניהול ונדע לדבר בשפה אשר יותר תעורר בהם רגשות חיוביים, כמו כן חשוב שנכוון את המסמך למקבל ההחלטות, אם הוא אחד או רבים נרצה לדעת זאת. בכתיבת המסמך נשתמש בראשי פרקים מסודרים לטובת הכתיבה, בתבנית מסוג זה נכלול: סקירה כללית, הצורך שעלה, הפתרון, הסבר הפתרון (איך מתבצע בפועל), הענף, המתחרים, המודל העסקי, תוכנית פיננסית, השקעה מבוקשת, הצוות שיבצע את התוכנית. אם אינך עומד בכל ראשי הפרקים זה גם בסדר העיקר שיהיה אסתטי ובעל מבנה הגיוני וקריא. תן לעמיתך לקרוא את המסמך, הוא יגיע עם עיניים אובייקטיביות ויתן לך הארות והערות לשיפור אם ישנן. לאחר מכן שאל את הקורא הניסיוני את השאלות הבאות: האם התקציר היה ברור? מה לדעתך מטרת התקציר? האם תוכל לסכם לי את התקציר בכמה מילים קצרות? האם המסמך "מוכר" את עצמו והשתכנעת מדבריו?

פרקטיקה בתקציר מנהלים

אורכו יהיה עד 10% ממסמך המקור, ינוסח בשפה המדברת לקהל היעד, עברית, אנגלית, סינית ועוד, בעל פסקאות קצרות מלאות תוכן ותמציתיות, ערוך בסדר מסוים לפי ראשי הפרקים, לא יוסיף חומרים מעבר למסמך המנהלים המקורי ויכלול המלצות ופתרונות.

אנחנו ב-GPS לעסקים בעזרת המנהלים העסקיים שלנו יכולים לעזור לך בכתיבת תקציר המנהלים, הצגתו ובדיקת היתכנותו מול משקיעים פוטנציאליים. הניסיון שלנו כחברה אשר מלווה מאות עסקים מרוצים המנהלים עסקים מוצלחים ובעלי החלטות עסקיות נבונות ונכונות יותר, בהצלחה!

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך…

תפריט